Tuesday, 25 July 2017

DAP Memang Tidak Berani Berdebat Dengan MCA, Cabaran Hanya Publisiti Murahan

Lakonan ahli DAP Teo kok Seong hanya lah satu publisiti murahan sahaja.


Satu ketika dengan gah nya mencabar Datuk Chong Sin Woon untuk bersemuka dalam satu debat tetapi selepas itu mendiam kan diri.


Nyata sekali ini perbuatan mencari populariti tetapi hakikat nya ahli DAP Rasah Teo Kok Seong penakut dan lansung tidak berminat pun untuk bertemu Datuk Chong Sin Woon dalam pertemuan debat, walaupun beliau yang mencabar.



Mungkin cara untuk mendapat mileage dalam politik ada lah dengan mencabar Ketua Pemuda MCA ia itu Datuk Choon Sin Woon untuk berdebat pada beberapa isu , dan mengharap DCSW akan memberi alasan tidak dapat hadhir atau pun enggan hadhir , lalu kemudian nya menuduh wakil MCA takut berhadapan dengan wakil DAP.


Namun pelawaan debat itu telah dengan terbuka nya di terima tanpa alasan oleh DCSW , maka ini mengakibat kan pihak DAP terasa panik lalu terus mendiam kan diri membisu seribu bahasa.


DCSW telah pun menghantar dua wakil nya untuk berunding dengan MP Rasah itu bagi menyiap kan kriteria debat , tetapi masih belum ada apa apa jawapan menyusul dari pihak DAP.


Malah demi menjawap cabaran wakil DAP Rasah itu DCSW menganjurkan supaya di ajak sama Wakil Lobak Siow Kim Leong dan wakil Temiang Ng Chin Tsai untuk bersama dalam debat.


Untuk pengetahuan ramai , DAP hanya berani berhadapan dengan masyarakat Cina dalam majlis ceramah sahaja kerana itu cara mudah untuk menyampai kan dakyah mereka tanpa di bidas oleh wakil MCA.


Ketika mereka menyamai kan ceramah mereka boleh berkata apa sahaja , namun jika ada wakil MCA , pasti sekali meeka tidak berani kerana akan di bidas dan ucap balas.


Untuk rekod, MCA berani menghadapi masyarakat Cina kerana MCA ada trek rekod kerja nya.


Antara jasa besar MCA kepada masyarakat Cina ada lah mendapat peruntukan dan dana untuk sekolah kebangsaan Cina.


MCA lah , dan Datuk Chin sendiri boleh menjadi saksi kepada hal ini kerana telah banyak kali menjadi wakil mengagihkan peruntukan itu.


Selain itu masyarakat Cina di kampung baru Cina lebih terbela nasib nya atas perjuangan MCA.


Apa yang menyebab kan DAP tidak berani berhadapan dengan MCA dalam debat ini berkemungkinan mereka tidak dapat bercerita jasa jasa serta kerja baik mereka kepada masyarakat Cina.


DAP mendapat banyak undi dari masyarakat cina hanya dengan bermain persepsi buruk dan cerita cerita yang membuat masyarakat Cina memandang serong serta sangsi kepada pemerintah dari kerajaan Barisan Nasional Sahaja.


Apa pun apabila tiba waktu untuk berhadapan dengan MCA seperti dalam isu debat ini , wakil DAP “chicken out” dan hilang entah kemana.



Benar lah MCA ada lah jaguh sebenar kepada masyarakat cina dan bukan nya DAP.


Presiden dan Timbalan Presiden MCA sendiri ia itu, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Datuk Wee Ka Siong telah menghabiskan banyak masa melawat hampir 600 kampung baru Cina yang di diami hampir 2 juta orang penduduk.


Masyarakat Cina lebih mendapat manfaat dari kerja MCA dan bukan nya DAP.

Mungkin itu sebab nya apabila menyedari kekurangan nya untuk berhadapan dengan rakyat dengan MCA ada di sebalah , wakil DAP terus menghilang kan diri.

#mca

No comments:

Post a Comment