Sunday, 6 May 2018

Nga Kor Meng Ahli Kabinet Pakatan Harapan Berani Persenda Dan Perbodohkan Perdana Menteri Nya



Sebelum ini, kita sering mendengar kisah konon nya negara di malukan dengan isu 1MDB.

Pihak pembangkang terutama nya DAP dan pihak Tun Mahathir sering membuat andaian konon konon kemana sahaja pergi ke luar negara , rakyat Malaysia akan malu atas sebab isu 1MDB dan konon nya Perdana Menteri Datuk Seri Najib ada lah perompak.

Ia gambaran dan persepsi yang sering di mainkan pembangkang bertujuan bermain saikoloji rakyat konon Malaysia ada lah dalam keadaan teruk dan parah. Pendek kata "failed state".

Ini konon nya telah membuat rakyat merasa malu memiliki Perdana Menteri yang ada skandal.

Sedangkan ia hanya permainan persepsi sahaja .

Kini , dengan perkembangan terbaru , seluruh negara sedang berbual berkenaan calon Perdana Menteri dari Pakatan Harapan ia itu Tun Mahathir telah di hina sehina hina nya oleh ahli DAP calon Parlimen Teluk Intan Nga Kor Meng.

Dalam satu video yang sedang tular di seluruh negara, Tun Mahathir telah menjadi bahan lawak kempen nya.

Nga bermain dengan umur Tun Mahathir dan betapa TDM hanya lah setaraf barua untuk di gunakan menjatuh kan Barisan Nasional dan setelah selesai tugas menjadi barua , TDM akan di hantar mengadap mendiag Lee Kuan Yew untuk menjadi teman bermain Mahjong.

Kenyataan ini di sambut gelak ketawa oleh para hadirin.

Ini lah sebenar nya yang memalukan negara.

Malaysia menjadi bahan gelak ketawa dunia  ketika rakyat nya mencecdah 32 juta orang , seorang tua berusia 93 tahun pula yang di pilih menjadi calon.

Kita boleh faham jika cercaan berkenaan umur dan kemahuan menjadi Perdana Menteri semula datang dari pihak BN , tapi , ia datang dari bakal menteri kabinet Tun Mahathir sendiri jika PH menang PRU14.

Petunjuk apa kah ini? jika bukan menunjuk kan bahawa Tun Mahathir langsung tidak di hormati oleh DAP.

Sebelum ini Superman DAP Hew Kuan Yau juga bermain hal yang serupa ia itu Tun Mahathir hanya barua untuk rencana DAP Melayu perguna Melayu.

Selain hal cercaan dan menjadi kan Tun M bahan lawak dan persenda , Lim Guan Eng juga telah umum kan tiga nama menteri kabinet DAP.

Guan Eng telah menamakan Nga Kor Meng , Liew Ching Tong dan Chong Chie Jen tanpa perlu berunding dengan Tun Mahathir yang menjadi Pengerusi boneka.



Betapa ini menunjuk kan apa yang di nyatakan oleh Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Annuar Musa sebelum ini , dalam Pakatan Harapan  "DAP call the shot" atau maksud nya DAP lah yang menentukan segala nya.

DAP Boss sebenar dan bukan Tun Mahathir.

Kini malu lah seluruh negara apabila bakal PM Pakatan di permain kan dan di perbodohkan oleh ahli kabinet nya sendiri jika PH yang mengguna kan logo PKR menang PRU14.

Malaysia akan malu satu dunia tahu Perdana Menteri nya ada lah bahan lawak ahli kabinet nya sendiri.

Buka lah mata wahai orang Melayu , jika calon PM pun di sampah kan , siapa kamu yang tidak  berjawatan di sisi DAP.

Apa apa yang ada berkenaan DAP ada lah "fake" dan lakonan semata mata.

Fikirkan lah.













No comments:

Post a Comment