Monday, 13 May 2013

Bila Polis Kata -"Kami Akan , Terus Akan Dan Selama Nya Akan"



Tadi TC sempat jengok Tv mahu layan berita. Terintai ada apa apa yang bakal mengembira kan hati untuk hari ini.paling TC tunggu ada lah berita tentang kekecohan tentang pelangaran undang undang di mana para penganjur perhimpunan sudah di tangkap atau di tahan.

Namun malang nya dan sedih nya tiada berita.Sudah lah tiada berita berkenaan nya, tikaman kepada ulu hati di tambah pula dengan gambar pegawai Polis menerang kan betapa si anu sudah salah si anu sudah tidak ikut peraturan.

Sakit jiwa di buat nya, macam lah rakyat tidak tahu hal ini, kami rakyat bukan nak tahu ulangan si anu salah si anu langgar akta ini akta segala bapak akta.Dalam negara ini apa undang undang yang tidak ada?

Yang TC mahu tahu sudah ke siapa siapa dari puak langgar undang undang itu di seret ke Lock up di simpan di sana? Itu yang kami rakyat mahu tahu.
Come on lah Hero Lahad Datu. We dont want you to change form hero to zero.



Dari rakyat begitu bangga kepada Polis dan rating keyakinan kepada Polis melonjak naik semenjak peristiwa Lahad datu kini rasa sudah menurun dan makin hari semakin tiris.

Buat lah macam Singapura, sumbat lah cepat sukar kan dan susah kan lah mereka yang menyusah kan negara.Jangan lah buat kami rakyat hilang keyakinan.Seolah olah Polis helpless dan takut dan terlalu khuatir akan di cemuh.





Buat lah macam di zaman Tun Mahathir, sumbat beberapa ekor ke dalam, yang bising kerana kawan nya di sumbat, pun sumbat juga , lama lama takut lah mereka kerana mereka sudah biasa hidup mewah, biar rasa kan hidup dalam hotel rakyat pula.

Berani kerana benar, kami tak mau lagi dengar  Polis akan panggil, akan siasat, akan buka kertas , akan ini dan akan itu. ,Sumbat saje ke dalam , senyap lah dia orang.

Kepada Polis kami   rakyat sentiasa bersama mu.


6 comments:

  1. provokasi dan tuduhan oleh si Anu sudah melampau dlm sejarah malaysia moden.. bertambah teruk lg apabila medium facebook dan blog telah digunakan sebaik mungkin untuk membakar semangat reformasi kepada rakyat, mungkin penguatkuasaan atau pemantauan dapat dilakukan untk mmbendung tidak kan pembangkang yg sangat melampau..

    ReplyDelete
  2. mmg rakyat semakin risau.makin takut pun ada mcm slow sgt nak ambik action.

    ReplyDelete
  3. selepas 15 mei...yg sebelah kiri kpn tu pula yg ambil alih jawatan kpn...kalau belum ni dia begitu berani mengambil tindakan...harap kecekalan beliau takkan berubah untuk mengambil tindakan pada org yg melanggar undang2 negara....

    ReplyDelete
  4. salam

    mana boleh sumbat orang kat dalam.kerajaan sekarang ini adalah kerajaan yang lebih baik dari kerajaan terdahulu sbb najib adalah lebih terbuka..dan lebih bodoh dari tun dr mahathir bab ISA sbb tak berunding dengan PDRM nak bubar ISA...

    jangan pasal orang duk buat salah la bro...biasa tak sekarang kita dengar pembukaan pusat judi ke rumah urut ke d buka berapa kali d serbu masih d buka lepas tu serbu lagi n buka lagi..kenapa...najib pergi buat bodoh buang akta buang daerah...apa tindakan paling bagus untuk elak benda ini...dalam akta buang daerah, mereka tidak boleh berada di kawasan sama dan perlu melapor diri kepada pihak polis..yang degil duk buka banyak kali akan d kenakan buang daerah...

