Wednesday 23 April 2014

Sebelum Obama Tiba - Ini Terjadi Dulu




Di Malaysia boleh dikira orang yang menjadi no 1 dalam negara melalui undi ada lah Perdana Menteri. Kawalan keselamatan untuk nya ada lah kerana tubuh badan Perdana Menteri dan bukan kerana dia ada lah DS Najib Tun Razak. Erti kata sesiapa Perdana Menteri itu lah hak untuk di jaga oleh pihak tertentu.





Begitu juga dengan negara terkuat di dunia ia itu Negara Amerika. Oleh sebab terlalu kuat maka kedudukan nyawa Presiden nya serta nyawa keluarga nya amat penting. Di ulangi bukan kerana dia Obama, tetapi kerana dia ada lah Presiden dan “Commander-in-chief”.


Pada hujung bulan seperti di jadual kan, akan tiba lah rombongan Presiden Amerika yang sudah beberapa kali di tangguh sama seperti tangguh nya kes Anwar.


Walaupun jadual nya sudah di tetap kan pada hujung bulan ini (April)  ketahui lah bahawa kerja security sweping nya sudah berjalan sekian lama, hampir sebulan atau pun 2 bulan yang lalu.


Jangan pula kita sangka hanya orang putih  atau caucasian, malah mereka juga mengupah Perisik setempat yang berbayar di Malaysia sebagai info tambahan mereka.


Oleh sebab prinsip US secret service ini ada lah tidak mempercayai mana mana negara dan sistem keselamatan selain Secret Service nya sendiri , maka orang orang secret servis ini di percayai sudah menghafal semua laluan dan escape route untuk membawa Pres. Obama Keluar dari kawasan bahaya.







Di percayai rangkaian keselamatan bukan sahaja dalam berbentuk rangkaian circular ring yakni yang mengelilingi Presiden, yang lingkaran di kawasan Presiden berada, circle di luar bangunan dan laluan ke airport.


US Secret serivice mempunyai kuasa menembak sesiapa sahaja yang mereka syaki, dan mereka tidak hirau jika tersilap orang kerana ia boleh di bayar dengan pampasan dan ganti rugi lain, asal kan nyawa Presiden selamat.

Pada anggota USSS ini biar nyawa mereka yang melayang jangan nyawa Presiden yang melayang.

Tapi jika dikabarkan tentu ramai orang akan mengeleng kepala dan tidak mempercayai, bahawa jika Pres Obama berada di Malaysia , kapal perang Amerika yang terdekat juga bersedia dengan helikopter nya sebagai “back up” mengutip Presiden jika dia berada di dalam bahaya.

Tentu sekali yang terdekat ada lah yang sedang berada di Singapura.






Kita tidak pasti sama ada kereta rasmi Presiden yang di gelar The Beast sudah tiba atau pun belum. Apa yang menarik nya ada lah The Beast bukan satu tetapi dikata kan di klon sehingga 3.
Dan ia di bawa dengan pesawat khas juga.








Tahukah kah kita jika kereta Presiden terhenti lebih dari  beberapa saat ketika menuju ke destinasi nya sudah di kira sebagai keselamatan sudah gagal?


Ini konon nya kerana waktu beberapa saat itu lah peluang besar untuk penembak tepat menjalan kan kerja nya, Amerika sudah  belajar dari kesilapan yang terjadi kepada Presiden JF Kennedy.




Mari kita tengok Air force One.




Sedikit yang sempat kami selidik ada lah Pesawat Air force one ini ada lah berperanan sebagai pejabat dan tempat terselamat untuk Presiden.





Jika negara Amerika di serang peluru berpandu atau pun serangan bom nuklear atau juga darurat permulaan peperangan, dicoretkan bahawa 2 perkara akan di lakukan.


Presiden akan di terbangkan sambil di escort oleh pesawat pejuang dan pesawat minyak untuk kemana tidak di beritahu. Dan Naib Presiden akan di sorok kan di sebuah tempat di bangunan di bawah tanah.





Di Malaysia juga diamal kan perkara sama, Timbalan Perdana Menteri di larang ada bersama dengan Perdana Menteri didalam satu pesawat. Its a no no.


Kita ada juga memiliki pesawat untuk Perdana Menteri yang selalu di politik kan oleh pembangkang.


Mereka lagi suka jika Perdana Menteri terdedah dan membuang masa beratur menunggu giliran naik kapal terbang menggangu bersama orang ramai. Sama ada pihak majlis yang Perdana Menteri perlu hadir di tunggu oleh rakyat lain yang ramai mereka bukan fikir kan pun.


