Saturday, 23 November 2013

Ancaman Dari Jiran - Rahsia 40 Tahun Singapura


Kami paparkan peta Singapura untuk tatapan sekelian.

Bayangkan jika diri anda menjadi pemerintah nya, sambil melihat peta negera anda yang tidak seberapa besar hanya  sekangkang kera lebih kurang 580km persegi.

Walaupun tanah dibawah kuasa anda kecil , ia tidak setanding ego anda.Dengan perasan anda lebih "superior" dari jiran atau pun kaum lain yang mengelilingi negara anda.

Lagi 20 tahun kemana arah tuju dan kemana hendak pergi dengan wang yang banyak tetapi tanah yang sedikit.Tentu sekali kenegara jiran yang terhampir yang memilki tanah.Betul tak?

Kemudian lihat lebih jauh dinegara yang mempunyai masalah yang serupa ia itu negara Israel.

Sambil di kelilingi oleh negara Islam ia terlalu ego dan angkuh untuk menerima hakikat diri itu kecil. Maka sah anda sudah dapat kawan yang boleh berkongsi isu dan problem yang sama.

Jika Israel boleh menawan semua jiran nya bukan sahaja melalui ketenteraan , malah  juga melalui perang saraf dan pemasangan proksi maka Singapura nampak nya tidak ada opsyen lain melainkan meniru jejak langkah serupa.

Apakah yang dilakukan oleh negara Singapura sebaik sahaja ia di sepak keluar dari Malaysia?

He turned to the Jewish state, through the Israeli ambassador in Thailand, for help. Israel sent a military mission led by Maj. Gen. Rehavam Ze'evi, then deputy head of the military's operations branch. (Ze'evi was assassinated in Jerusalem by Palestinian gunmen in October 2001.)

Lee insisted on secrecy because he didn't want to antagonize his Muslim neighbors, Malaysia and Indonesia. The team of Israeli instructors arrived in October 1965. Lee wrote in his 2000 autobiography: "To disguise their presence, we called them 'Mexicans.' They looked swarthy enough."Today, Singapore's armed forces, 72,500-strong, are considered one of the most advanced militaries in Southeast Asia.

Itu lah yang di lakukan oleh pemerintah dari parti PAP , abang kepada DAP , tuan kepada PAS.

Singapura tidak boleh terus menambak tanah untuk meluaskan kawasan nya.Ia amat costly.

Jika kita berfikiran waras sambil melihat peta tadi kita akan tahu lagi 20 tahun srvival Singapura ada lah dengan pergantungan  kepada jiran nya Malaysia.



Kira kita akan bernasib baik jika mereka setakat mahu menjadi partner dalam perniagaan.

Tetapi mengenali cara bertindak negara Israel dan Singapura pula belajar dari nya , kita kena lah juga tahu bahawa rencana sulit masa depan nya juga ada membabitkan Malaysia.



Kuasai negara kita melalui proksi , jika tidak Singapura tidak boleh survive.

Sambil akan menguna kan cara saraf dan pemasangan kaki dan talibarut untuk menyusah kan Malaysia, Singapura pula membina satu sistem keselamatan untuk diri nya.

Baca ini-
Iron Dome will be a crucial element in Singapore's drive to build a defensive shield around one of the world's biggest and most important ports.

Israel is determining how many batteries of Iron Dome and two other systems that will make up its planned multi-layered missile shield, will be required. Each battery, which costs $50 million, can cover an area of around 60 square miles, which means 13 of them would be needed to cover all of Israel.



Begitu teguh ketahanan keteteraan yang di siap kan oleh Israel untuk Singapura.

Malah Singapura membayar dan membiyai research untuk ketenteraan Israel, yang mana kemudian nya hasil alat dan bahan itu di serah kan kepada Singapura.

"From the outset, Iron Dome was always intended for Singapore, which helped finance its development," Intelligence Online explained. "Iron Dome will be battle-tested in Israel ahead of export to Singapore at a late date."

Singapore has bought Israeli weapons systems extensively over the years and Israeli defense companies regularly participate at the annual Singapore Air Show.

