Wednesday, 4 September 2013

Pak Samad Pahlawan Senja, Bila Nak Jahit Kain Sendiri?




Pak Samad nak jadi hero bendera. Orang yang sudah Maghrib enggan menghadapi malam.

Kalau perjuangan Pak Samad dari awal tidak mengapa , kita tahu lah ia atas nama perjuangan.

Tapi Pak Samad join perjuangan bila dah magrib dah senja jadi orang tidak anggap sebagai pejuang, orang anggap sebagai oportunis.nak cari makan.

Itu sebab orang muda macam Adam Adli sahaja laku pada Pak Samad.

Di mana Pak Samad ketika nama Tuhan Pak Samad mahu di jadi kan 3 dalam 1? Tak nampak pun batang hidung Pak Samad.



Kalau batang hidung Pak Samad tidak menyerlah ,kita ubah soalan, tak nampak pun Janggut putih Pak Samad depan mahkamah.

Satu hari berapa kali dahi Pak samad cecah dilantai kerana menyembah tuhan itu, tapi Pak Samad tak datang pun dengan tentera Pak Samad

utuk  menghalang nama tuhan sendiri nak di komersial kan untuk pancing umat Islam kearah Kristianiti.

Tapi bila tidak diajak malam malam buta Pak Samad sanggup pula bawak bendera negara Pak Samad.

Bendera negara Pak Samad nak Ubah, bendera Pakatan Pak Samad pun belum ujud lagi.

Mana ada bendera Pakatan Rakyat, ada ke? Tak nampak pun. Yang ada bendera masing masing sendiri sendiri sebab perkahwinan mutaah, lepas puas main isteri tinggal kan anak bersepah biar orang lain jaga macam agama Syiah yang nabi tidak ajar kan itu, mereka ramai dalam PAS.


Pak Samad kena anjur kan dulu Pakatan Rakyat Pak Samad cipta bendera sendiri dulu, satu nada satu Pakatan baru lah fikir nak ubah bendera negara.

Orag muda tidak tahu keekcewaan Pak Samad berpunca dari kemarahan kepada Kerajaan kerana tidak layan Pak Samad.Bukan kerana perjuangan sejati pun.

Pak Samad bak kata orang putih "johnny come lately" dalam politik, terjun ketika ada peluang.

Mungkin pihak tertentu sudah membaca yang Pak Samad kekeringan pitis , seperti agama Kristian memikat hati pelacur dan NGO yang disisih keluarga begitu lah agak nya Pak Samad di "approach" oleh wakil wanita yang kafir yang tergila nak anjur BERSIH tu.

Kain sendiri koyak besar Pak Samad pakai sampai ke pasar, ke hulu ke hilir dengan kain koyak, tapi Pak Samad sebuk jaja kain orang lain koyak.
Jahit dulu kain sendiri Pak Samad.


Pada yang menaja yang dapat habuan dari pihak luar yang tahu Pak Samad kehausan pitih suruh dia buat BERSIH DAP 1.0 dulu.

Undi parti DAP penuh pembohongan dan manipulasi mahu menangkan orang sendiri.Kotor CEC nya.Suruh dia pi BERSIH kan dulu pilihan parti tu baru sebuk seret rakyat jahil ke jalanraya.

Sambil tu pesan kepada Hishamuddin Rais tu, kenapa dulu lari keluar negara? Hero tidak lari dalam perjuangan.Kalau kena tangkap dia sanggup.Ramai hero ditahan dalam perjuangan dia tidak takut kerana kebenaran.Tidak lah dia lari dari "JEMAPOH KE MANCHESTEE" . Hanya pulang bila sudah selamat bila Abang Non dah bebas.

Eh bendera yang Pak samad nak juang kan ada 2 versi , mana satu nih?





Kan elok kalau Pak Samad duduk berfikir tetap kan perjuangan dulu baru sebuk dijalanraya.

Bendera sendiri untuk Pakatan pun tak ada lagi Pak Samad sebuk bendera negara, sambil tu bendera baru negara Pak Samad pun ada 2 versi mana satu Pak samad?

Jangan jadi macam parti PAS hudud nya 2 versi, Trengganu lain Kelantan lain, bila di tanya dia tidak jawap tapi dia soal balek, mana hudud UMNO? maka selamat lah dia dari menjawap.

Pak Samad jangan jadi macam tu tau. Anggap apa yang kami tulis ni sebagai puisi atau pun sajak jangan marah ye, Pak samad kan poejuang kebebasan bersuara anutan Majlis Peguam bawah Ambigood.




7 comments:

  1. pejuang sejati sanggup mati walau di penjara...seperti mahatma ghandhi dan nelson mandela...
    pejuang dan mujahid tahu apa yang wajib di pertahankan seperti saudara kita di syria... setidak-tidaknya sanggup mendepani seteru yang pasti...seperti di mesir,myanmar dan pattani...
    wajarkah kita berbalah sesama sendiri sedangkan kita berkongsi sejadah?
    bukan kah kita masih mengaku bernama melayu?
    melayu yang tidak lucu?
    cucu mat kilau & hang tuah? yang pantang maruahnya di ludah?
    lupakah kita bernama ali,kadir,ismail,...ahmad yang semuanya mahu menjadi umat muhammad?
    wajar kah kita ibu & bapa bertelingkah di depan anak cucu?
    tidak malu kah kita saling mengata? semata2 hanya untuk mencari nama?
    ayuh melayu - kita bersatu!
    mari islam - kita bersalam!

    ReplyDelete
  2. perjuangan dah berubah
    hati pun dah berubah
    dulu kau aku sanjung
    tapi sekarang pandang pon aku tak nak

    ReplyDelete
  3. Pak samad andai dia mahu kaya dan nama
    baiknya dia mengulungkan pemerintah

    untung dapat ruang percuma dalam akhbar
    macam Zulkfli Nordin dan Hassan Ali

    Tapi Pak Samad bukan murah seperti yang berdua itu
    pak samad ada keteguhan konkrit, risaunya pada anak muda melayu ini!

    Menulis di kaki lima, berbicara bersama anak muda
    di mana untungnya???

    Tapi itu pilihan beliau, gembiranya pada berbicara soal negara
    bukan pada nama "Sasterawan Negara"!

    Pak Samad tidak takut padamu pemerintah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pak samad takut dgn ambiga saje , sb ambiga kasi upah..kot lah.

      Delete
  4. pak samad takut dgn ambiga saje , sb ambiga kasi upah

    ReplyDelete
  5. satu sindiran yg baik utk pak samad, semoga Allah manyedarkan pak samad seblm dia terus menerus menghancurkan agama, bangsa dan negara kita. Muhasabah diri pak samad, jgn biarkan dendam di dlm hati memakan diri.

    ReplyDelete