Friday, 4 August 2017

Pembangkang Naik Angin Kisah "Kutty" Benamkan Isu 1MDB

Kita tidak perlu hairan betapa marah nya Tun Mahathir terhadap Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Zahid Hamidi di mana dalam jarak tiga hari sahaja Tun Mahathir melepaskan dua "salvo" kepada Datuk Zahid.

Pada tindak balas pertama setelah terdedah diri nya tidak jujur dalam mengistihar kan nama sebenar nya, Tun Mahathir telah menyatakan bahawa Datuk Seri Zahid ada bertemu dengan nya untuk berbincang berkenaan mahu menumbangkan Datuk Seri Najib.

Setelah itu, Tun Mahathir melepaskan lagi kenyataan bahawa ketika beliau mennjadi Perdana Menteri Datuk Zahid ada mengistiharkan harta sejumlah RM200 juta.

Tun menambah kata beliau tidak ingat Zahid menyatakan dari mana datang nya wang sejumlah itu.

Nyata sekali pendedahan Zahid tidak menyenangkan Tun Mahathir sama sekali , maka atas sebab itu terhasil lah serangan balas dalam sekelip mata terhadap DAZH

Pembangkang yang berarak beramai ramai ke Parlimen dan mahu membangkit kan isu 1MDB ternyata hampa kerana isu yang menjadi bualan netizen dan rakyat ada lah isu "Kutty" dan bukan isu hidup mati mereka ia itu 1MDB.

Di pihak Tun Mahathir pula , pasti sekali merasa amat kecewa kerana telah di ketahui beliau telah membelanjakan banyak wang untuk membiyai kempen sabotaj 1MDB dengan bayaran jutaan ringgit di luar negara.

Sedang kan isu yang di bangkit kan oleh Datuk Zahid tidak memerlukan bayaran, cukup sekadar memberitahu ahli UMNO di satu mesyuarat bahagian, dan ia nya terus tular.

Sebenar nya , rakyat sudah jemu dengan cerita 1MDB tanpa kesudahan kerana setakat hari ini setelah hampir tiga tahun masih lagi tiada bukti konkrit melain kan tambahan cerita dan bahan recycle yang di olah dari sudut lain.

Asas dan elemen pada pertuduhan wang telah di curi masih lagi tidak berbukti.

Maka mungkin agak nya, apabila kisah Mahathir A/L Iskandar Kutty telah mendaftar masuk menjadi ahli UMNO dengan menggunakan nama Mahathir Bin Mohamad , tentu sekali ia menjadi bualan.
.
Selain dari itu, di percayai isu 1MDB ada lah alat untuk mengalihkan perhatian rakyat terhadap isu penyelewengan serta rasuah pembangkang.

Selagi isu 1MDB di hidupkan pembangkang merasai seolah olah ada perisai melindungi penyelewengan mereka, maka itu lah sebab nya di hidup kan isu 1MDB untuk kerja diversion. 

Pembangkang di Malaysia nbukan jenis yang baik kerana walaupun mereka sudah memerintah tiga negeri mereka tidak dapat menunjuk kan apa apa prestasi yang memikat hati untuk tawan negara.

Mereka masih ikut cara lama ia itu bercerita keburukan musuh mereka dan bukan bercerita manfaat memilih mereka.

Cara yang samsa tentu mengeluarkan hasil yang sama juga, maka tentu sekali PRU14 akan status quo juga nanti.

Kembali kepada  isu 'Kutty" ramai juga terkeliru dan tidak faham akan ucapan intipati Zahid Hamidi.

Yang cuba di sampaikan ada lah Tun Mahathir tidak jujur dalam peristiharaan nya, dan sesuadah itu mengguna kan parti UMNO sebagai alat untuk menambah kekayaan untuk diri nya dan keluarga nya, lalu kemudian membuang UMNO seperti membuang sepah setelah madu nya habis.

Apa kah Tun Mahathir takut jika dia mendaftar masuk UMNO dengan menggunakan nama Mahathir A/L Iskandar Kutty dia tidak akan ndi terima?

Apa pun pokok pada penceritaan kiita ada lah Malaysia pernah memiliki Perdana Menteri yang tidak mjujur dengan identiti nnya, dan pembangkang ada lah bertaraf "haprak". 

Selain itu, paling win ada lah mati matian puak Tun Mahathir dan pembangkang cuba "Up" kan isu 1MDB , rakyat pula ghairah berbual kisah "Kutty".

#YP







2 comments:

  1. Mahathir Anak Kutty kih kih kih..mamak giler babi dah nyanyok

    ReplyDelete
  2. bagi la satu snapshot gambar pembangkang naik angin? jgn pulak sendiri buat posting, sendiri komen..kesian..takpe janji dapat dedak...

    ReplyDelete