Israeli Aerospace Industries, state-owned flagship of Israel's defense industry, has sold Singapore the Barak-1 naval anti-aircraft system. Rafael's electronic warfare system are widely deployed with the Singapore navy.

Jadi ketahui lah apa sahaja alat ketenteraan yang di guna kan oleh Israel di negara  Arab atau negara jiran nya ada lah bahan ujian untuk akhir nya di serah kan kepada Singapura. Negara yang diserangi Israel kerap kali sebagai alasan sahaja yang mana sebenar nya menguji alat baru tentera Israel.

Kini ketahui lah bahawa sememang nya parti politik tertentu di Malaysia  diguna kan untuk mencapai hasrat Singapura.

Survival nya amat bergantung kepada keluasan tanah.Apa bila seorang nomad politik yang sentiasa sahaja bertanding merata tempat mengambil possisi di Gelang Patah , ia nya memang ada perancangan masa depan.

Sambil menunggu kejayaan mencapai hasrat itu pelbagai cara di guna akn untuk distabilize kan negara ini.



Kesusahan kita ada lah kesejahteraan mereka.

Bagi yang tiada mata hati untuk membaca dan pengetahuan tentang rencana jiran kita ini melain kan hanya tahu dan mahu menghukum orang, elok sangat lah usah cuba memegang tampuk pemerintahan.

Bagi yang sedang memerintah sila peka dengan rencana masa depan jiran kita yang ketandusan tanah, mereka sudah berjaya mencengkam sedikit demi sedikit negeri Johor, apa barang mahu memiliki tanah tanpa menguasai nya?

Hasrat mahu menawan Malaysia tetap ada jika Singapura mahu terus ujud. Kepadatan penduduk dan penambahan penduduk membuat nya menjadi tidak selesa di masa depan.\

Setelah mengalih kan sebahagian besar "slut factory" nya ke Johor , pembebasan tanah  nya merupa kan penyelesaian sementara sahaja.

By Hook or by crook Malaysia mesti dicengkam demi survival nya.









35 comments:

  1. Satu analisa yang menarik.Sama-samalah kita fikirkan

    ReplyDelete
  2. Malaysia terlalu berlembut dari awal hingga kini.kononnya pendekatan diplomatik.akhirnya membawa khilangan hak yg pernah anda ketahui. Mnggunakan parti politik di msia masih boleh d kekang. Arwah tengku abd. Rahman dah awal2 tau sikap lee kwan yu bersma askarnya maka di asingkan awal2 dgn memberi sebuah pulau dnamakn tumasek.( Ibarat di asingkan penyakit kusta) hanya yg celik sejarah akan pertahankan tanahair tercinta.walauapapun kecangihan n sewaktu dgnnya ditunjukkan sgapura kita tak perlu gentar melainkan ada segelintir tali barut yg sangup gadaikan hak negara demi poket yg tersyg.

    ReplyDelete
  3. pulau batu putih jadikan ikthibar!!!

    ReplyDelete
  4. Semoga langkah sultan Johor menukar hari cuti umum Johor dari Sabtu dan Ahad kepada Jumaat dan Sabtu secara tersiratnya boleh menghambat perancangan jahat singapura.

    ReplyDelete
  5. Siapa yang jual tanah johor pada singapura... siapa yang memerintah johor dan membuka ruang pada singapura... siapa yang gadai air dan tanah pada singapura... siapa pula yang bagi makan durian pada singapura...

    Apa yang terjadi diatas adalah dengan izin ketuanan melayu dan sultannya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol..jgn nk salahkan pembangkang..umno tu kene berubah..jgn pentingkan diri sendri..

      Delete
    2. saya bkn pro pembakang..tp sya sokong knyataan ni..

