Saturday, 25 May 2013

3 Kata Dari 3 Orang Ternama






"Ingin kita mengingat kan bapa bapa sekelian, jangan kerja penat macam lembu tetapi anak hisap dadah. Kita jaga anak kita pukul dia kalau tidak ikut cakap , biar dia menangis hari ini jangan kita menangis di kemudian hari" 
 (Al Marhum Sultan Iskandar - Ucapan selepas solat Hari Raya)



"As was said on another perhaps on a more historic ocassion and to a more important personage, be you ever so high . you are not above the law"
(Sultan Azlan Muhibuddin Shah - ketika menjatuh kan hukuman di mahkamah ketika menjadi Hakim)




"Saya ni kalau tuan tuan masih ingat lagi, pernah lah jadi Perdana Menteri Malaysia, tak lama mana pun,  cuma 22 tahun saja".
(Tun Mahathir Di Taman Melawati - Ketika memperli orang yang mempersoal kan diri nya mengkritik kepimpinan Pak Lah)

1 comment:

  1. salam

    2 sultan yang berseteru kerana orang bawah sekali.tapi dalam berseteru dengan orang bawah masih, sultan johor rasanya adalah sultan paling kerap pergi ke putrajaya melawat PM ke 4 itu iaitu musuh ketat dia sendiri dan kagum dengan putrajaya...malah pm ke 5 tak pernah wujud pada diri almarhum malam mempertahankan pm 4 semasa telah ada PM 5..ada faham....

    berseteru tapi tidaklah bergaduh selalu...orang selalu kata orang bawah sekali tu orang atas sekali tak berapa suka...tapi tulah antara sahabat baik dia...mengerti..semasa jambatan bengkok batal, yang sedih ialah orang bawah sekali tapi yang MURKA ialah orang atas sekali itu...orang tu bukan perdana menteri tapi orang tu perdana menteri...mb, dia nak buat apa pun kat johor biar dia buatlah...mengerti...

    dalam utusan ada keluar d mana cerita ini tapi tiadalah cerita..cuma ada gambar dengan 1000 perkataan...tun tersenyum d mana muka pm 5 masam muka dengan arwah bertitah...

    Mana jambatan bengkok...amanat arwah masih d teruskan sultan sekarang..najib nak buang ke amanat sultan ni...

    budakteranung

    ReplyDelete