Friday 5 July 2013

Jika Hari Ini UMNO Tumbang DiJalanRaya, Esok UMNO Pula Akan Turun KeJalanraya.







Thailand kini menjadi negara hampir lumpuh oleh sebab sistem demokrasi tidak di endah kan lagi.


Kamelut dan pergolakan di negara Mesir begitu juga  tidak berkesudahan.Negara yang melahirkan ramai graduan Islam melalui Universiti Azhar kini bergolak tanpa henti.

Tersenyum lah iluminati melihat hasil kerja tangan nya.

Tapi bagi negara yang bermajoriti satu kaum tidak mengapa, jatuh kaum itu naik pun kaum itu juga.

Negara kita tidak semacam itu.

Bakar dan tiup kan api kebencian kepada satu puak maka, puak itu akan melenting dijalanraya menunjukkan perasaan nya.Lagi ramai lagi bagus.

Sistem undi demokrasi tidak lagi dihormati.Kebenaran apa kah yang boleh dibawa dijalanraya apabila kebenaran melalui undi tidak lagi di hormati.

Begitu juga di Thailand , tumbang sibaju merah oleh si baju kuning, maka si baju merah pula keluar ke jalanraya dan begitulah bertukat ganti tak berkesudahan.





Hari ini tumbang satu puak kerana berjaya ditumbangkan oleh puak berdemonstrasi.Tetapi belum reda puak yang tumbang pula keluar menunjukkan kekuatan dengan limpahan jutaan umat membangkang kejatuhan pemimpin yang mereka pilih. Iluminati senyum lagi.

Di Syria sembelihan orang Sunni oleh kerajaan Syiah belum pun habis kisah nya.Tetapi Iluminati berlakon baik apabila memberi bantuan senjata kepada puak rebel dari kalangan Sunni.Sayang sangat kah Iluminati kepada puak Sunni? Tidak.

Sesiapa sahaja mahu berperang atau bergaduh si iblis akan sentiasa tampil memberi bantuan , jika yang bergolak itu dari kalangan Islam ianya lagi baik.

Ketika puak Sunni memijak puak Syiah di Iraq , si iblis juga membuat perkara sama , memberi bantuan dan sokongan kepada pihak yang menentang pemerintah dari golongan Sunni.
Pelajaran apakah yang boleh dipelajari oleh rakyat Negara ini dari pergolakan yang sedia ada di depan mata?

Di Malaysia cubaan demi cubaan menguna kan proksi dajal untuk menjatuhkan Negara ini melalui kempen jalanraya , namun kegagalan demi kegagalan yang diterima.



Mana mungkin pendemo yang ada pekerjaan dan kerja tetap mahu berdemo setiap hari? Itu sebab nya hanya mampu berkumpul di hari cuti kerana asas mahu berdemo dan anarki amat tipis.Seolah olah tiada keperluan berdemo pun.

Hanya yang menyelamat kan kepala demo ada lah kerana memiliki dana yang banyak , dengan dana itu boleh mengupah kepala kepala untuk membawa anak buah berdemo di padang, di jalan raya dan di kawasan popular.

Tidak terfikir pun oleh pendemo jahil ini bahawa jika mereka berjaya tumbang kan kerajaan atau mengugat kan nya, pihak lagi satu juga akan bangkit membuat demo yang sama.



Bayangkan Polis mana yang akan membantu mereka? Jika Polis sudah lebih awal dipanggil barua UMNO.

Dengan kekuatan jumlah ahli dan dana sipihak yang tumbang kerana demo seperti parti UMNO akan mahu  duduk diam kah?

Tentu sekali perbuatan sama juga akan di lakukan, Jika di halang akan kembali segala tuduhan yang sudah dilemparkan ketika UMNO berkuasa dahulu.

Di Thaliland baju merah hari hari berdemo , sebaik sahaja dapat apa yang di mahukan , sibaju kuning pula keluar balas dendam , demo hari hari tutup lapangan terbang, ganggu perniagaan , maka pemimpin yang dilantik oleh yang berjaya tumbangkan kerajaan juga mendapat masalah dari hal itu.Tidak juga boleh mentadbir. Apa kesudahan nya? Sikuning rugi si merah pun rugi. Cuma beza nya mereka semua satu kaum , itu sahaja.Kuning pun kaum sama , merah pun kaum itu juga, sama lah juga dengan di Mesir.

Orang Malaysia yang “fragile” lembik dan amat selesa tentu tidak boleh tahan dengan tidak mendapat sekotak rokok sehari , si ibu yang sensitive dengan kain lampin anak akan menyesal jika supply terhenti.

Rakyat Malaysia jangan ikut sangat pemimpin yang berhutang budi dengan agen luar,kerana dana yang banyak sudah ditabur kan maka mahu tidak mahu pemimpin itu terpaksa buat kerja huru hara untuk memuaskan hati “boss” nya.

3 comments:

  1. ah kau ni kompang lebih

    ReplyDelete
  2. Betul la admin kita jatuh kerana demo kita lawan dgn demo balek, biar dia rasa kan.

    ReplyDelete
  3. serupa orang jahiliah je yg wat demo ni...cam xde pelajaran...ngaji dr umur 6 smpi umur 17thn percume,tp otaknya pk cam xde g sekolah...ikutlah perangai orang kafir...

    ReplyDelete