Sunday 23 August 2015

Yang Paling Vokal Persoal 1MDB Kini Jadi Paling Bisu Berkenaan DEIG


Rakyat Malaysia penuh dengan hipokrasi.

Mereka tidak jujur dalam membuat penghakiman.

Amat benar lah apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu mereka menjadi hakim Negara kerana mengetahui dan menyedari mereka memandang dan menghukum sesuatu perkara ikut emosi dan populis.

Itu lah sebab nya seorang yang melakukan dosa besar yang  bersaksi dan berbukti masih lagi di sukai dan di percayai oleh rakyat.

Ketika isu 1MDB menjadi  viral, rakyat Malaysia kesemua nya mahu menjadi hakim dan berlagak pandai dengan soalan soalan yang konon nya memerangkap orang lain sehingga tidak mampu menjawap , dan bangga mereka lah yang pandai belaka.

Ia tidak sama dengan kes meliwat idola mereka, walau pun petunjuk menuju kearah itu dan video cctv semua menunjukan kecenderongan kepada itu, mereka masih mencari soalan lain untuk menafikan nya.

Namun , pada isu 1MDB , walau pun sudah hampir 2 tahun , ia masih di peringkat soalan dan andaian yang masih tidak kelihatan bukti nya mereka sudah pun mempercayai dan menjatuh kan hukum.

Apa apa jawapan rasmi mereka akan menolak nya mentah mentah kerana sudah pun buat keputusan bersalah atau tidak ikut pendapat terhad mereka.

Kini muncul pula silap mata dan rompakan di siang hari di depan mata orang ramai . Isu terbaru oleh Azmin Ali dan DEIG nya.

Dalam jumlah 30 billion yang jauh lebih besar dari 2.6 billion isu dana  dan juga 7.6 billion yang entah ke mana pergi nya, mereka yang berlagak hebat  yang kuat mengejek ejek dan memperli Datuk Seri Najib sudah hilang tanpa dapat di kesan.

Pakar kewangan dan pakar menyoal isu 1MDB sudah bertukar menjadi dunggu dan bebal.

Pakar FB dan whatsapp yang acap kali menghina 1MDB dan Ds Najib sudah tidak terkata dan menjadi bodoh tahap gaban.

Timbalan Presiden MCA Datuk Wee Ka Siong berkata “ atas nama tranperensi dan pertanggungjawap tiba tiba syarikat RM2 boleh ambil alih harta bernilai 30 billion di bawah Menteri Besar incorporation” .

“Bila awak mengata orang lain sepatut nya perhati kan diri sendiri dulu” ujar Wee.

“Prinsip universal ini harus di amal kan oleh semua” tambah Datuk Wee.

Betul sangat pendapat Datuk Wee Ka Siong, apabila beliau mempersoal mana pergi nya mereka yang kuat menyalak dan bising apabila 1MDB yang belum bersalah pun dan belum di lihat pun bukti nya sudah di persalah kan, tapi yang ini sahih satu pengalihan harta dan wang rakyat di buat oleh kerajaan Selangor di bawah Azmin Ali tetapi ramai membuta dan membodoh kan diri.

Kenyataan Datuk Wee di tujukan khas kepada mereka yang amat bising berkenaan 1MDB tapi bisu dengan isu DEIG.

Kenyataan Datuk Wee di buat ketika merasmikan AGM Malaysia Xiang Lian Youth Associatian Assembly semalam.




Bukan tidak boleh persoal tindakan kerajaan BN dan Datuk Seri Najib , tetapi biar lah berlaku adil apabila kesalahan lebih besar di lakukan oleh kerajaan pembangkang, hendak lah bersikap sama dengan menghentam dan mempersoal kan nya, itu maksud sebenar Datuk Wee dalam laporan akhbar seperti tajuk di bawah.

1MDB critics ‘very quiet’ over Darul Ehsan Investment Group



5 comments:

  1. 1mdb bunyi lebih daripada 1 tahun baru jadi viral. deig bunyi tak sampai sebulan, macam mana nak jadi viral. tunggu la 5 6 bulan lagi. 1mdb, mp pembangkang berbunyi, deig tak dengar pun adun pembangkang bunyi. sabar yer, kat malaysia ni kena tunggu nasi jadi bubur, baru la kecoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

      Delete
  2. Orang tak peduli lah pasal dieg ni...bukan sebab pembangkang ke apa...tapi kerajaan sendiri dah tak ada intergriti...dah tak ada maruah kelentong sana sini...kami memang dah tau pembangkang tu terok macam haram jadah jadi nak bising2 pun buat apa? Bukan ke kerajaan sendiri kata tunggu hasil siasatan? Bila kena tang pembangkang meroyan sampai keluar habis dalam tv3 tapi kenapa dekat tv3 tak keluar pasal 1mdb? Jangan double standard boleh? Kesimpulannya memang pembangkang haram jadah tu jijik tapi tak kan nak benarkan Umno pun sama jijik??? Akai ada?????

    ReplyDelete
  3. rahman dahlan macam biasa lah.
    nak alih tiang gol.

    kita settle kan 1MDB la man.
    DEIG tu kita whack lepas ni.

    jangan cuba bawak lari isu. kau sendiri komplen kata orang alih tiang gol kan?
    siapa yang alihkan tiang gol ni man oi?

    - jiwa kacau -

    ReplyDelete
  4. Perjumlahan tidak penting, yang lebih ka,? yang kurang ka?...yang amat penting ialah amanah, telus dan jgn berbohong, itu saja.

    ReplyDelete