      Delete
  6. tak la dol... nuar ngan nik aziz yg bagi/jual semua menda tu kat singapore... yg benarkan nama Allah dlm bible pon nuar ngan nik aziz.. yg dok jual tanah rizab melayu p.pinang kat orng cina pon.. nuar ngan nik aziz... ye la.. sbg mantan timbalan mentri dan menteri besar.. kuasa dorang adalah jauh melebihi kuasa yg ada pada seorang perdana menteri... hahahahahaha.. pencacai punya fikiran... hahahahaah

    pastu der.. gua nak tanyala.. junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w dah ada sebut kan tanda2 kiamat... lu rasala... kalau betol pon geng2 ilumati ni berjaya tawan seluruh dunia... yg mana mereka mungkin akan berjaya.. setelah datangnya tuhan mereka... dajjal... dan apa ygb berlaku der??

    apa yg berlaku kpd kaum yg sesat(nasrani) dan kaum yg zalim(yahudi) dalam surah al Fatihah?? dan ingatlah.. musuh seorang umat islam hanya ada 2 je der... buddha dan lain2 agama nabi kita tak sebot der... so?? lu punya otak besar mana der?? sampai kena brain wash sebegitu?? bodoh sangatla lu der!! percaya pada ajaran ustaz/ularmak BN tu...

    ingat kita skang tengah tunggu imam mahadi a.s. je tuk menyatukan seluruh umat islam... kedian dajjal mucul.. memerintah dunia.. diulangi DUNIA... lu paham tak wahai si pencacai?? dajjal perintah SELURUH DUNIA.. ini termasuklah MALAYSIA dan SINGAPORE tu.. termasuk la geng2 iluminati tu... yg dia tak dapat masuk hanya 2 tempat je MEKAH DAN MADINAH... woi syiah babi.. KARBALA pun kena langgar gak kat dajjal ni ye.. bodoh...

    pastu.. Nabi ISA a.s. turun dan bunuh dajjal.. DAN MENGISLAMKAN KEMBALI geng2 NASRANI.. sbb tu ALLAH BENARKAN DORANG GUNAKAN NAMA ALLAH dalam KITAB DORANG... ke tak paham lagi?? masya Allah.. kalau Allah dah tutup pintu hidayah ni... memang gelapla pandangan korang.. sepertimana ayat dalam surah yassin..

    ayat [9]
    Dan Kami jadikan (sifat tamak dan gila mereka kepada harta benda dan pangkat itu sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka, dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar).


    ingat.. kiamat itu pasti.. apa yg nabi kita cakap pasal tanda2 kiamat juga pasti.. eh.. apakata korang pakaila sikit otak+AQAL yg ALLAH kurniakan kpd kita tuk bezakan kita ngan BINATANG.. dan Nabi Muhammad tak de sebut tentang BANGSA ye.. arab ke MELAYU ke UMNGOK ke PAS ke... semuanya tak di sebot ye.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang kristian, tidak percaya Allah itu esa...bile dah masuk islam, mesti la mereka percaya Allah itu satu..knape mesti bg guna Allah itu jika mereka percaya tuhan (yg bakal menggunakan nama Allah) adalah 3 dalam 1?? Nak guna nama Allah, masuk Islam..

      Allah jadikan manusia berbagai2 bangsa..utk kita saling berkenalan antara satu sama lain..anda bercakap, bangsa ini cuma sesuatu seperti sampah, tak berguna bg anda..adakah apa yg Allah lakukan dengan pelbagai bangsa ni sesuatu yang sia2??


      Yang angin sgt kenapa, dap dan pap adalah adik beradik..ini bukan pasal politik, tapi itulah sejarah..kita nak pertahankan negara kita, bukan jadi musuh dlm selimut, PERTAHANKAN TANAH AIR dr anasir luar, mempertahankan tanah air itu kalau matinya, tahukan apa darjatnya??

      Anda cakap 'ulama anda mahu'?? Tapi nampak macam anda tolak!! Majlis syura pas, yg diterajui oleh ustaz2 besar, seperti ustaz harun din, pandangannya anda tolak!! Ustaz harun din dengan tegasnya menghalang penggunaan nama Allah, tapi anda sokong?? Indonesia yg membenarkan penggunaan nama Allah, sekarang mereka lancarkan kempen save maryam, utk selamatkan umat islam disana..ulama mereka ramai yg hebat2, tpi tgkla kesannya kerana membenarkan penggunaan nama Alaah kepada bkn islam pada negara penduduk islam teramai tu..

      Anda seperti sudah mengalah, biarlah sang kafir berleluasa, kita tunggu imam mahdi dan nabi isa turun je..itu yg sy phm dr apa yg anda tulis..memang dajjal akan takluk, jadi biar diorang takluk, umpama bercakap cam rezeki Allah dah tetapkan, kite lepak tido je...adoi...

