Friday 16 January 2015

MCA Tidak Pilih Bulu Dan Tidak Henti Hulur Bantuan Kepada Mangsa Banjir.


Nampak nya mangsa banjir di pantai timur tentu sekali akan bergembira kerana kesusahan mereka mendapat perhatian dari pelbagai pihak.
Jika kita melihat dan memerhatikan media arus perdana serta media cetak , tidak henti henti misi bantuan pergi ke “ground zero” untuk menghulur kan bantuan keperluan kepada mangsa.
Selain NGO NGO serta badan sukarelawan  ahli politik juga tidak henti henti menghadirkan diri pada setiap waktu yang mereka dapat kelapangan untuk pergi melawat mangsa.
MCA dalam hal ini tidak ketinggalan juga. Bah kan jika mahu di kata kan MCA dari awal lagi sudah pun mengerak kan jentera nya pergi ke kawasan terbabit.
Jika bukan dana MCA sendiri, MCA juga menjadi conduit menerima dana bantuan dari pelbagai pihak untuk di salurkan kepada mangsa.

Skuad bantuan MCA yang terkenal dan sinonim dengan kesusahan rakyat ia itu CSRM atau pun skuad bantuan MCA telah pun menghulurkan sejumlah 1,000 tan makanan dan bahan bahan berkaitan untuk mangsa yang di anggarkan lebih kurang RM1.8 juta kepada mangsa banjir di pantai timur.
Dari apa yang di kata kan oleh Timbalan Presiden MCA Datuk Dr Wee Ka Siong sebagai sebuah parti MCA telag menderma sebanyak RM1.5 juta tunai untuk membaik pulih sekolah yang rosak akibat banjir.
Jumlah di atas termausk lah pemberian tilam, selimut dan uniform sekolah,
“Sehingga kini kami sudah hantar 11,000 set pakaian sekolah kepada kawasan terklibat.CRSM juga telah menderma RM330,000 kepada 18 buah sekolah di kelantan” kata Datuk Dr Wee.
“Jumalah RM110,000 juga telah di serah kan kepada 7 sekolah di Pahang “ tambah Dr Wee Ka Siong.
Pada sidang media itu Presiden Persatuan pembangunan kampung Lo Thiang Chooi yang di telah menderma sejumlah RM12,000 kepada CRSM yang di wakili oleh Ketua nya Datuk Lua Choon Hann.untuk bantuan mangsa banjir,
Tidak ketinggalan juga Pelikan, sebuah syarikat alat tulis dari jerman  telah memberi sumbangan set alat penulisan sejumlah RM100,000 untuk mangsa banjir.
Sahih dan nyata MCA bukan calang dalam memberi bantuan kepada rakyat,skuad seperti  CRSM nya amat segera memberi respon ketika saat bantuan di perlukan dan tidak tunggu lama dalam hal ini.
Tahniah kepada MCA dalam usaha yang tidak pernah kenal penat dan paling penting tidak pernah pilih bulu apabila menghulur kan bantuan ketika di perlukan.

No comments:

Post a Comment