Wednesday, 28 December 2016

Mesej Hari Krismas Pun DAP Hendak Politikan - MCA




DAP sangat dan amat terdesak, begitu lah yang boleh di simpulkan kedudukan DAP pada waktu ini.


Ini tambah lagi masa depan politik Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dalam kekaburan kerana menghadapi kes rasuah.


Seperti Tun Mahathir juga yang terdesak amat sangat kerana kesuntukan waktu untuk menaik kan anak nya sebagai Perdana Menteri di kala usia semakin advance , Guan Eng melihat pesanan hari natal sebagai landasan untuk berpolitik dan platform untuk perpecahan dan bukan nya penyatuan.


Presiden MCA Dato Seri Liow Tiong Lai, percaya rakyat Malaysia seharus nya menghargai suasana dapat meraikan hari Natal dalam keadaan aman.


Mereka tidak seharus nya menelan perasaan negatif pada situasi politik dalam negara.
Liow Tiong Lai yang juga Presiden MCA telah merujuk kepada mesej hari Natal yang di ucapkan oleh Setia usaha Agung DAP , Lim Guan Eng pada malam sebelum Krismas lalu.
“Ini bukan masa nya untuk propaganda politik” kata Liow kepada Guan Eng.
Pada hari baik sambutan Krismas tidak harus di tanam sifat negatrif dan kebencian, kata Liow , malang nya itu lah yang dilakukan oleh Guan Eng.
“Ini lah saat kemeriahan suasana krismas di mana kaum keluarga dapat bersama menyambut nya, dalam keadaan aman” kata Liow, maka tidak perlu propaganda politik di teruskan.
Jika di ikutkan ini bukan kali pertama pemimpin DAP menjadikan ucapan perayaan sebagai laluan propaganda mereka.
Contoh kepada isu yang sama boleh di rujuk kepada MP Seputeh , Terasa Kok yang menggunakan sambutan Tahun baru Cina dan MP taiping, Nga Kor Ming pada sambutan Hari raya.
Mereka menggunakan sambutan perayaan sebagai platform menyampaikan propaganda mereka.
Datuk Seri Liow juga menyatakan Keta Menteri Pulau Pinang sebagai suka bergaduh kerana telah menjadi kan banyak pihak terutama nya pihak media sebagai musuh nya.
Lim juga mempersoalkan  kenapa media tertentu tidak membersarkan berita dan laporan berkenaan kenyataan dan juga diri nhya.
“Lim mungkin menjadi ahli politiik pertama dalam Malaysia yang mengeluarkan kenyataan kenapa hal ehwal  berkenaan diri nya tidak di laporkan secara besar besaran” ujar Liow.
:Lim Guan Eng juga menempelak mereka mereka yang membantu nya pada pilihanraya yang lalu.
“Kamu tidak perlu percaya kepada saya, tanya sahaja lah kepada ahli DAP, orang orang Penang , pihak media dan ahli perniagaan , dia lah Ketua Menteri yang pertama yang bergaduh dengan seluruh masyarakat, ia itu pihak yang sering membantu nya” kata Liow.
Benar juga kenyataan Datuk Seri Liow , semenjak menghadapi kes rasuah, Lim Guan Eng sudah semakin agresif, selain agresif juga kelihatan terdesak.

No comments:

Post a Comment