Friday 24 January 2014

Mahathir Boleh Jadi Terkaya diMalaysia Jika Ikut Cara LKY



Dalam tempoh berkuasa selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri segala fitnah telah dilontar oleh segala bentuk orang baik dari dalam mahu pun dari luar parti mahu pun oleh ahli politik dan orang biasa.

Jika TunM mahu menyaman semua pemfitnah sudah pasti hasil dari saman itu berjumlah hampir billion ringgit jika seorang disaman 100 juta.

Fitnah atau pun Slander dan libel datang berbagai bentuk dari surat layang, ceramah mahu pun terkini dialam maya dan media sosial.

Walaupun dahulu banyak kaset kaset dijual didepan masjid atau pun di pasar malam boleh di jadikan bahan bukti  namun Tun Mahathir tidak pernah endah lansung dengan itu semua,

Agak nya kerana mengetahui mereka semua mencari makan melalui nya lalu membiarkan itu semua menjadi punca rezeki bagi mereka.

Apa kah yang belum difitnah oleh pemfitnah terhadap nya?

Blog ini dapat mengumpul sedikit bahan fitnah mengenai Tun Mahathir antara nya TunM simpan wanita cina, TunM tak solat subuh, TunM nonton video lucah dengan cucu , TunM jatuh kuda, kuda pun tak suka TunM dan pelbagai bagai lagi.

Sebaik sahaja Anwar Ibrahim dilucutkan jawatan , masih teringat lagi kami membaca surat layang berkenaan TunM memberi wang kepada anak nya lalu anak nya Mirzan habis kan di meja judi.

Selain fitnah secara direct, ada pula berbentuk fakta spin , maka oleh sebab iadi spin maka jatuh la juga kepada takrif fitnah kerana nawaitu nya mahu memburukkan TunM.

Tetapi itu berkenaan TunM , apa pulak akan dilakukan oleh dewa kepada orang orang yang memfitnah TunM ini jika di fitnah?

Bahkan bukan saje fitnah , malah menegur dan berlainan aliran serta pandangan sahaja pun sudah boleh disukar kan hidup mereka , semua akan di bankrap kan.

Mari kita banding kan TunM dengan pujaan orang yang melontar fitnah itu ia itu Lee Kuan Yew , bapa segala pembangkang diMalaysia secara tak lansung.


A History of Defamation Suits in Singapore

1987-Lee Kuan Yew sues Far Eastern Economic Review for defamation. Damages unknown.

1988-J.B. Jeyaretnam sued for slander for allegedly implying that Lee Kuan Yew had abetted Teh Cheang Wan's suicide and helped to cover up Teh's corruption. Jeyaretnam was found guilty and was ordered him to pay damages of S$260,000 plus costs to Lee.

1994-International Herald Tribune and journalist Philip Bowring were sued for defamation by Lee Kuan Yew, Goh Chok Tong and Lee Hsien Loong for an article that referred to 'dynastic politics' in East Asian countries including Singapore. In that settlement, Bowring agreed not to say or imply that the younger Lee had attained his position through nepotism by his father Lee Kuan Yew. $950,000 in damages were awarded.

1995-J.B. Jeyaretnam was sued twice for libel by Indian PAP leaders for an article in the Workers' Party newspaper, which alleged that a number of those involved in an event called the Tamil Language Week were government "stooges". Total damages of S$465,000 and S$250,000 in court costs were awarded.

1997-Tang Liang Hong sued for defamation by Lee Kuan Yew, Goh Chok Tong, Lee Hsien Loong and Tony Tan and several other PAP MPs for making statements which falsely questioned their integrity, during the 1997 general elections. A total of 13 judgments were entered against Tang for defamation. Damages were assessed by a judge of the High Court at a total of $8,075,000. Tang fled the country and has not returned to Singapore since 1997 and continues to live in Australia.





11 defamation suits were also filed by Goh Chok Tong against J.B. Jeyaretnam
Sila juga baca ini-

Selain itu menguasai negara yang mana badan kehakiman nya “under siege” membuat kan keluarga Lee sebagai dewa orang PAS dan PKR di Malaysia begitu yakin membawa segala nya ke mahkamah malah boleh di kira 10/10 kes berpihak kepada mereka.

Ini lah negara yang mana lahir nya parti DAP yang melaungkan demokrasi , kebebasan hak itu dan ini yang di sanjung oleh mereka yang jahil asal usul parti itu dengan menyokong mereka.

Perangai keluarga Lee dari PAP ini kini di ikuti dengan penuh akur oleh sekutu mereka dengan saman sana dan saman sini termasuk lah orang yang suka sebut “U Ulang I saman U” dan berlindung sebalek nya,

Mereka tidak gentleman semacam Tun Mahathir, apabila tersepit sahaja cepat cepat meng ugut lawan dengan saman kerana tidak akan tahan dengan serangan seperti mana mereka sendiri suka lakukan terhadap orang lain.

Dunia guaman tersangat untung semenjak ujud nya budaya saman menyaman kerana ada pihak takut beraksi digelanggang rakyat.

Cuba anggar berapa banyak wang TunM boleh dapat dari Mat Sabu dengan fitnah TunM tengok video lucah? Berapa? Tentu banyak.

Cuba juga kira berapa Anwar boleh dapat dari Mat Sabu kerana memberi gelar Anwar sebagai AlJuburi?

Tapi pelik juga , kenapa Anwar tak mahu saman Mat Sabu.Ada apa apa ke?



Sejarah gelaran Anwar Al Juburi dipopularkan oleh Mat Sabu di dalam ceramah-ceramah belaiu di awal tahun lapan pulohan. Di ketika itu Anwar sedang mendaki tangga jawatan Menteri Kabinet. Di masa yang sama Anwar merupakan anak emas Tun Dr Mahathir.





1 comment:

  1. Yg ni xde plak macai pkr nak komen? Nape eh? Mmg betul kan ? Hehehe

    ReplyDelete