Thursday 19 December 2013

Yahudi Cari Apa Bawah Masjid ? (Akhir)



Will this be the first time the world sees the Ark of Covenant? Leaking roof in Ethiopian chapel 'will lead to relic being revealed'
(Ada kah ini pertama kali  dunia dapat melihat Tabut? Bumbung yang bocor di gereja Ethiopia akan menyebabkan khazanah itu di dedahkan”


Ini ada lah tajuk pada akh bar DailyMail .Uk. pada tarikh 5 Disember lalu entah kenapa ia kebetulan dengan apa yang kami di blog ini sedang rumuskan.

Gambar di atas pula bualan antara pembaca berita berkenaan Tabut di CNN.
Dibawah ini gambar gereja yang di percayai menyimpan Tabut.




Jadi secara tidak lansung menjawap bahawa Tabut yang di cari oleh Bani Israel berada di Ethiopia.


Tetapi harus ingat , Dajjal sebagai “deciever” yang hebat boleh dan sentiasa permainkan minda manusia.


Pada kisah di beberapa kitab Israeliat, Tabut di gambar kan sebagai satu barang yang tidak mudah di pikul atau di angkat oleh orang sembarangan.


Malah digambarkan jika di lihat secara terus maka orang yang melihat akan terus menjadi cair dan musnah.


Jadi bagaimana ia boleh berakhir di negara ter”pariah” dari picisan kaum bani israel? Dengan merintasi laut dan berkahir di gereja St Mary of Zion?


Ada kah atas bijaksana kaum Bani Israel mereka mencipta replika lalu membiarkan ia dibawa ke Ethiopia sambil mereka mencari yang “original” yang mereka percaya berada di bawah masjid AlAqsa.





Selain dari Ethiopia , Mount Nebo di Jordan juga menjadi suspek kepada tempat tersimpan nya Tabut ini.











“It was also in the writing that the prophet [Jeremiah], in obedience to a revelation, gave orders that the tent and the ark should accompany him, and that he went up and beheld God’s inheritance. And Jeremiah came and found a cave-dwelling, and he took the tent and the ark and the incense altar into it, and he blocked up the door. And some of those who followed him came up to mark the road, and they could not find it. But when Jeremiah found it out, he blamed them and said,


“The place shall be unknown until God gathers the congregation of his people together and shows his mercy.”
It is this reference that some ark-hunters used in their “discovery” of the Ark on Mount Nebo in Jordan.


Nabi Aramaya (Jeremiah) telah berkata sebegitu kepada pengikut nya ketika membawa Tabut ke gunung Nebo setelah mendapat tahu ada di antara pengikut nya meninggalkan tanda dan kesan ketika turut menghantar Tabut supaya mereka boleh datang ke situ kembali kemudian nya tanpa pengetahuan Aramaya.

Lalu Allah telah menghilang kan tanda yang di buat oleh pengikut Nabi Aramaya.


Jadi kini sudah ada 3 tempat suspek untuk di fikirkan.


Apa pun yang sahih ada lah Bani israel sedang mencari nya.


Berkenaan Tabut di Ethiopia ia kini sedang menjadi perbualan hangat seluruh masyarakat agama Kristian dan Judaism, kerana dipercayai hanya seorang rahib sahaja mampu dan diizin kan secara temurun melihat Tabut itu sedangkan bumbumg gereja yang bocor menyebab kan kerja mengalih kan Tabut perlu di lakukan.



Kerja kerja pengalihan pula perlu di lakukan oleh lebih dari seorang.Ada kah mereka yang mengalihkan nya perlu memakai penutup mata? sila lihat perbualan antara pembaca berita di CNN.


Tabut tidak signifikan kepada umat Islam walaupun ia ada tercatit dalah Surah Albaqrah.


Namun ia berkait umat Islam apabila ia di jumpai.Kenapa jadi begitu?


Jawapan nya ada lah Bani Israel percaya satu perang besar akan datang di mana perang ini ada lah Ibu kepada segala peperangan.


Sememang nya apa apa peperangan di zaman moden ada lah ibu kepada segala peperangan kerana pengumpulan senjata yang maha hebat oleh hampir semua negara di dunia ini.


