Thursday, 23 May 2013

Anwar Days are Numbered - Berakhir Nya Sebuah Episod




Sebagai orang Islam kita kena sebut Insyallah pada apa yang kita jangka dan anticipate. Ramai  yang terlupa sebut Insyallah dan hasrat tidak tercapai.

Antara golongan yang terlupa sebut Insyallah ada lah puak yang mahu korek lubang pada tembok  besi yang di bina oleh nabi Sulaiman as. Setiap kali sudah hampir mahu tembus malam pun tiba dan mereka berkata "esok kita akan dapat tembus dan akan keluar dari tembok besi ini" dan dengan kuasa Allah mereka tetap tidak dapat menembusi nya kerana Allah tidak izin kan akibat mereka lupa sebut Insyallah.Sehingga lah nanti di waktu Allah izin kan mereka keluar.

Ramai pula dari golongan pembangkang yang terlupa sebut Insyallah , antara nya Mat Sabu, dia terlupa Allah yang menentu kan segala nya, sebaik sahaja dia berkata "kita akan mansuh kan semua perjanjian LIMA Langkawi yang berjumlah berbillion ringgit itu jika kita kuasai Putrajaya"  Dia lupa nak sebut Allah.



Kemudian ketua kepada pembangkang pula kata "Malam itu bila kita sudah menang , kita akan suruh TV3 dan RTM tunggu dulu, kita beri dia pengajaran sikit" .Terlupa lagi nak sebut Insyallah.

Kalau nak sebut tentang janji Kit Siang dan Karpal tak boleh pula kerana macam mana dia nak sebut Insyallah sedang kan nak sebut Lailahailallah  pun belum lagi.

Ramai lagi yang lupa sebut InsyAllah walau pun datang dari parti Islam.Kita menyimpan ucapan dan video kata kata mereka yang menafi kan Allah.Tetapi bukan itu kita nak cerita kan di sini.

Kita tumpu kan kepada ketua pembangkang yang hidup nya atas presepsi.Kerana presepsi lah dia dapat bertahan lama. Selain presepsi dia hidup di atas isu dan dana yang banyak.

Bohong di ulang ulang berkali kali boleh terlihat sebagai betul dan sahih.Orang yang melihat siapa yang berkata akan terlupa apa yang dia kata.Master of Deception akan mempengaruhi orang yang suka terlopong melihat orator yang baik membuat persembahan.Air kosong di jaja sebagai ubat mujarab pasti laku jika penjual ubat hebat berpidato dan bercakap.Ubat yang baik dan mujarab tidak laku jika penjual nya duduk diam dan bisu tunggu pelanggan.

InsyAllah tidak lama lagi gelendangan politik akan menemui jalan buntu.Orang putih kata "Cats have nine lives" , kucing juga jika di campak dari sudut mana atau tinggi mana tetap kaki nya mencecah lantai bila dia jatuh.Tetapi Anwar Ibrahim bukan kucing.Tentu sekali dia tidak akan lepas selama nya.
Terkini apabila Polis membuat tangkapan demi tangkapan mengikut undang undang sebenar nya Polis is closing on Anwar Ibrahim.Dan , Anwar juga tahu akan perkara ini.







Maklumat tentang Lahad Datu sedang di kumpul kan dan sudah sampai kepada penyelesaian nya.Maklumat dari tarikh, waktu , bukti pengeluaran wang, hotel penginapan dan berbagai lagi bukti semua sudah cukup untuk mendakwa nya.

Ramai rakyat tidak tahu kenapa sentiasa ada dana utuk pelajar berkumpul dan berhimpun mengamal kan ajaran agama Majusi menyala kan lilin.Ia nya ada lah untuk pressure kerajaan dan Polis ia itu menangkap bekas pelajar pun ada lah satu masalah kepada Polis dan kerajaan , supaya menakut nakut kan Polis apa lagi bila menangkap "main culprit" nya nanti .

Itu semua nya acahan sahaja.Supaya Polis takut untuk menangkap orang buat salah.
Dari sumber tertentu , pihak Polis dapat kerjasama dengan pihak dari Filipina dan berjaya mendapat segala maklumat berkenaan kes Lahad Datu.




Seorang yang amat fasih dengan politik Pembangkang dan Anwar Ibrahim ada berkata "jika nak tahu apa yang Pakatan atau Anwar buat, senang sahaja, apa yang mereka tuduh kepada BN tu lah yang mereka sebenar nya yang buat".