      Dan apa yang sy tahu dr pelbagai sumber, singapura dan israel memang rapat..dan memang byk sgt dah dgr singapura cari pasal..sy tak paham, anda pertahankan pas, tak kisah...tapi anda nak pertahankan Dap tu kenapa?



      Delete
  7. sembang bagai2.. apa persiapan kau menunggu kehadiran imam Mahdi? Jgn jd hero kat sini la.. terima je la hakikat bahawa PAS mmg busuk punya parti.. tak habis2 pertikaikan bangsa.. Bodoh.. Allah dah ciptakan ko sbg seorg yg beragama ISLAM dan berbangsa MELAYU. Bersyukur la. Berani pandang rendah pd ciptaan Allah? Hebat puak PAS ni.. semua benda pertikaikan.. MCM DEWA. Puihhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well said Affan D Luffy

      Delete
    2. Umporno kot dok sembah dewa..kami mau ulama.. hangpa xmau..

      Delete
    3. hahaha... islam hanya di perjuangkan masa bila der?? masa merasakan kuasa dah di hujung tanduk ke der?? hahahahaha...

      kata bodoh karang marah... tapi kalau tak bodoh.. memang bukan lembu kak jat la ye??... apa kena mengena ngan pas parti busuk kat sini?? aku cakap.. bila dajjal datang.. tak ada satu bangsa pun yg selamat!! apa la bodoh sangat ni?? apa ko ingat bila dajjal datang.. dia pilih ke bangsa mana dia nak perintah?? apa bahalol sgt ni??

      yg korang dok sibuk kata parti tu tunggangan parti nun.. atas kehendak singapore yg bersetongkol ngan israel(ilumati) tu apekebendanya der?? kan dah TERANG dan JELAS?? nabi MUHAMMAD kata.. tanda2 kiamat adalah sekian2.. malapetaka yg tak berkesudahan.. api muncul dari dalam tanah!! dan NABI MUHAMMAD PESAN/KATA.. BILA DAJJAL datang, dia akan takluk SELURUH DUNIA... paham ke tak anak2?? malaysia ngan singapore dan tempat tinggal geng2 iluminati tu termasuk tak dalam SELURUH DUNIA tu DER?? ke ko ni bodoh tahap tak boleh nak paham?? 2 TEMPAT je dia tak boleh nak masuk!! paham ke idok ni??

      lu cakap pasal KONSPIRASI geng2 ILLUMINATI kan?? ha!! ni gua nak BAGITAU CERITA YG AKAN BENAR2 TERJADI.. bukan KONSPIRASI LAGI der!! paham tak?? ke masih BODOH LAGI??

      Delete
    4. mungkin betul la kata kau ni, cuma bab pas parti tungangan dap lagi betul.tu kompirm dulu aku ragui la ni sah dan nyata.

      Delete
    5. pAS babi suruhan dAP...

      Delete
    6. Pencacai umno macai je ckp pas suruhan dap..da nama pengikut tegar umporno..gua pas rilek je ngn dap. Lu org umno yg busuk hati..igt la..lu melayu k cina k manusia biase jgak bro..

      Delete
    7. Org2 yg merasa bijak pandai jgn dilayan....Biarkan mereka 'gah' & perasan dgn ilmu kebodohan dan ketaksuban mereka yg tidak mahu menggunakan akal tapi bangga kononnya mereka beriman..... Org bodoh mmg tak sedar dirinya bangang.....

      Delete
  8. Bukan fikirkan tapi pihak kerajaan kena buat sesuatu terutamanya berkenaan DAPigs. Mereka adalah tali barut PAPigs untuk menjahanamkan Malaysia.

    ReplyDelete
  9. kalau umno dah buat silap maka tak apa la pas buat silap, gitu ke? mcm bengong je sorang mamat tu jawap.

    ReplyDelete
  10. Namun bukan perkara mustahil juga untuk Malaysia dan Indonesia tidak mengetahui urusan Singapura. Cuma perkara ini tidak di hebahkan kerana melibatkan rahsia ketenteraan selari urusan diplomatik ASEAN. Cuma Pemimpin Malaysia dan yang lain tidak bersikap prejudis melampau seperti LKY.