Lihat lah ciri ciri keselamatan pada pesawat ini.


Cerita berkenaan pesawat ini ada pada filem “Air Force One” yang di lakon kan oleh Harrison Ford. Malah boleh di lihat bagaimana Presiden di eject dengan kerusi khas keluar dari pesawat bila keadaan emergency.





Seluruh US Embassy sudah sebuk berbulan lalu menyediakan option keselamatan dan escape route untuk Presiden. selain itu mereka juga menjalani “Mock run” untuk option kedua dan ketiga,


Rakyat Malaysia mungkin akan dapat melihat suasana yang amat menarik apabila tiba nya Presiden Amerika kenegara kita dalam era baru ini.

Tapi ada orang belum jadi Presiden pun sudah naik pesawat sewa dan tak mahu tunggu giliran di airport.




82 comments:

  1. gmbar kak ros naik jet, xmau post pulak? dasar maC4i

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak ros mmg naik jet . semua tau, bab anwar ni sebab org dia suka ejek kak ros tapi sendiri buat. tu yg beza nya. bengap

      Delete
    2. Hahahaha.. Kena bengap sekali..
      Cian2..

      Delete
    3. yg macai tu ko..mempercayai apesaje ckp anwar ibrahim 4cm ko tu..konon menderita tp naik jet..ape posisi ketua ko tu? perdana menteri?

      Delete
    4. Kak ros naik jet sbb dia mmg entitle facilities tu...ko faham ke tak apa ko baca ni samdol!

      Delete
    5. Nuar memang xle pecaya..org sejenis mcm dia je yg faham antara dia..

      Delete
    6. Bangsa umno bodobtak bleh diajar..bangaaaaannngg

      Delete
    7. Anon 0556...lu jgn sampai negara lu tergadai brader..bangsa Umno tu bangsa apa majoritynya...bangsa bapak lu jugak kan atok nenek lu jugak kan? sini sana lu org panggil macai...ape lu orang dapat? jadi barua je lah...duduk depan pc jadi keyboard warrior boleh ler..

      Delete
    8. Kepala pantat anwar dan macai2 sial penjilat bontot anwar.pukimak nak korang la

      Delete
    9. Bodo la sape ckap negara trgadai klu umno memerintah... contoh trdkat ko tgk kat johor tu.. bape byak tanah y da jual ke org seberang tambak. Xyah tgu org len memerintah negara kita da trgdai muthafacka

      Delete
    10. anwar mmg layak naik jet sebab dia anugerah tuhan

      Delete
    11. pukimak anwar tu belum jadi perdana menteri dah ade jet?gila babi? mmg ade funder dari luar ke? ke duit tin MILO?ahah

      Delete
    12. Who cares... Gaduh bodoh

      Delete
    13. negara tergadai? ke IQ ko kene liwat dgn anwar? Anwar tipu mcm2 16 sep la, racun arsenik la, meeting dgn wan azizah masa liwat saiful la, jam omega ada kat umah la, rupa sama tapi bukan dia yg main china doll la dan byk lagi. Tp aku salute budak2 pr tetap percaya anwar. Bila anwar sebut aje negara tergadai semua budak pr sambut dan percaya..terbaik la.,,mana nak carik pengikut low IQ macam ni..hanya di Mesia.

      Delete
    14. Ko ni mesti kaki stor kunyit, macam nuar raja liwat

      Delete
    15. Anwar lepas kongkek jubo jantan kongkek jijah, haha orang macam ni ke nak jadi pm, bodoh siapa yang ikut dia, otak letak d jubo ke

      Delete
  2. sb anwar suka ejek kak ros la yg anwar kena, rupa nya dia pun sama .tu la maksud di sini gamak nya

    ReplyDelete
  3. hahaha dah serious tiba tiba yg ujung tu jadi gelak pulak

    ReplyDelete
  4. macai, i hope you get paid. the story at first is ok, its good you educate people who don't know about these things. but your intentions are sinister. you have to lead by example not keep showing who is wrong or right..

    i don't expect you to understand, coz you would have probably failed your high school or college drop out. if uitm its good as a drop out. lol.

    i pity you. i pity malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. how do u even know what his real intentions are? Are you a mighty god who can easily judges someone intentions by only looking at a simple blog post?

      Delete
    2. butolah anon 0520..if u dont like Msia go back to your origin country..madefaker!!

      Delete
    3. I pity cina bukit. So bodoh yet still eat pig. Eat use chopstick but use toilet paperso disgusting! Shame on your ancestor migrates here. Cina bangsat! Come on 13 may!