Perang yang bersempena dengan nama sebuah tempat ia itu Meggido ia juga dari 2 patah kata ia itu “Har” bukit dan Meggido” , maka Harmeggido menjadi Armageddon.





Di sebuah rencana di tulis oleh seorang pengkaji Dajjal, dia percaya Dajjal hanya mahu penduduk bumi sejumlah 6 billion ini di reduce kan kepada 500 juta sahaja.


Jumlah 500 juta ini di anggap “manageble” atau jumlah yang mampu di urus, kerana jumlah 6 billion ada lah terlalu ramai dan menyemak serta sukar untuk di uruskan oleh Dajjal.


Yahudi pula percaya diperang ini mereka akan mencapai kejayaan lalu mencipta Israel raya (Greater Israel) dan memerintah semua Goyim dan Gentile (orang bukan Yahudi).



Jeruselam aka menjadi ibu negara mereka dan diwaktu ini lah mereka menyambut Dajjal raja dan messiah mereka.


Janji dari kitab Talmud , yakni kitab ciptaan pendeta yang menyeleweng dari kitab asal Taurat (perjanjian lama).


Jadi kami percaya apa yang ada di Ethiopia ada lah decoy ataupun bukan original kerana sikap Yahudi yang bijak dipandu oleh Dajjal.


Bagaimana pula yang di gunung Nebo , yang di sorok oleh Nabi Aramaya? Oleh sebab terlalu kompleks dan kurang risalah oleh kerana perkara sudah berlaku ribuan tahun maka kita serah kan sahaja kepada Allah.


Apa yang penting, kita cuma boleh menduga tingkah laku negara Israel apabila mereka menjumpai nya.


Buat masa ini Iran sedang berlakon sebagai pembenci negara Israel, Amerika pula sedang menguruskan nya , bayang kan jika Ameriika berjaya memujuk Iran lalu Iran mengalih kan senjata nya kepada musuh mereka yang sebenar ia itu umat Islam Sunni.


Mereka kah AlSufyani yang bakal berperang dengan umat Islam?


Hal hal kisah Tabut ini pula menyebab kan umat Islam berpecah dari segi pendapat puak modenis (aqliyah) pasti tidak mempercayai nya.


Apapun jika umat Islam tidak ambil kisah atau tidak percaya kisah kisah ini, Yahudi akan bertambah suka dan gembira , kerana mereka bukan peduli dengan pendapat umat Islam yang penting niat mereka mahu membina kuil Sulaiman sambil itu mencari khazanah nenek moyang mereka untuk berhadapan dengan semua musuh mereka di satu perang yang amat besar.




Dikabarkan umat Islam akan tewas pada perang ini sebelum datang nya Imam Mahdi mengetuai mereka, 

Kita di pesan - Jika dia datang ,jika kamu perlu merangkak kepada nya , maka merangkak lah untuk membantu.

Benar lah pesan nabi "Persiapkan kuda untuk berperang" kerana di percayai ketika itu Allah telah kering kan minyak dan senjata canggih seperti jet pejuang dan kereta keba tidak boleh di gunakan dan perang secara pedang dan tombak atau pun panah.
.



Sebenar nya atikel ini panjang dan berjela, tetapi atas sebab mahu ringkasan dan tidak memberatkan maka ia dipendekan dan dipermudah kan.

Sehingga kini semua masih andaian, tiada yang paling betul juga sebalik nya tiada yang paling salah.

Semoga umat Islam di selamat kan Allah apabila Yahudi menjumpai nya.

siri yang lepas.
http://thechulan.blogspot.com/2013/12/yahudi-cari-apa-bawah-masjid-siri-1.html

http://thechulan.blogspot.com/2013/12/yahudi-cari-apa-bawah-masjid-siri-2.html

2 comments:

  1. tq for the info..

    ReplyDelete
  2. thanks for your interesting perspective on this theory. Pendapat dan teori akan sentiasa bercanggah antara satu sama lain, so does my theories, researches and observations towards your post, bukan bertujuan untuk menafikan post ini, I would like to understands more and discuss with you, I took you as an eschatologist and conspiracy theories, so does I. Harap kita boleh bertukar pendapat dan berbincang lebih lanjut and I would like to learn more from what you know. Humbly, I can't derive your email, it's an honour if you could email me back, monsieuriqbal@gmail.com regards.

    ReplyDelete