Sunday, 13 August 2017

Awal Lagi Ketua Penerangan UMNO Pesan Jangan Layan Nothing2Hide2 , Akhir Nya Mahathir Yang Malu


Bukan sahaja majlis Nothing2Hide2 Tidak bermanfaat , malah menjemput kekecohan dan ketegangan. Ini kenyataan dari Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Annuar Musa sebelum pun majlis berbentuk Provokatif itu di lansung kan.

Sila rujuk pada tulisan kami di sini :-

http://thechulan.blogspot.my/2017/08/nothing2hide2-gimik-dan-syok-sendiri.html


Sepatut nya budak Armada Syed Saddiq mengambil iktibar dari N2H1 dimana sudah ada maklumat polis berkenaan individu yang akan datang membuat kekecohan dan huru hara, namun kerana bebal dan keras kepala nya dia hendak juga menganjurkan majlis yang akhir nya memalukan idola nya sendiri.

Mahathir ramai musuh, ahli UMNO bukan musuh yang dimaksudkan , ramai yang lain membenci Mahathir, yang memusuhi Mahathir ada lah puak puak dalam PKR yang sudah lama melawan Mahathir , Otai Reformis , Exco Armada yang mencabar Mahathir dan Mukhirz , serta mereka yang berselisih faham dengan puak dalam PKR yang sanggup menjilat ludah mereka dengan menerima Mahathir.

Pada tajuk kami yang lalu Ketua Penerangan UMNO sudah pun menyatakan tiada faedah nya majlis bodoh ini .

Pertama , kerana apa apa yang Mahathir hendak tuduh dan soal kepada Najib telah di lakukan nya selama 3 tahun melalui ceamah, kenyataan media serta tulisan di blog nya.


Kedua , apa apa jawapan kepada soalan Mahahir berkenaan 1MDB telah pun di jawap melalui pelbagai mode, media, ceramah, jawapan bertulis oleh pelbagai pihak.

Kepada ini semua Mahathir dan kuncu telah lama membuat bodoh , menafikan jawapan, tidak terima dan perlekeh klan jawapan.

Maka jika Najib Hadhir pun , jawapan akan di boo, di ejek dan di perlekehkan , maka atas sebab itu Tan Sri Annuar Musa menayarankan usah di layan kerja bodoh Armada ini yang bertujuan mengaibkan Najib semata mata.

"Mereka tahu Nothing To Hiode sebelum ini pun sudah timbulkan masalah keselamatan dan ketenteraman jadi mengapa mesti nak ulang seolah olah merancang untuk timbulkan situasi yang berlaku hari ini" kata Tan Sri Annuar.

Annuar Musa juga mempersoalkan kenapa wartawan media wanita diserang ditendang. Ini jelas kawalan keselamatan longgar oleh penganjur , ujar Annuar.

"Kenapa mesti serang media? sedangkan mereka menjalankan tugas , kena pergi kemana mana walaupun penganjuran program itu haram sekali pun" Kata TS Annuar.

Initipati Ketua Penerangan UMNO ada lah "Jangan Salahkan UMNO" , jangan bila sudah tersepit nama UMNO pula hendak di seru, setelah degil dan bebal mahu terus menganjurkan majlis tidak berfaedah dan provokatif ini.

Pada majlis yang kecoh N2H2 ini nyata sekali kekecohan bukan berlaku kerana apa , tetapi kerana peserta tidak puas hati kepada jawapan Tun Mahathir yang jelas tidak menjawap dan memperbodohkan penyoal.

Malah salah seorang penyoal juga ada lah ahli PPBM dari Armada sendiri.

Alkhir nya bila jawapan di beri semacam hampeh , maka mereka terus marah dan tidak berpuas hati.

Maka terjadi lah kekecohan dan huru hara.

Paling jelas pada majlis yang cuba aib kan Najib ini ada lah Tun Mahathir kelihatan bodoh dan gugup.

Bahkan boleh di katakan Tun Mahathir cuba elak dan takut pada soalan dengan berkata ini cerita l;ama dan AnwAr Ibrahim pun tidak pernah tanya macam ini, kata nya.

Ini menunjuk kan Tun cuba elak menjawap.

Akhir nya majlis yang berniat mahu aib kan Najib bertukar kepada mengaibkan Tun Mahathir, ini lah yang dimaksud kan "backfire".

Benar sangat lah saranan Tan Sri Annuar Musa jangan di layan majlis bodoh ini.

Setelah Armada malu , kini cuba pula hendak mengaitkan UMNO.






2 comments:

  1. Tun Det TAK MALU.
    Dia dapat simpati orang ramai. Lihat je twitt Zainuddin
    Mydin, dalam 10 minit beribu-ribyu masuk, bertanya kenapa
    berlaku kekecohan. Adakah ini amalan UMNO.
    Macam mana PRU14 nanti, adakah pembangkang akan diserang
    bila kempen berjalan.......????
    Jadi, siapa yang MALU...........????
    Anjing-anjing kurap bodoh yang menyalak bukit.
    Bukit tak runtuh bahkan semakin menyerlah.
    Awak patut kutuk orang-orang yang timbulkan kekecohan.
    Ini awak sokong mereka.
    Nampak benar kekecohan ini dibuat oleh SIAPA!!!!!.

    ReplyDelete
  2. dah dapat cover isu MARA kena la kerja kuat ye..tunggu pru14 esok2..tau la nasib mu..

    ReplyDelete