Tuesday, 13 March 2018

Tradisi Menyalahi Pihak Lain Sinonim Dengan Tun Mahathir- Pecat Anwar Salah Polis Dan MT UMNO



Apakah yang benar benar menjadi keslahahan yang di lakukan oleh Tun Mahathir sepanjang kareer nya sebagai Perdana Menteri?

Jika ia nya memerlukan "self admitted" dari Tun Mahathir .maka tentu sekali tiada lansung atau pun 'Zero".

Sepanjang 22 tahun menjadi Perdana Menteri atas tiket Presiden UMNO , Tun Mahathir sering menyalahi pihak lain dalam apa juga tindakan salah nya.

Jila kita sangka kerugian pada wang Bank Negara Malayisa sejumlah RM30  billion ada lah atas bahu pemerintah , maka kita tersilap , ia ada lah kesalahan di atas bahu Nor Mohd Yakob.

Jika kita sangka pembunuhan 12 orang dari kampung Memali ada lah kesalahan Perdana Menteri ketika itu ia itu Tun Mahathir, kita silap juga , ia ada lah kesalahan Tun  Musa dan Polis.

Ini semua dari kenyataan Tun Mahathir sendiri.

Kelmarin dalam satu laporan yang di buat oleh sebuah portal pro Pembankang , Tun Mahathir menyatakan bahawa pemecatan Anwar bukan la semata mata atas kehendak dan kemahuan diri nya.

Sebalik nya Tun Mahathir menyalahi pihak Polis pula.

Ini dakwa Tun Mahathir kerana beliau bertindak atas laporan dan pendappat Polis pada ketika itu.

Jika kehendak hati nya di turuti , beliau mahu sahaja melanggar undang undang dan terus kekalkan Amwar sebagai Timbalan nya.

Selain menyalahkan Polis ,Tun Mahathir turut seret seluruh ahli Majlis tertinggi UMNO ke dalam kancah pemaslahan diri nya hari ini.

Ahli Majlis tertinggi yang konon nya mahu Anwar di pecat dan bukan diri nya.

Maka di sini jelas sikit demi sedikit Tun Mahathir cuba mencuci dosa dan sisa sisa najis yang ada pada tangan nya.

Kesaalahan semua milik orang lain dan bukan diri nya sendiri.

Paling sangat tidak dapat di terima , apabila Tun Mahathir hanya perlu menjawap "saya tidak tahu" kepada kehilangan RM 30 billion wang rakyat dalam skandal FOREX BNM.

Begitu mudah nya Tun Mahathir mencuci tangan nya.

Apa yang pelik berkenaan Tun Mahathir ada lah sikap dan pandangan yang sama tidak boleh di applikasi kepada Datuk Seri Najib pula.

Jika ada apa apa kesilapan atau kesalahan yang di lakukan oleh pihak lain dalam kerajaan hari ini , mati matian Tun Mahathir akan kaitkan nama Najib Tun Razak.

Ini lah dia Tun Mahathir , hingga persemapadanan semula yang di lakukan oleh SPR pun di "Najib"kan juga dengan berkata ini ada lah cara untuk Najib mahu menang pilihanraya.

Malah keagalan mendaftar atau masalah parti Pribumi dengan RoS pun mulut Tun Mahathir masih berzikir nama Najib.

Apa yang terjadi di bawah hidung nya waima lesap berbillion ringgit , Tun hanya perlu sebut "saya tak tau" tapi Najib mesti tahu semua pula.

Apa pun Tun Mahathir telah mndedah kan diri nya sebagai tidak berkata benar pada dakwaan terbaru nya menyalahi Polis dan Majlis Tertinggi UMNO dalam kes memecat dan memenjarakan Anwar.

Mungkin Tun Mahathir harus bakar buku 'autobiography" yang di tulis nya "Doctor In The House" kerana tercatit pengakuan  bahawa dia mungkin banyak melalukan kesilapan , dan memecat Anwar bukan antara ksilapan yang dia lakukan.

Kenyataan sungguh bercanggah












1 comment:

  1. apa kata panggil semula Rahim Noor (Bekas Ketua Polis Negara) yang di tuduh menumbuk muka Anwar Ibrahim (yang ketika ditutup matanya). Siapakah yang mengarahkan Rahim Noor Menumbuk muka DSAI dulu ? kitorang tak akan terkejut kalau Rahim Noor mendapat arahan dari Mahathir untuk memukul DSAI. dan kitorang sedia maklum jawapan Mahathir " saya tak tahu "

    ReplyDelete