Saturday, 25 February 2017

Ekonomi Malaysia Yang Sihat Akibatkan Saudi Arabia Minat Melabur – Liow Tong Lai




Hari ini melihat kan kedatangan Raja Arab Saudi ke negara kita untuk lawatan persahabatan dan pelaburan.

Bersama sama rombongan nya terdapat 600 orang anggota delegasi dan 200 ahli perniagaan. Jumlah ini menunjuk kan betapa serius nya lawatan Raja Salman Abd Aziz ke nagara kita.

Kontrtadik dengan tohmahan dan fitnah dari pembangkang dan Tun Mahathir bahawa negara akan muflis, negara Arab Saudi yang memiliki kepakaran ekonomi hasil dari penasihat yang berwawasan sehingga dalam keadaan negara mereka masih banyak wang pun mereka sudah mula mengambil tindakan masa depan dengan membuat banyak perubahan kepada kedudukan kewangan negara mereka.

Antara nya dengan mengambil langkah mengutip cukai GST dan mengurangkan perbelanjaan dan subsidi. Ini antara tindakan masa depan mereka.



“MCA menyambut kedatangan Raja Arab Saudi serta rombongn nya” kata Datuk Liow Tiong Lai.

“ini petanda bahawa Malaysia adalah negara yang baik untuk membuat pelaburan” kata Liow.

“Lawatan yang dibuat oleh Baginda Raja Arab Saudi pasti nya memperkukuhkan hubungan bilateral kedua negara yang sedia yang meningkatkan perdagangan dan perhubungan antara insan keduaa negara” tambah Liow.

Datuk Seri Liow juga sangat berharap dapat menyaksikan kerjasama antara kedua negara meningkat dalam beberapa bahagian termasuk lah bahagian transportasi.

Untuk makluman, syarikat dari Malaysia ia itu Prasarana sedang beroperasi mengendali kan Metro Line di negara Arab Saudi itu.



Untuk makluman, pelwat dan pelancong dari Arab Saudi mencecah 100,000 pada tahun lalu.

Maka pasti sekali lawatan yang di buat oleh Raja Salman ini akan memupuk ikatan persahabatan lebih erat dan MCA sangat mengalu alukan hubungan dagangan dan persahabatan ini.

No comments:

Post a Comment