Saturday 19 April 2014

Sumber Makanan Selepas Perang Dunia ke3 - Benih Dari Doomsday Vault Milik Dajjal



“Doomsday Seed Vault” in the Arctic -

Bill Gates, Rockefeller and the GMO giants know something we don’t.



Begitu lah tajuk sebuah laporan mengenai projek yang telah dan sedang di laksana kan oleh mereka mereka seperti nama di atas.


Setiap kali nama Rockefeller muncul , admin ini akan sangsi kerana sudah lama mengetahui watak ini ada lah proksi Dajal / Iluminatti selain Rostchild.


Jika ulama kita dan agamawan kita yang terkenal dengan ilmu “copy paste “ hanya dapat mengintrepretasi kisah “Yahudi” dan “Dajal” dalam fasa pertama sahaja, maka Yahudi dan Dajal  sudah pun advance dan menyerupai bentuk lain mengunakan  proksi dan pelaksana.


Selain sudah berjaya menanam benih benih kebencian dan kemarahan kepada setiap negara didunia ini, Dajal juga sudah berjaya menyimpan benih makanan sebaik sahaja negara negara semua berperang sama sendiri.


Dajal melalui Amerika dan Israel serta beberapa negara NATO boleh mencetus kan perang di Ukraine bersama Russia jika mereka mahu kan nya esok, tetapi itu tentu sekali tidak menepati sasaran perang global.


Sama lah juga mereka  boleh membuat Korea Selatan berperang dengan Korea Utara esok, tetapi mereka “abstain” dahulu kerana apa yang mereka mahu ada lah “total war” atau pun “major war” dimana seluruh negara di dunia akan berperang sekali gus, itu lah hasrat yang mereka mahu.


Seperti kami laporkan dalam atikel lain, Dajal hanya mahu kan sejumlah 500 juta penduduk bumi sahaja jika boleh, ketika makhluk menyambut Nabi Isa dan Imam Mahdi. Ini ada lah jumlah yang “manageble” bagi mereka.


“The fact is that THIS IS A VILE TRICK OF SATAN’S.


It is the antichrist, otherwise known as the dajjal, who will perpetrate all the barbaric measures that the Christian world will be indoctrinated with as a result of this trickery, and that will be falsely ascribed to Hazrat Mahdi (pbuh). THIS SAVAGE AND ANARCHISTIC IDEA INTENDED TO RUTHLESSLY SLAUGHTER PEOPLE AND WIPE OUT ONE-THIRD OF THE WORLD’S POPULATION BELONGS TO THE ANTICHRIST. This idea of the antichrist IS BEING DRAWN UP WITH THE AIM OF SLAUGHTERING ONE-THIRD OF THE WORLD’S POPULATION, APPROXIMATELY 2 BILLION 233 MILLION PEOPLE, during the time of the coming of the Prophet Jesus (pbuh). THIS WILL BE THE WORST MASSACRE IN THE HISTORY OF THE WORLD. IT IS IMPOSSIBLE FOR ANYONE OTHER THAN THE ANTICHRIST to espouse such a slaughter. This bloody murderer whom Christians are so wrongly awaiting, IS CLEARLY THE ANTICHRIST”


Berbalik kepada topik diatas, seed vault atau pun dipanggil “doomsday vault” ada lah projek yang sangat penting tetapi dibuat dengan cara “low profile”.


Malah dengan gelaran “doomsday” sahaja sudah cukup untuk di fahami.


Bagi mereka yang tidak percaya atau tidak hairan pada kisah kisah sebegini, ia sememang nya kemahuan Dajal. Ia itu tidak mempercayai akan keujudan nya ada lah bonus untuk Dajal.


(logo bermata satu tetap di selitkan)


Apa kah fungsi “doomsday vault” ini?


Dengan cara mudah untuk fahaman  orang marhaen , ia ada lah tabungan segala jenis makanan dan tanaman serta tumbuhan dari pelbagai jenis seperti gandum beras buah buahan dan segala macam yang ada di bumi.







Oleh sebab perang yang di rancang membabitkan nuklear dan bom pemusnah yang membabitkan kehancuran total dan kemusnahan environment bumi maka mereka sudah advance menjaga stok makanan selepas perang.




Kenapa mereka pilih tempat dan kawasan terceruk ?





Kerana pada perkiraan Dajal negara dan kawasan ini sahaja yang paling sesuai kerana mereka mengambil kira tempat dan kawasan ini ada lah negara yang kemungkinan besar dirasai nya atau di rencana nya sebagai tidak di gangu oleh peperangan yang mereka sendiri cipta. Neutral.


Perang dunia ke3 hanya menunggu masa dan pasti akan berlaku jika di ikut perkembangan politik dunia.





Dan apabila ia berlaku, mass destruction dan kehancuran luarbiasa, malah ada surface bumi yang tidak dapat recover untuk menanam apa apa dan juga menjadi mati dan gersang. Bukan sahaja ia gersang malah akan terus musnah tidak dapat di tumbuhi oleh apa apa tanaman.


Begitu lah perkiraan jahat Dajal AlMasih.


