Friday 17 January 2014

Kematian Ariel Sahron Penanda Datangnya Isa AlMasih Kata Rahib Besar Yahudi

Baru ini Areil Sharon bekas Perdana Menteri Israel yakni pengganas yang telah membunuh ramai orang Arab dan orang Islam semasa hayat nya telah mati kerana sakit setelah hampir 8 tahun menderita diatas katil (ketika umur 85 tahun).


Berita kematian nya di jadikan pesta oleh seluruh umat Islam terutama nya orang Arab yang
mengetahui siapa Ariel ini.

Walaupun Si “butcher” ini dianggap pembunuh oleh orang Arab dan orang Islam tetapi amat di sanjung oleh orang Israel.

Tetapi bukan kematian Ariel Sharon sahaja yang mahu kita tumpu, kita mahu menarik perhatian juga kepada satu kematian lebih awal seorang Rabii besar Yahudi ia itu  Yitzchak Kaduri, also spelled Kadouri, Kadourie, Kedourie; "Yitzhak" also spelled Yitzhak  yang telah mati pada tarnggal  January 28, 2006.







2 Kematian yang berkait dengan satu peristiwa.

Siapa kah rahib besar ini ? mari kita lihat berkenaan nya sebentar


He was a renowned Mizrahi Haredi rabbi and kabbalist who devoted his life toTorah study and prayer on behalf of the Jewish people. He taught and practiced the kavanot of theRashash. His blessings and amulets were also widely sought to cure people of illnesses and infertility. In his life, he published no religious articles or books.[2] At the time of his death, estimates of his age ranged from 110 to 118, and his birth year is still disputed.


(bBoleh rujuk sini untuk lebih mengenali  Rabbi Yahudi ini 9-http://en.wikipedia.org/wiki/Yitzchak_Kaduri)

Jadi apa kah yang menraik dengan individu ini?  Ini jawapan nya -
   Rabbi Kaduri Reveals Name of the Messiah
Shortly before he died, one of Israel's most prominent rabbis wrote the name of the Messiah on a small note which he requested would remain sealed until now. When the note was opened, it revealed what many have known for centuries: Yehoshua, or Yeshua (Jesus), is the Messiah.

A few months before he died, one of the nation’s most prominent rabbis, Yitzhak Kaduri, supposedly wrote the name of the Messiah on a small note which he requested would remain sealed until now. When the note was unsealed, it revealed what many have known for centuries: Yehoshua, or Yeshua (Jesus), is the Messiah.

With the biblical name of Jesus, the Rabbi and kabbalist described the Messiah using six words and hinting that the initial letters form the name of the Messiah. The secret note said:
Concerning the letter abbreviation of the Messiah’s name, He will lift the people and prove that his word and law are valid.

This I have signed in the month of mercy,
Yitzhak Kaduri



Kita ringkas kan, Si Rahib ini meramal kan kedatangan Isa Al Masih sebaik sahaja kematian Ariel Sharon berlaku.

Umum  tahu bahawa penganut agama Yahudi yang mengamal kan Kitab Torah semua nya tidak mengindahkan Isa alaihisalam, tetapi menunggu kedatangan Messiah mereka yakni Dajjal.

Sebaik sahaja mereka membuka amanat nya yang di arah dbuka setahun selepas kematian nya  maka keadaan menjadi  kalam kabut dan tidak menentu terjadi di kalangan pengikut nya.Malah terbahagi 2 pendapat dan 2 kelompok.



KADURI'S PORTRAYAL OF THE MESSIAH
A few months before Kaduri died at the age of 108, he surprised his followers when he told them that he met the Messiah. Kaduri gave a message in his synagogue on Yom Kippur, the Day of Atonement, teaching how to recognize the Messiah. He also mentioned that the Messiah would appear to Israel after Ariel Sharon’s death. (The former prime minister is still in a coma after suffering a massive stroke more than a year ago.)

Kaduri ketika hayat nya di gelar Tsadik atau pun Wali (saint) dikalangan penganut agama Judaism ini dan menjadi rujukan ramai rabi rabi besar di Israel dan serata dunia.

Di tulisan kami sebelum ini kami menulis bahawa Rahib atau pun Rabi rabi menyimpan khazanah lama dan kitab kitab lama termasuk la kitab tersasar mereka Talmud di synagog mereka.


Selain itu Yahudi memiliki kelibihan ilmu tertentu terhasil dari ramai nabi nabi yang datang dari kalangan mereka ilmu turun temurun termasuk lah ilmu sihir, kerana Kaduri juga di datangi pelbagai manusia untuk mendapat kan “amulet” (tangkal dari nya)



Apa tidak nya serpihan  ilmu Harut dan Marut masih di miliki oleh datuk nenek mereka.