    Ingat lagi buah rambutan Malaysia yang di jenamakan sebagai longan Singapura ? Persepsi jahat LKY menidakkan Malaysia di mata dunia.

    Kini Malaysia makin di geruni kerana Nama Malaysia sudah di persada dunia. Hubungan Malaysia-Indonesia, ASEAN dan urusan diplomatik Malaysia dengan majoriti negara-negara dunia amat tidak di senangi LKY.

    LKY sudah menjadi sisa. Singapura tidak mungkin dalam gengaman nya lagi kerana musuh LKY dari dalam negara nya hanya menunggu masa !

    ReplyDelete
  11. Duk salah krn pemerintah..tuu PAS ngok jd hamba proksi DAP, adik sepupu pd PAP, partu Yahudi Asia tu ape cerita?? Jgn jd bodohlah kalau kita sekecil ini nk tnjuk lagak tegas tktentu pasal dgn sepupu Yahudi bawah naugang Amerika tu.. Singapore.. kita pun kena ukur baju di badan sndiri..klu dlm negara pun byk pembelot dan parasit.. apakah bagus utk Krjn BN berlaku keras terhadap Singapore? Kena bijaklah..
    Kit atahu ancaman Singapore.. berkawan sekadar utk jaga adat tp ada yg jd PENCACAI awal2 lg mcm PAS.. di sana peluk sakan DAP.. tp Muktamar ckp suruh Krjn lawan COMANGO.. bodoh punya PAS.. puak COMANGO tu ada dlm PR.. apa tunggu lagi? Malangnya ramai Melayu skrg berlagak sgt.. nk tumbangkn BN.. so nk brtenggek pd parti bodoh mcm PAS tu ke utk ganti UMNO??

    So moral of the story.. ancaman luar kit aboleh nmpk jelas..tp ancaman dlmn.. Munafik dlm negara inilah plg susah sbb ia berpura2..akhirnya akan jahanmkan negara.!

    ReplyDelete
  12. There is no permanent allies but only permanent interest.

    ReplyDelete
  13. Ni nk tny sikit.... Parti mana yg bg Singapura dkt LKY in the very beginning...? N parti mana plk yg membuatkan jatuhnya Pulau Batu Putih ke Singapura...? N parti mana plk yg bkk Wilayah Iskandariah n jual tanah Johor dgn harga yg hny warga Singapura mampu beli...? Warga Johor mmg xmampu nk beli harga yg smpi setgh juta tu... Kalau ada yg mampu beli pn cina jgk... N i belive most of the readers n tukang komen here is Melayu Muslim Islam.. Kenapa sibuk nk dgr n patuh ckp pemimpin UMNO/BN dr ckp Nabi Muhammad SAW sendiri...? Nabi kan dh ckp, buangkan sifat assobiyah (mementingkn kaum) demi kesejahteraan umat sejagat... Kenapa...? Dr Mahathir ka Najib ka lagi tahu ke dr Nabi Muhammad SAW sdiri... Nabi Muhammad tu dpt wahyu n ckp direct dgn Allah taala... Najib hado..? Dr Mahathir hado...? Yg korg lg sebok nk percaya ckp pemimpin UMNO tu buat apa...? Allah tu plk sapa...? DIA yg Maha Menjadikan, Maha Mengetahui, so mestilah dia yg lebih tahu segala2nya... Ckp Allah xnk dgr, dok sebok percaya ckp pemimpin UMNO tu buat apa...? Cuba guna akal fikiran msa berckp, jgn main percya je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..sakit hati malayan macai2 umno ni..xabes2 dgn bangsa2 melayu die..mcm mana nk sejahtera kalau saling benci membenci sesama manusia..buang la sikap perkauman tu..utamakan agama yang penting..

      Delete
  14. Mamat mana ni bebel retorik

    ReplyDelete
  15. Pendapat kurang matang. Analisis tanpa ilmu, kurang membaca dan terlalu dipengaruhi sentimen asabiah melampau.