Ia nya style di guna pakai oleh Yahudi.2 kali menang .Pertama dapat melakukan nya kedua membaling tuduhan kepada orang lain.

Jika mereka tuduh orang BN sendiri mengoyak kan poster BN, itu sebenar nya perbuatan mereka, dan kerugian 2 kali kepada BN sudah lah poster di koyak, kena tuduh lagi tambah kata orang ini.
Dan jika mereka tuduh ada Bangla , atau black out, bermakna mereka sudah siap siaga dengan hal hal sebgitu.Jika mereka tuduh SPR itu dan ini, ia kerana mereka sudah ada "orang dalam" untuk membuat hal hal tertentu bagi pihak mereka.

Itu sebab nya kita nak order t-shirt 100 helai siap cop pun makan masa seminggu mereka sudah siap awal awal macam tau tau sahaja akan ada Black-out.

Apa pun berkenaan Anwar Ibrahim ini, dia tahu masalah terbesar dan musuh diri nya bukan orang lain.Musuh Anwar sebenar nya sentiasa mengikuti kemana sahaja Anwar pergi. Amat rapat dengan Anwar.

Musuh Anwar ada 2, satu yang jelas dan satu yang ghaib.
Musuh pertama Anwar ada lah "anu" nya dan musuh kedua ada lah "nafsu" nya.
Musuh pertama dan kedua ini lah yang mengugur kan dia dari jawatan Timbalan Perdana Menteri. 2 musuh ini lah yang merosak kan kredibiliti Anwar.Sepanjang masa Anwar terpaksa men"divert" kan isu dan cipta isu akibat kerja jelek 2 musuh Anwar ini.

Rakyat di seret ke sana sini kerana gejala perbuatan 2 musuh ini maka Anwar berada di dalam keadaan susah.

Kini kerana 2 musuh ini bersusun di hadapan Anwar kes kes menunggu, kes rayuan dengan Saiful, dan kes paling jelas dan di takuti Anwar ia itu kes dengan Nalla Karuppan.

Opsyen pertama sudah gagal, ia itu menjadi Perdana Menteri lalu dapat mengurus kan kes ini.Kini opsyen kedua , menghuru hara kan keadaan serta mengada kan demo sana dan sini himpun sebanyak boleh untuk create kan keadaan kalam kabut kepada kerajaan.Semua nya kerana mahu men"divert" kan isu sebenar.

Dari intipan kami orang orang yang sanggup berkumpul ada lah dari golongan melayu islam hanya lah pelajar yang tidak seberapa bijak yang tidak pandai bertanya Anwar dan orang cina yang menumpang Anwar untuk agenda mereka.Kami lihat orang PAS seolah olah makin sedikit dan sudah semacam sedar siapa Anwar ini.

Mungkin mereka juga tahu riwayat Anwar akan tamat ridak lama lagi.Mungkin juga mereka tahu sejauh mana sangat Anwar boleh menguna kan mereka.

Dengan penukaran Menteri Dalam Negeri dan Pegawai tinggi Polis , nampak nya riwayat seorang gelendangan politik akan berakhir tidak lama lagi, Isnyallah.



kepada sesiapa yang masih belum puas bersama Anwar boleh lah bantu penganut agama Majusi membakar lilin dan memakai baju berkabung orang cina ia itu warna Hitam.Lucifer tentu gembira mendapat pengikut yang kurang bijak ini.

Sambil itu di kesempatan ini kami ingin ucapkan selamat berjuang kepada Anwar Ibrahim , walau pun kami rasa sudah sampai waktu nya riwayat seorang gelendangan politik  dengan hikayat nya akan tamat. Isnyallah.

3 comments:

  1. Insyallah. Moga Malaysia terus aman dan maju.

    ReplyDelete
  2. Teruskan menulis. Saya amat menyenangi tulisan saundara chulan.

    ReplyDelete
  3. Syabas bro Chulan,apa awk ckp 2 mmg sy sokong.org2 X cerdik saja melopong dgr apa Nuar ckp..tanpa perlu Tanya apa dn kenapa satu2 hal
    moga tulisan anda agar dapat dibaca seperti oleh lebai2 pas yg terlalu taksub ini.biar mrk fikirkan sebelum buat sesuatu babi-buta apa Nuar suruh

    selamat menulis cite yg hangat lg bro!
    DFD

    ReplyDelete