Monday, 5 March 2018

Tidak Selama Nya Orang Cina Akan Mengundi DAP - Annuar Musa



Penggundi Cina dan penggundi Melayu boleh di kata kan berbeza pendirian mereka, kata Tan Sri Annuar Musa.

Terkadang , penggundi Melayu amat sentimental yakni sangat mengutama kan sentimen.

Sesiapa yang pandai bermain sentimen mereka boleh mempengaruhi penggundi Melayu dengan mudah , tidak seperti penggundi Cina , jelas Tan Sri Annuar .

"Penggundi Cina amat peka kepada hal politik dan tidak semesti nya akan menggundi DAP selama nya" kata TSAM.

Berkenaan hal ini , TSAM menjelaskan bahawa ia pernah berlaku pada hal di mana DAP cuba memenangi kerusi Parlimen Tanjoing yang pernah di panggil "Tanjong 1 , Tanjong 2, dan Tanjong 3 pada kempen menawan kerusi Parlimen itu.

Pada pertandingan ini , DAP telah tewas kepada Barisan Nasional. Ini antara contoh yang di beri oleh TSAM.

Maka nyata sekali penggundi Cina tidak selama nya akan bersama DAP kerana kali ini mereka sudah menyedari akan apa yang terjadi pada keadaan di Pulau Pinang.

TS Annuar juga menyatakaan bahawa kemungkinan untuk Taunami akan berlaku tidak boleh di nafikan , kerana berkemungkinan Tsunami itu ada lah peralihan undi orang Cina kepada BN.

Pada PRU13 yang lalu , Tsunami orang Cina terjadi kerana mereka di janjikan bermacam macam oleh pihak pembangkang terutama nya DAP .

Namun kali ini mungkin mereka sudah sedar , pembangkang tidak seperti yang mereka gambarkan, permintaan serta janji hampir semua tidak di penuhi.

Orang Cina akan melihat parti yang mana manfaat kan mereka. Sejarah menyaksi kan orang Cina bertukar parti ikut kebaikan mereka , dan bukan seperti orang melayu yang amat sentimental.



Maka , jelas Annuar , jangan terkejut jika kali ini mereka kembali ke pangkuan Barisan Nasional setelah kecewa dengan DAP.

Tambah lagi DAP Penang terlalu banyak skandal dan isu rasuah serta skandal terowong.

Lim Guan Eng semakin gagal menjawap isu terowong, dan setiap arah dia menjawap , dia berhadapan dengan soalan yang mematah kan jawapan nya.

Sambil itu orang Cina terasa di tipu oleh kepimpinan DAP apabila bersekongkol dengan tun Mahathir yang DAP ajar membenci sekian lama.

Lihat pada sejarah negara , di mana negara di bina atas muafakat Melayu dan Cina serta bangsa lain , jelas TSAM.

Tidak tepat kita melabelkan orang Cina sebagai anti BN kerana BN itu sendiri tercipta dengan ujud nya kesatuan  bersama masyarakat Cina.

Dan , kata TSAM , orang Cina tidak penah tetap  besama satu satu parti sahaja , mereka akan memilih parti yang boleh "deliver" kata TS Annuar.

Maka jelas lah pembangkang terutama nya DAP harus risau kali ini , kerana masa telah tiba untuk orang Cina kembali ke pangkuan BN.


#YP




No comments:

Post a Comment