    ReplyDelete
  16. Pendapat saudara Chu Lan yang bias, ulasan ambil fakta sebelah pihak. Isi artikel kurang masak. Terminalogi yang digunakan pun ada yang salah. Tak rugi untuk baca. Kerana ia sekadar pendapat. Tapi bacalah dengan penuh perasangka.

    ReplyDelete
  17. membela org meliwat tu assabiah kepuakan paling dasyat.
    membela negara tak asabiyah sb dlm negara ni ramai org islam.

    ReplyDelete
  18. udah2 ler berparti.. berpesta dan berfiesta heboh sana heboh sini.
    bersatu ajelah dgn indonesia, dan demolish demokrasi di malaysia. gunakan monarki tulen aka modified khalifah.
    memang malaysia akn diperangi namun malaysia akn menang. atleast againts pulau singapura. untok meraih kekuatan semula itulah malaysia harus bergabong dengan indunisia dan brunei membentuk sebuah negara baharu bernama malaysia. selesai.
    thailand takut. us gerun. australia kechut, china hormat keatas negara baharu besar setanding india dan china di rantau asia pasifik ini. singapura lesap dr peta bumi beserta sejarah nya yg fake itu smentara rakyatnya yg tersisa menjadi pelarian UNHCR seperti puak rohingyas.
    era baru 2050 bermula. selamat datang ke Asia Tenggara. (aka Greater Malaysia)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau senang apa encik cakap dah lama mahathir akan gabungkan.. sesama sendiri bercangga di malaysia ni nak bergabung 3 negara? Singapura mungkin nampak kechil. Tahu tak, singapura mempunyai alat military yang canggih dan ada banyak kapal terbang berbanding dengan 3 negara? Kalau encik datang ke singapura lihat lah highway mereka,tiang lampu cuma di ikat dengan screw dan banyak terowong bawah highway untok command post. Highway bawah tanah untok hangar kapal terbang perang dan alat2 canggih mereka.Station MRT bawah tanah mempunyai pintu gerbang yang boleh di tutup dan ada station bertingkat 2.Ini lah semua tempat berlindung dan Command Post.Singapura tak akan diam bila di serang. Mereka akan merempoh hingga Kota Tinggi. Itu pasal Mahathir suroh buat jembatan bengkok dan pak lah tak teruskan. Hingga sekarang saya hormat Tun Dr. Mahathir..Kerana tak nak berpecah banyak itu yang membuat beliau undur diri. Singapura akan tahan 72jam lepas itu tengok sapa akan bantu????? Fikir lah bangsa Melayu sebelum terlambat yang meyokong pembelot negara keran ingin KUASA...

      Delete
  19. Isu singapura-malaysia iaitu antara 2 kerajaan. Tapi kenapa pas dan dap yang naik nama. Parti mana yg benarkan sykt singapura menguasai sykt strategik di malaysia spt telekom, gardenia dll. Parti mana yg offer tanah iskandar untuk dijajah singapura. Parti mana yg batalkan jambatan bengkok. Parti mana yg bagi pulau batu putih kononnya win-win situation. Parti mana yg izinkan warga asing miliki rumah hanya rm500k.

    Kerajaan yg busuk tapi org lain yg dituduh.

    ReplyDelete
  20. Huh bnyk pendapat la. Tak kisah la. Hak masing2. Pendapat aku pula? Semua parti ahlinya manusia. Ada buat salah dan tak 100% betul TAPI aku tak akan terima parti yang ketuanya kata hukum Allah ketinggalan zaman dan tak sesuai dizaman ini. Aku rasa iblis/syaitan pun tak pernah persoal hukum Allah.

    ReplyDelete
  21. Singapura bole dikalahkan dalam serangan kilat 1 jam aje rasanye

    ReplyDelete
  22. betul ke S'pura leh kalah dlm 1 jam..dgn serangan udara S'pura 3x ganda Malaysia, Indonesia & Brunei bersatu S'pura boleh klh 1 jam??? Jgn mimpi lah... silap haribulan Johor jadi milik S'pura dalam 1jam

    ReplyDelete
  23. Msia vs Sgpore pun susah nk menang ini baru cerita bola.

    ReplyDelete