Kami juga telah memberi tahu akan pengetahuan Yahudi berkenaan segala nabi nabi dan pengiraan mereka mengenai tahun tahun serta umur nabi nabi lalu rumusan mereka berkenaan peristiwa bakal berlaku perang Armageddon dan kedatangan Dajjal serta watak watak akhir zaman.

“The Jews assume that they can consider the total (age of the world) from gods creation  to Adam to the time of the Hijrah as firmly established at 4,642 years as what as been clearly stated in their Torah”.

They have made a detailed count by indicating the birth and death of each prophet from time of Adam to the Hijrah of our prophet Muhamad”

petkan dari atikel -
http:http://thechulan.blogspot.com/2013/12/syiah-enemy-at-gate-indonesia-sudah.html

Jadi sebagai umat Islam kita juga mempercayai akan turun nya Isa Almasih tetapi tidak pasti pula kita versi Yahudi ini kerana mereka tidak mengendah kan Isa.

Mungkin Rabi ini tahu akan kebingungan pengikut nya itu lah sebab nya dia mengamanat kan kertas nota nya hanya di buka setahun selepas kematian nya.

Apa rumusan mereka kepada ini semua?

Mungkin ulama kita amat lemah bahagian ini untuk membidas mereka kerana mereka lebih kepada politik dan mengejar kerusi.

Tapi dari pengetahuan asas ia nya pasti hanya waktu sahaja menentu kan nya mungkin bukan dari versi mereka tetapi versi ulama kita.

(kita harus memantau Yahudi dan Israel kerana apa yg mereka fikir dan bertindak akan melimpah kpd proksi nya seperti negara jiran)

14 comments:

  1. laman web tuan tidak berformat. susah baca dan berterabur.. harap maklum...

    ReplyDelete
  2. Btul . Kena baca 2 kali

    ReplyDelete
  3. Baiki blog ni..
    Berterabur ayatnye..
    Adoiyai

    ReplyDelete
  4. Setuju, mungkin dengan menambahbaikkan susunan dp menarik ramai pengunjung.

    ReplyDelete
  5. Eden pek baco tang tongah yO tuan..

    ReplyDelete
  6. Saya suka blog ni harap yg ingeris di terjemahkan

    ReplyDelete
  7. Info menarik.tp minta melayukan terus

    ReplyDelete
  8. minta diedit semula agar pembcaan lancar..:)

    ReplyDelete
  9. Allah telah bantu umat Islam sejak akhir2 ini dengan Allah datangkan bala ke atas orang bukan Islam. Pelbagai bala yang telah Allah datangkan kepada orang bukan Islam sejak akhir2 ini. Ada sebahagian pemimpin bukan islam yang kejam dan zalim telah mati dan ada sebagian negara bukan Islam di timpa sejuk yang terlampau dan panas dan terlampau serta ada sebahagian ekonomi orang bukan Islam telah jatuh. Semua perkara ini adalah Allah yang buat dan tiada yang buat melainkan Allah.

    Allah telah bantu umat Islam kerana ada sebahagian orang Islam di dunia ini telah mentaati perintah Allah dengan mengajak manusia kepada Allah iaitu dengan mengajak orang bukan Islam kepada dua kalimah syahadah dan mengajak orang Islam kepada kerja menunaikan hak kalimah syahadah.

    Allah yang hancurkan batil dan Allah yang naikkan hak.... Hak akan naik dan batil akan jatuh. Hak bukan parti politik seperti PAS dan pelbagai parti politik di dunia ini tetapi hak adalah amalan yang mengajak manusia kepada kalimah tauhid.

    Syukur kepada Allah kerana ada di Malaysia orang yang membuat kerja mengajak manusia kepada kebaikan dan mencegah manusia daripada melakukan kemungkaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana Mesir dan beberapa negara Arab dan Islam lain? Dengan ulama-ulama besar mereka serta Al-Azhar yang terunggul, tentu doa mereka diredhai Allah. Tetapi lihatlah apa yang terjadi. Mungkin Allah sudah tidak mendengar doa mereka lagi, kerana mereka semakin jauh dari Allah. Dan imam2 di Malaysia membuntuti mereka utk sama2 menuju kehancuran. Malaysia akan hancur kerana "Islam" yang mengganas dan gemar mengkafirkan ... MrDn

      Delete
  10. Kalo hampa gna fon hampa kena guna web version law dak memang berterabuq..

    ReplyDelete
  11. Ya. Mohon betulkan. Susah baca

    ReplyDelete
  12. kalau berul takkan yahudi senang2 publishkan surat tu..tak logic..dia nak bagi satu dunia tau ka pasal surat wasiat..

    ReplyDelete