      Delete
    4. pity to u too...

      Delete
    5. gile racis..ape la korang ni..ade otak pikir elok2,xperlu bahasa dikesatkan..korang hanya minoriti dimalaysia sekarang..lihat pemimpin sekarang ape dia buat..korap.dulu aku pangkah umno,tapi pasal terlalu banyak bukti korap aku fedup..baik aku undi pkr,walau banyak kekurangan sekurang kurangnya xseperti umno..ade paham

      Delete
    6. Sorry chimp 5:20, your arguments hold no water here. Isnt it too obvious that the majority of malays wont side with PR? And even if all apek and aso vote PR next GE, it wont change much. One thing gonna change tho, these apek or aso can expect greater retribution

      Delete
    7. Cina pukimak, kasi mati lapan keterunan

      Delete
    8. All u chinese can go to hell , amkachan

      Delete
  5. i pity the ignorance. whn its ok for anwar and not okay for others. total disgrace

    ReplyDelete
  6. pasai apa tak boleh kutuk anwar, mmg dia naik jet, fitnah ke tu? cakap benda yg mmg anwar buat pun salah ke? lain la ckp anwar naik unta ke. yg anwar tak buat ke, patut la suka kat anwar, buduss sgt

    ReplyDelete
  7. Kalau bg santau... xde sapa leh slmt kn dia... hehe

    ReplyDelete
  8. Cilaka punya anuar naik jet guna duit rakyat!

    ReplyDelete
  9. Bila pm atau isteri atau org2 besar naik pesawat atau jet, m4cai 4cm meroyan...salah....guna utk kepentingan peribadi.....tp bila god of anal 4cm terbang bersama pig eater, bleh plak korang diamkan.....dasar anak gampang m4cai 4cm........

    ReplyDelete
  10. Ada orang jeles orang tu leh naik jet. Korang ade ?

    ReplyDelete
  11. macai ttp macai..dulu tuduh DSAI sbg ejen amerika..skrg sapa yg berbaik dgn anak dajjal obama laknatullah???

    ReplyDelete
  12. bangga dgn obomba anak dajjal..semoga obomba di azab oleh Allah diakhirat..

    ReplyDelete
  13. Nama pun Negara Diplomatik. Mesti la kena berbuat baik. Tk kan org nk berbuat baik kt nk balas dgn kejahatan. Itu cr nahas namanya!

    ReplyDelete
  14. Look..boleh ke kalo korang jadi pm ckp terus terang kat obama n us yg kita tak nak dia dtg melawat malaysia..dgn alasan kita taknak sekutu dgn dia..ko rs apa us akan buat pada malaysia?ko rs apa kesan yg akan jd kalo najib ckp cmtu kat us?korang ingat obama n us tu akan ckp ok ke?aku rs la kita kena pk senang sgt ke nk buat keputusan kalo jd pm..kalo korang agak lurus bendul,dan tak tau situasi sebenar jgnla main ckp je..psl sape naik jet,biarla..sape2 pun bole naik personal jet..tak semestinya kita bg dia dtg,kita pun sokong dia..dah semestinya kita xbole terang2 boikot us dgn kepentingan negara malaysia..us control everything..saham,ekonomi dunia..jgn pk la politik ke macai ke barua ke..ntah apa maksudnya pun aku xphm..baik korang kaji lg dalam kenapa dan apa obama tu nk buat dtg asia ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol tu..yg dorg komen ckp bkn2 nape ekk...?ckp bodo,banggang,mak bapak x ajar kang marah,ckp macai la,barua la...huhh,melayu,melayu.....

      Delete
    2. Mmg boleh pun tak bg obama datang tapi obama pon boleh jugak tak bagi produk mesia juga diluar. Jadi mana bapak ko nak dapat duit bg ko makan?

      Delete
    3. Anwar ( pm Malaysia yg ke69) telah menolak kedatangan presiden Amerika kerana tidak mahu bersekutu dgn negara terbabit -tv1- Ape reaksi negara luar terhadap Malaysia mase tu?

      Delete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Aku harap PM play smart n safe

    ReplyDelete
  17. MACAI HOMOSEX LGBT tengah meroyan giler pasai Presiden US OBama tak nak jumpa muhahahahahah.... maluseh.... wowwww

    ReplyDelete
  18. kalau nak tulis artikel tu mst kena sindir2 and malu2 kan org ke??pelik lah penulis skrg ni..bg tulisan nampak nutral lg bgus dr mcm ni da nampak merepek meraban..penyokong BN ke penyokong PR ke bile tulis cmni aku nmpk mcm artikel kencing tikus.dr bes jd meluat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka hati dia la nak tulis apa ko nak neutral sangat ko baca la harakah dengan suara keadilan 'neutral' sangat! Puih

      Delete
  19. Tajuk mcm sedap di baca..last2 jd lain plak puii!! Kimak btl!!