    tapi najib macam biasa buat bodoh je!...bukan buat tapi terang2 dah bodoh sangat...nilah bodoh tak boleh d ajar bro...beberapa minggu selepas pengumuman pemansuhan ISA,najib seolah boleh rasa beban polis dan membetulkan kesilapan bodohnya dengan membuat penyataan kepada polis iaitu bertindak lebih bijak menanggani penjenayah ...haha...dah buat salah kemudian suruh polis buat tindakan bijak..kau yang bodoh najib..bertindak nak jadi ketua politik, bukan pemimpin negara....

    dia selalu kata kerajaan tak boleh buat tindakan populist tapi tindakan menghapuskan ISA sewaktu kerajaan berdepan dengan ancaman yang hebat dari segenap segi melambangkan kebebalan najib..mitak maaf bro bahasa kasar tapi hakikatnya najib ni buat kerja tak fikir panjang...

    tun pun pernah nak buang ISA tapi dia bincang dengan polis dan polis tak setuju...dalam ISA tak bagus ialah kemungkinan salah guna kuasa menteri KDN, tapi sbb menteri lembik jadi KDN, ISA ada ke takde ke, sama je..sbb polis tak boleh buat tindakan selagi tak dapat lampu hijauh KDN..itu yang d sound oleh bekas KPN, berlakunya campur tangan...aku percaya musa hassan banyak kali nak guna ISA, tapi d halang menteri sbb nak memperlihatkan najib adalah PM paling best dalam dunia!

    najib kena kencing kat sepupu pasal ISA, kena kencing kat saifudin@ penyokong kuat anwar ibrahim pasal auku,,,akhirnya yang terlihat ialah perlunya ISA...najib najib...

    budakteranung

    ReplyDelete
  5. AKU RASA KITA PERLU SEORANG KETUA POLIS NEGARA YANG BERSIKAP "WITHOUT FEAR AND FAVOR" BARULAH PUAK-PUAK ANAK HARAM JADAH YANG NAK BERCITA-CITA MERANAPKAN KEHARMONIAN DAN KEAMANAN NEGARA INI TAKUT. KALAU SETAKAT GERTAKAN KOSONG PUAK-PUAK ANAK HARAM JADAH TAK AMBIL PUSING.

    KETEGASAN DALAM MELAKSANAKAN UNDANG-UNDANG ADALAH TULANG BELAKANG KEPADA KEAMANAN. JIKA KITA TAKUT, ORANG AKAN JADI BERTAMBAH BERANI. KALAU KITA BERANI, ORANG BERTAMBAH TAKUT. JANGAN FIKIR BANYAK SANGAT KERANA ORANG YANG TERLALU BANYAK BERFIKIR TENTANG AKIBAT DARIPADA TINDAKAN YANG BETUL AKAN TIDAK JADI BERANI SELAMANYA. EVERY ACTION HAS RISK BUT THE RISK OF NOT TAKING DECISIVE ACTION IS MUCH GREATER THAN TAKING THE RISK ITSELF.

    NEGARA CHINA KOMINIS TIDAK BERI LANGSUNG PELUANG KEPADA RAKYATNYA YANG MELAKUKAN PEMBERONTAKAN. JIKA DITANGKAP DAN DIDAPATI BERSALAH HUKUMAN BUNUH ADALAH PASTI. BUKAN MACAM MALAYSIA MASIH ADA PERASAAN SAYANG KEPADA MEREKA YANG MELAKUKAN JENAYAH. MASIH MAHU DILAYAN DENGAN BAIK KERANA TAKUT APA ORANG KATA TERUTAMA TAKUT SUHAKAM KATA ZALIM. TAPI APA SUMBANGAN SUHAKAM KEPADA KEAMANAN MALAYSIA? HABUK PUN TARAK.

    ReplyDelete
  6. Tubuh ISA...habih cerita. Dgn org baru ni, mesti org takut dgn ISA...

    ReplyDelete