Thursday 2 May 2024

Apa motif Majlis Peguam? Kenapa kerajaan takut bertindak?




Oleh Adam Malik

Apa motif Majlis Peguam? Kenapa kerajaan takut bertindak?

Pendirian yang diambil oleh Majlis Peguam mendatangkan kemarahan dan persoalan dari banyak pihak.

https://my-tv.online/2024/05/03/apa-motif-majlis-peguam-kenapa-kerajaan-takut-bertindak/

3 comments:

  1. Arwah Teo Beng Hock sudah dilupakan oleh DAP dan Anwar Ibrahim

    Saksi utama kes torwong bawah laut mendiang sorang berpangkat Tan Sri bukan macam Teo Beng Hock lansung tiada gelaran dan pangkat kedudukan mcm haprak.

    Kenapa Lim Kit Siang dan DAP tidak terpekik terlolong guling guling atas jalan raya tetiba diam sunyi jadi bangang bila saksi utama kes torwong teejun bangunan. Teo Beng Hock pun terjun bangunan jugak...!!

    https://youtu.be/PhNibhpiw08

    Link atas Nasib arwah Teo Beng Hock dolu diguling guling atas Jalan Raya Hari ini dilupakan Oleh DAP.

    Bila sang pemburu hebat dah habaq mai rakyat tunggu haahh... Gebang ka atau seyes gebang rakyat tunggu dan lihat nnti.!!

    #jgnharappadamelayukayanganlagi

    ReplyDelete
  2. Amerika menuju negara bangkrap. Ramai hartawan dan billionaire Amerika akan jatuh miskin. Kejatuhan US Dollar menjadikan Rakyat Amerika ke Lembah kemiskinan.

    Dari dulu semasa Bossku dalam Kerajaan lagi sudah di peringat iaitu Malaysia perlu rapat kan diri dengan Pakatan BRICS.

    Sepatutnya Malaysia sudah menjadi anggota dalam Pakatan BRICS dan memainkan peranan penting di rantau Asia Tenggara seperti Afrika Selatan di benua Afrika, Brazil di Benua Amerika.

    Benua Africa seperti Burkina Faso, Mali, Niger, Sudan Kenya sudah mula membebas kan diri dari Apartheid France Germany UK USA.. PETRONAS patut melabur di sana..!!

    Menurut wakil IMF Rusia, BRICS bersedia untuk menawarkan alternatif kepada Dolar AS di tengah-tengah kejatuhan mata wang, dan blok itu mesti bersedia untuk kejadian sedemikian. Perikatan itu, yang terdiri daripada Rusia; India, China; Brazil; Afrika Selatan; dan negara yang menyokong, telah berusaha untuk meninggalkan Dolar AS untuk beberapa lama.

    Kejatuhan ahli ekonomi mungkin lebih teruk daripada krisis ekonomi 2008 dan meniru kemelesetan terburuk sejak 1929.

    Jika pasaran jatuh, BRICS akan mendapat manfaat kerana ekonomi AS akan mengalami akibat yang dibuat oleh mereka sendiri. Hutang tidak terkawal sebanyak $34.4 trilion semakin meningkat menyebabkan negara membangun lain meninggalkan dolar AS untuk perdagangan global.

    Blok BRICS telah beralih kepada teknologi blockchain untuk sistem pembayarannya yang serba baharu, menurut laporan.

    Sesungguhnya, usahanya telah berusaha untuk membina mata wang pesaing yang dibina di atas aset digital. Dolar AS masih jauh daripada terhempas sama sekali, namun, laluan ada untuk BRICS melakukan kerosakan.

    Kerajaan Papangang lansung tidak sensitive dan tidak bertanggungjawab membawa Malaysia menjadi hamba IMF, World Bank dan Amerika Syarikat.

    ReplyDelete
  3. Sudah ada premis Melayu 100% Bomiputra gantikan restoran Mc Donal dan KFC ...

    Kalau lagu ni mengurus bolasepak.... Melingkup lah bolasepak negara..!! Lahir dalam dulang emas penjajah British... Masih ada mentaliti kuno kolonial penjajah terkenal tebal bebal nya...!!

    Jom Kita lingkupkan dan boikot restoran Stabak, Mc D dan KFC yang ade seko Melayu yang cukup bangga sekadar pemegang saham ke 2 terbanyak dalam syarikat taikun Judi Mata sepet....

    Ke main bangga mangkok tu sekadar pemegang saham ke 2 terbanyak dalam syarikat taikun Mata sepet tuhh...!!

    Jom pergi ke DarSa Chicken yang dimiliki 100% isle Bomiputra Melayu.

    Lingkup kan mangkok sekor tu wooiii.!!! Tak Banyak lingkupkan sikit pun jadilah sebagai permulaan dan pengajaran pada otak bodoh bangang Melayu kuno kolonial penjajah nih...!!!

    #ujudkanrangkaianmafiakartelrestoranMelayuIsle

    ReplyDelete