    ReplyDelete
  20. Interesting, those who comment above do not have the courage to even use their own name.

    ReplyDelete
  21. kalau bg dap perintah Negara,baru tau langit tinggi @ rendah.....I ckp thru my exp,kerja dgn kaum ni......so di bwh umno...bersyukurlahhhhhhhhh

    ReplyDelete
  22. Bekas menteri kerja raya dulu yg cina tu pun ada jet peribadi....tak kecoh pun.

    ReplyDelete
  23. Kalau dah tak ada kerja lain dan sesat ilmu agama sendiri makanya bangsa itu tidak akan maju kerana sentiasa mencari salah orang. Cubalah perbaiki diri sendiri dulu. Yang kamu ini golongan sesat nak kutuk agama lain kenapa, bengong cubalah buka mata skit. Majority di pub dan disco orang melayu yang tidak kenal diri sudah. Dah 50 tahun lebih diberi sedekah melalui bantuan dana pelajaran dan sebagainya tetap begini juga. Ini Malaysia, tanah penduduk berbilang kaum. Tanah tu bukan milik mana mana agama, untuk manusia. Agama adalah cara hidup dan berfikir mau jadikan semuanya cara Islam adalah berkepentingan sendiri. Ada ka disiarkan di tv upacara ataupun sembayang orang cina dan hindu. Adakah perlu kita ditunjukkan di tv lembu dikorbankan pada hari raya korban. Majority tindakan diambil berdasarkan kepentingan individu dan masih tidak puas hati. Ini bukan salah agama Islam tetapi salah ahli politik yang tahu memperbodohkan orang Islam Malaysia dengan nama agama. Tidak hairan kah anda setiap kali ada pembaharuan dalam agama Islam, valentines day haram, rest in peace tidak boleh guna, etc. Hanya di Malaysia. Tolong lah berfikir dan kalau ada juga yang tidak faham benda semudah ini maka otak anda lebih bodoh dari babi sendiri jadi janganlah panggil agama lain babi. Sekian.

    ReplyDelete
  24. Mula mula baca, angkat topi atas pengetahuan penulis tapi bila tiba bab DSAI naik jet SEWA tu, macam bangang pulak. Dia naik jet bayar sendiri, Rosmah naik jet PM atas biaya rakyat jelata tu atas kapasiti apa? Sebab dia bini PM? You should have stop at Air Force 1!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada tgk resit dia bayar sndiri? tade kan? mati2 la kena tipu geng PR nih..

      Delete
    2. Abis yg khalid kata anwar guna duit selangor sebyk rm1.4 juta tu buat mende? beli maggie ker?

      Delete
  25. Awal2 cerita pasal US n Obomba, dipenghujung artikel keluar citer DSAI kononnya naik jet peribadi... Rumusannya rubbish, sama dgn para pengkomen keyboard warrior... So sad, thumbs down!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same je, ko pun keyboard warrior gak

      Delete
  26. Mule2 aku minat bace tentang artikel ni, tapi last2, hampeh. Macai rupe2 nye yg tulis. Membazir mase aku. Macai kan bodoh. Xpayah nak uji dah tau bodohnye. hahahaha.. U MAD bro Macai?

    ReplyDelete
  27. pukimak kau macai UMNO..aku dpt korang aku bunuh korang lahanat !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu dia bahasa macai PR. islamik sangat...

      Delete
    2. anon 20:42 ...mak ko sohai....kahkahkah

      Delete
  28. Parti Kencing Rakyat sex LGBT...dah2 la nipu rakyat selangor..lu kasi settle hal air dulu la baru sembang ini hal...diorg nk naik ape ke diorg punya pasal la...bahangong

    ReplyDelete
  29. Melayu pangil melayu macai sebenarnya dua2 macai kesian aku tengok orang melayu dok gaduh sama sendiri semua sebab politik, cba la duduk tengah2 tak payah nak pihak mana2. Dua2 sama ja semua gila kuasa!

    ReplyDelete
  30. Bahaha ni posg lawak niii.... dgn org2 yg komen skali.. hHhhahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg saudara bijak pandai bolej join blog/posting ni kenapa?...dah tak tahan ker?...lawak sungguh hang ni

      Delete
  31. Anwar tu sape? Yang baca hadis tak betul tu ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la tu bukan baca hadis x betul dia terlebih pandai menokok tambah hadis nabi kesian puak2 ni p percaya dekat 'anugerah tuhan'

      Delete
  32. Nak pegi pulau tioma n ikut jalan mana yer?

