Tuesday 27 August 2024

Kes Muhyiddin adalah kes menghina Uli Amri dan bukan kes SD

 

Oleh Adam Malik


Kes Muhyiddin adalah sebuah kes menghina Uli Amri dan bukan kes SD


Pagi ini Tan Sri Muhyiddin Yassin dihadapkan ke mahkamah di Gua Musang atas pertuduhan menghina Yang diPertuan Agong.

Perbuatan yang ditonton oleh jutaan orang melalui siaran video dimana dalam ucapan nya pada kempen pilihanraya DUN Nenggiri TSMY telah memetik nama mantan YDPA dalam nada menyindir dan memperlekehkan tugasan YDPA.


Maka atas sebab itu puluhan aduan dan laporan Polis telah dibuat terhadap TSMY oleh pelbagai pihak

Baca sini https://my-tv.online/2024/08/27/kes-muhyiddin-adalah-kes-menghina-uli-amri-dan-bukan-kes-sd/

5 comments:

  1. Siapa pemimpin south east Asia PM HIV + Positif

    https://vt.tiktok.com/ZS2h2E6BH/

    Saya ulanggg....!!

    Siapa pemimpin tu... Bila mau saman haah...!!?


    KHALAS

    ReplyDelete
  2. Lapuran penuh Batu Putih dah keluar. Bila nak tangkap Tun Mahathir Mohamad..!?

    Lapuran Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi Mengkaji Pengendalian Perkara Berkaitan Kes Kedaulatan Batu Puteh, Batuan Tengah dan Tubir Selatan sudah dibentangkan dalam mesyuarat Jemaah Menteri semalam.

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-undang dan Reformasi Institusi), Datuk Seri Azalina Othman Said, berkata laporan itu dibentangkan oleh Pengerusi RCI, Tun Md Raus Sharif.

    Bila nak tangkap Jho Low... Eeh silap Bila nak tangkap Zety ....ehh silap jugak ... Bila nak tangkap Justo ehhh silap lagiii....Bila nak tangkap Tun Mahathir Mohamad

    Haaah ni kali baru betul barua DAP@ LeeKwanYew kena tangkap

    ReplyDelete
  3. Lapuran penuh Batu Putih dah keluar. Bila nak memburu dan tangkap Jho Low eeeh..!! silap Bila nak tangkap dan buru Tun Mahathir Bin Mohamad..!?

    Lapuran Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi Mengkaji Pengendalian Perkara Berkaitan Kes Kedaulatan Batu Puteh, Batuan Tengah dan Tubir Selatan sudah dibentangkan dalam mesyuarat Jemaah Menteri semalam.

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-undang dan Reformasi Institusi), Datuk Seri Azalina Othman Said, berkata laporan itu dibentangkan oleh Pengerusi RCI, Tun Md Raus Sharif.

    Bila nak tangkap Jho Low... Eeh silap Bila nak tangkap Zety ....ehh silap jugak ... Bila nak tangkap Justo ehhh silap lagiii....Bila nak memburu dan tangkap Tun Mahathir Mohamad

    Haaah ni kali baru betul barua DAP@ LeeKwanYew kena tangkap.

    Haahhh tapokkkk...!!

    #ikanbuntalkasiburusamadia

    ReplyDelete
  4. Barua DAP@LeeKwanYew yang licik...Buntal si pemburu akhirnya tewas... Kencing gebang ja lelebih ...syabas barua.!!

    Penubuhan SG4 Sdn Bhd: Kelantan, Terengganu, Kedah, dan Perlis menubuhkan syarikat SG4 Sdn Bhd untuk berkongsi kekayaan dan mengagihkan hasil secara saksama. Setiap negeri memiliki 25% saham.

    https://www.astroawani.com/berita-malaysia/sg4-tubuh-syarikat-agih-hasil-sama-rata-kepada-empat-negeri-dr-mahathir-486100

    Fokus Ekonomi: Syarikat ini akan memberi tumpuan kepada lima kluster ekonomi, termasuk nadir bumi (REE) yang dianggap sebagai punca kekayaan utama.

    Agihan Hasil: Hasil dari sumber ekonomi seperti nadir bumi akan diagihkan secara saksama antara negeri-negeri, walaupun sumber tersebut tidak terdapat sama rata di setiap negeri.

    Penasihat SG4, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, menerusi syarikat tersebut, setiap negeri di bawah pentadbiran Perikatan Nasional (PN) itu akan memiliki saham dan ekuiti yang sama.

    Si pemburu ikan buntal oohh buntal bilo kau nak memburu ni wooii..!! Nak buru ka nak gebang kencing sambil sembang bangang..!!

    KHALAS...!!

    #jombatuapikansibuntalkikikiki..

    ReplyDelete
  5. Tergesa gesa buat sidang media..!?

    Kenapa IGP baru peringkat siasatan dah fitnah dan tuduh ajar liwat dan diliwat. IGP paling pantas sidang media sambil menghukum fitnah jijik GISB..

    Jom Karnival GISB di Melaka... Hebat Melaka hebat negri Hang Tuah

    https://vt.tiktok.com/ZS2mSDH5M/

    Ini semua nak fitnah dan bagi gambaran pada rakyat buruk pada GISB. Apa motif dan agenda IGP..!? Tak kan tak tahu SOP tangkapan dan piagam PDRM..!?

    Link bawah "Lu nak cakap lu cakap la wa tarak kisah maa"

    https://vt.tiktok.com/ZS2mAFFmJ/

    Keuntungan dari agenda fitnah jijik ini untuk kaum mata sepet atau arahan tangan tersembunyi memfitnah GISB...!? Apa motif IGP belum siasat dan buat fitnah jijik GISB...!?

    https://vt.tiktok.com/ZS2aWaeDd/

    Peerh PDRM bab GISB kau lah terpaling pantas, terpaling lajak awal buat fitnah.. Bab nak tangkap Jho Low slow nak mampos macam sial gampang jer..!! Di mana ada Melayu maju perniagaan di situ ada fitnah..!!

    Saya ulangggg

    Kenapa IGP tergesa gesa buat sidang media fitnah GISB..!? Pada kaum Melayu jaga diri sendiri.. harapkan pagar , pagar makan padi..!!

    ReplyDelete