Tuesday 1 July 2014

Kesangsian Tun Hamid Kepada MKPN Kini Jelas dan Terbukti.



Jika Tun Mahathir ada berkata di dalam buku nya sepanjang menjadi Perdana Menteri "saya ada buat silap, tetapi memecat Anwar Ibrahim bukan satu kesilapan", erti kata dalam banyak banyak keputusan yang dibuat oleh nya dia amat pasti mememcat Anwar ada lah tepat dan betul sehingga hari ini.

Itu kata Tun Mahathir, tetapi dalam dada akhbar Utusan Malaysia hari ini , kata yang lebih kurang serupa telah di lafazkan oleh bekas Hakim Negara ia itu Tun Abdul Hamid Mohamad.

Maksud kata nya itu ada lah atas tindakan nya menolak tawaran menjadi Pengerusi Majlis Konsultansi Perpaduan Negara (MKPN).



Kerana begitu berpengalaman dalam bidang perundangan dan amat mengetahui gerakan licik secara sulit badan badan tertentu yang tidak pernah tidor dari agenda , maka pasti nya jika dia menerima jawatan itu dia akan terpaksa akur kepada kehendak majoriti yang liberal dan condong kepada agenda anti melayu dan anti Islam secara halus yang ada didalam badan majlis itu.

Tentu sekali alasan alasan dan ulasan bertaraf intelektual akan di beri oleh mereka mereka ini namun ia nya tetap membantu agenda pihak ketiga.

Cuba perhatikan anggota anggota yang dilantik, entah siapa pula panel melantik, ia nya extension dari hasrat pembangkang,



Sudah semacam Majlis Peguam pula dan juga sayap Pembangkang.

Tokoh seperti Mujahid, Saifuddin dan Wardina termasuk lah Marina Mahathir , yang boleh dikata kan tanpa buka mulut pun orang sudah tahu pendirian nya.

Dengan melayu yang nipis kemelayuan dan malu menjadi melayu ditambah dengan tokoh tokoh yang dikenali sebagai talibarut kepada pihak pembangkang, maka amat sahih pendirian Tun Hamid.

Dalam kenyataan nya di kolum akhbar Utusan , dengan jelas Tun Hamid mengkisahkan berkenaan Majlis Peguam dan agenda mereka melalui proksi didalam badan itu.

Bukan sahaja talibarut Majlis Peguam malah aktivis COMANGO juga ada didalam nya.

Memang sejak kebelakangan ini rakyat yang pro UMNO dan BN sering bertanya siapa kah "dalang" yang mencalon kan mereka mereka ini, selain rakyat penyokong rasa kecewa atas perlantikan yang dipenuhi tali barut yang mencadang kan perkara perkara menguntungkan mereka dan merugikan melayu , badan ini juga sudah ternampak belang sebenar nya.

Dikata kan draft draft perundangan disediakan oleh Majlis Peguam melalui ahli mereka yang ada didalam badan MKPN ini dan tent sekali apa apa yang di buat pasti nya favour kepada mereka.

Mengetahui melayu Islam yang ada didalam nya jenis melayu yang nipis seperti kulit bawang , maka tentu sekali tidak boleh di harap kan dalam mempertahan kan rakyat melayu majoriti .

Maka elok sangat lah Tun Abdul Hamid tidak menerima jawatan itu dan menghentam agenda mereka dari luar.

Apa guna mencalar kan diri dengan dijadikan alat oleh pihak didalam itu yang bersungguh sungguh mahu menegakan agenda mereka.




No comments:

Post a Comment