Monday 29 December 2014

Jokowi Lebih Bernasib Baik Tidak Miliki Rakyat Jahil



Presiden Indonesia nampak nya mempunyai nasib yang lebih baik dari Perdana Menteri Malaysia.

Boleh di kata kan rakyat Indonesia lebih matang dari rakyat Malaysia.

Ada kah kerana Indonesia sering di timpa bencana asap gunung berapi, gempa bumi dan juga Tsunami menyebabkan rakyat mereka lebih reda dan akur kepada musibah dari Tuhan?

Ketika mula berita pesawat Air Asia milik Indonesia di ketahui hilang dan tidak dapat di kesan, kenyataan awal telah keluar dari Pegawai agensi tertentu dan juga pegawai pegawai terbabit.

Ketika itu belum ada press statement lagi dari Presiden Jokowi, namun rakyat nya tidak mudah melenting dan melatah.



Tetapi belum apa apa lagi di Malaysia sudah menyebut nama PM DS Najib  sehingga di satu akaun FB dalam komen status itu seorang rakyat Indonesia mentertawa kan Facebooker Malaysia dengan berkata "pesawat itu milik kami, kenapa nama Najib pula yang kamu sebut ?"  sambil itu di printscreen nya status yang ada komen yang jadi bahan ketawa rakyat Indonesia itu.



Dari komen ini sudah cukup mengambar kan betapa rakyat Malaysia terlalu ghairah berpolitik. Sudah peringkat ketagih dan Najib Centric. Apa pun Najib.

Dalam hal pesawat hilang ini terlihat rakyat Indonesia bersatu , tetapi lain pula jadi nya di Malaysia,

Mungkin kerana ketua pembangkang ketagih sebut nama UMNO pada setiap hal diri nya termasuk hal kemaluan nya, maka pengikut pun terikut ikut apa sahaja sebut nama "Najib"?



Lagi pun di Indonesia tiada agen perosak seperti RBA milik sebuah parti Laknat. Yang kerja nya siang malam menyamar guna profile melayu untuk huru hara kan sesama Islam dan Melayu.



No comments:

Post a Comment