    ReplyDelete
  33. kahkahkah..."Kak ros naik jet sbb dia mmg entitle facilities tu"

    ReplyDelete
  34. gile racis..ape la korang ni..ade otak pikir elok2,xperlu bahasa dikesatkan..korang hanya minoriti dimalaysia sekarang..lihat pemimpin sekarang ape dia buat..korap.dulu aku pangkah umno,tapi pasal terlalu banyak bukti korap aku fedup..baik aku undi pkr,walau banyak kekurangan sekurang kurangnya xseperti umno..ade paham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi pkr??gila ko aku lebih rela undi Pas dari pkr! Da la pemimpin dia uh uh uh eeee geli siot!

      Delete
  35. Macai hanya boleh merujuk kepada bani Umno yang bodoh dan selalu berhujah berasaskan auta bukannya fakta.

    ReplyDelete
  36. Bodoh la melayu ni gaduh2...bukan korang boleh kaya atau hidup senang kalau jadi keyboard warrior...
    Sama jela masing2 yg guna bahasa2 x elok tu...penjilat tegar tu tetap sama jugak la.

    ReplyDelete
  37. Cerita keselamatan presiden ni menarik, tapi kalau tak sentuh nama anwar tak boleh hidup ke? Nampak lebih takut kepada manusia daripada Allah swt.

    ReplyDelete
  38. Kata2 korang memang mamilukan... Sedih.. Nasib baik Allah lahirkan aku sebagai Islam , Dan Mak bapak aku jugak bagi didikan Islam supaya aku kenal Islam dalam hidup aku... Seandainya aku di lahirkan sebagai kafir Dan tengok perangai orang Islam (melayu) macam nih... Aku pun akan cakap buat apa nak ikut Islam??? Nak jadi macam melayu?? Berpecah belah?? Begaduh sama sendiri?? Orang lain yang senang lenang, kaya raya , Dia yang rugi.?? Aku akan say NO TO ISLAM seandainya aku di lahirkan sebagai kafir... Syukur alhamdulillah aku di lahirkan dalam keluarga Islam Dan aku kenal Islam sebelum aku kenal orang islam (melayu) ITU sendiri...

    ReplyDelete
  39. macai2 Anwar Aljuburi memang termasuk dalam golongan bodoh, bebal dan terkutuk...sbb terima apa saja pembohongan si peliwat celaka tu...

    ReplyDelete
  40. Gambar paling last tuh mesej sebenar...tak menahan..

    ReplyDelete
  41. buat pa nak hal.. anu.war dah rasa layanan sperti presiden dulu zaman dia dok dlm umno.. tu dia meroyan nak jd pm kui kui kui hakkkktuiiii..

    ReplyDelete
  42. Sape sni yg suka perang..?
    Ni baru perang mulut..dh ada yg sakit ati..tu pun tk boleh tahan..

    ReplyDelete
  43. Wahai orang orang Islam, marilah kita berbaik baik antara satu sama lain. Kenapa perlu bergaduh seperti ini sesama Muslim.

    Jangan kita buat fitnah jika tidak tahu hujung pangkal. Dosa fitnah amatlah berat. Memaki antara sesama Muslim akan melemahkan warga Muslim.

    Semoga kita semua dapat kiranya melapangkan hati memaafkan antara satu sama lain. Semoga Allah mengampuni dosa kita semua. Insha Allah.

    ReplyDelete
  44. hahhaha.....gaduh lah korang..biar sampai tanah Melayu tergadai...buka mata tgk betul keliling korang...sibuk gaduh pasal politik...org politik sibuk buat duit...korang?...takuk tu gak lah....SUKA JADI KUDA KE?

    ReplyDelete
  45. Mmg layak naek jet..anugerah tuhan kot..kak ros x same level ngan die sbb tu marah sgt kak ros naek jet...rugi betul selangor, baru nk dpt mb bertaraf dunia..ralat betullah

    ReplyDelete
  46. walau seketat mana pun tahap keselamatan yg diusahakan utk melindungi Presiden US tu.. tetap tak boleh halang malaikat maut utk cabut nyawa presiden tu.seandainya malaikat maut menunjukkan dirinya, pasti penembak tu terpempan mati terkejut sat2 tu jugak. hahaha..

    ReplyDelete
  47. K0rang yg k0men ni suma lagi bangang dari d0rang tuh..wakakakakaka

    ReplyDelete