Thursday, 2 March 2017

Rencana Transformasi MCA Bakal Memperkasa Parti - Liow Tiong Lai


Aspirasi rakyat dan kehendak mereka akan dapat lebih perhatian dan ditangani sebaik mungkin dengan ada nya pelan transformasi MCA.


Kini sejumlah 2,712 ahli telah ditambah menjadi delegasi pusat daripada jumlah asal 2,336.


Bermakna lebih ramai suara dari rakyat dapat di dengari oleh pihak kepimpinan.


Penambahan jumlah ini termasuk lah mereka yang datang dari sayap pemuda MCA.


Ini bersesuaian dengan hasrat MCA untuk memperkasa kan parti kata Presiden Datuk Seri Liow Tiong Lai.





Penambahan wakil ke pusat di buat pada mesyuarat luarbiasa MCA baru baru ini.


Pada mesyuarat luarbiasa nya kesemua pihak termasuk sayap pemuda dan wanita nya telah sebulat suara bersetuju dan telah memberi undian sepenuh nya kepada kehendak ini.


“Tindakan ini jelas membolehkan parti untuk meluaskan tahap sentuhan nya terhadap rakyat dan mendengar kelohan rakyat untuk melakukan tindakan yang perlu diambil” Kata Liow


Dengan bertambah hampir nya pilihanraya ke14 , Datuk Seri Liow menyeru dan menasihati para delegasi yang sudah di lebarkan jumlah nya untuk memantau taktik baru pembangkang yang sentiasa cuba mempengaruhi rakyat dengan fitnah mereka.


Datuk Liow juga telah menyatakan parti DAP telah menghampa kan rakyat yang mengundi mereka sebaik sahaja mereka menang 38 kerusi parlimen dan 95 kerusi negeri.


Selain itu menurut Liow kekuatan PAS datang nya dari sokongan DAP.


“DAP telah menipu rakyat dengan berpakat mengguna kan PAS” kata Liow.


“Atas sebab ini PAS yang asal nya memiliki kekuatan negeri sahaja telah berjaya melebarkan sayap nya ke peringkat nasional dan kini sedang berusaha menjayakan agenda nya” ujar Liow.


Datuk Seri Liow juga turut membuat janji kepada rakyat bahawa MCA akan teruskan dasar transformasi nya demi kebaikan agar parti akan tetap dapat mengharungi cabaran sambil melaksana kan tugas dan tanggung jawap nya kepada rakyat.


Nampak begitu sungguh parti MCA dalam memperbaiki kedudukan parti mereka.

Pilihanraya kecil di Kuala Kangsar dan sg Besar nampak nya memberi sedikit cahaya kepada MCA bahawa masyarakat Cina sudah mula memberi tumpuan kepada parti mereka yang lebih kuat bekerja dari berteori seperti DAP.

No comments:

Post a Comment