Apabila perang selesai maka yang “survive” atau pun  berjaya hidup akan mahu makanan , tapi bumi sudah banyak tandus dan rosak, maka hanya simpanan bank makanan Dajal sahaja yang ada untuk di gemiskan dan di mohon.





Ada kah seperti ungkapan yang kita sedia tahu Dajal menjanjikan syurga berkait dengan perkara ini? kerana hanya puak Dajal sahaja ada stok simpanan benih makanan ketika itu? lalu sesiapa menyokong nya umpama diberi kan syurga apabila diserah kan  benih untuk di tanam semula?



Ada orang alim dari luar negara menyebut tanda nya ada lah apabila negara Turkey mula berperang maka itulah tanda nya. Yang lain bakal follow suite dengan mana mana negara berpihak dan berkompromi dan menyerang segara negara yang sudah lama menyimpan dendam atau pun perasaan terhadap musuh mereka.


Amat malang ulama dan agamawan kita terlalu melayu dan arab sedang kan perkembangan Dajal ada lah Westernise dan kebaratan, lalu pihak agamawan kita gagal mengesan dan menghidu perkembangan Dajal.


Lalu mereka tidak dapat mentafsirkan kelakuan sekarang dan hanya tertumpu apa yang di kata kan ribuan tahun lalu,


Atikel kami kali ini hanya mahu tumpu kepada “seed bank” dan “vault” ini sahaja dan mungkin menyusul dengan hal ehwal perang yang bakal di cipta di tajuk yang lain.


Jangan terleka akan Dajal.








55 comments:

  1. Mende motif nak kata ulama n agamawan terlalu melayu terlalu arab tak westernise segala bagai? Kononnya disebabkan tu lah gagal memahami n mengesan pgerakan Dajjal? WTF?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf mencelah,sebab ulama kita dan agamawan (para ilmu agama lain) kita terlalu taksub dgn benda2 yg remeh seperti politik dan lain2.Bukan para ulama dan agamawan sahaja, BAHKAN diri kita sendiri. Kita/mereka tidak fokus pada perkembangan dunia yg sedang berlaku. apa yg mereka fikirkan kuasa dan "berbunuh" sesama sendiri. Sebenarnya itulah plan si Dajal laknatullah ni. Dia akan memporak perandakan semua agama, dan kita sebagai khalifah allah ni x pernah terbuka pemikiran, apa yg kita pikirkan adalah "perang" "chaos". Umat manusia di muka bumi ni sebenarnya terlalu taksub dgn kekuasaan di muka bumi ni, Kita tidak menilai sesuatu perkara tu dgn sewajarnya. Saya berkata disini bukanlah utk mengcondemn atau menjatuhkan para2 ulama kita dan agamawan yg lain. Seperti sudah termaktub didalam kitab suci alquran kita, di akhir zaman nanti banyak juga yg timbul para ilmu agama yg agak menyimpang jauh. Kita sebagai umat/ khalifah yg ada di muka bumi ni marilah kita kembali ke jalan yg benar, berpikir sejenak apa yg kita lakukan selama ni adakah benar? sebenarnya dajal laknatullah tu hanya mahukan kita berperang sesama sendiri seperti yg tertulis didalam article ini.

      Delete
    2. Saya amat setuju, orang kita memang berfikiran agak kebelakang. Apa bila ada ustaz cuba menceritakan perkara masa depan maka akan dituduh penyebar hadis palsu. Seperti baru2 ini, Ustaz Don cuba mumbuka minda kita tentang pemuda bani tamim iaitu pemuda paling kuat menentang dajjal dan pembantu kepada Imam Mahdi. Mereka bukan ambil perkara ini sebagai satu hikmah atau hidayah tetapi membodohkan sendiri diri mereka dengan menuduh Ustaz ini menyebar hadis palsu.

      Delete
  2. menarik, mmg tak akan dgr hal mcm ni dari ulama kita.

    ReplyDelete
  3. admin ulama kita tumpuan nya lawan org islam sebab mereka milik parti, harap ada sambungan.

    ReplyDelete
  4. mmg la kita tak kan dengar kisah mcm ni dari agamawan kita. sbb dajal yg mereka tahu ada lah yg di kisahkan dulu dulu, terjemahan moden mereka tk la ikut sgt. asalkan mereka tau akan dtg dajal tu saje.

    ReplyDelete
  5. Ulama dan agamawan hanya copy paste? Hakikatnya fakta dari al quran dan as sunnah itu lebih authentik tentang perkara ghoib berbanding teori2 konspirasi hasil google-copy-paste...
    Lebih malang lagi, info2 tersebut disupply oleh puak dajjal sendiri:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saye stuju.. ade ke kate ulama yang berpandukan al-quran dan sunnah, ulama "copy paste, bukakan ke kite x kan sesat kalau berpandukan alquran dan sunnah?

      Delete
    2. Copy paste sesuatu yang jelas dan sahih daripada al quran bukan satu kesalahan.Copy paste yg samar sebagaimana tuan hidayat nyatakan tu yg perlu diselidik.info dari dajjal sendiri.

      Delete
    3. Motto Wahabi Dajal ialah kembali kepada Quran Dan Sunnah.....Pada mereka Ulama dan Org lain Tak ikut quran Dan Sunnah...dia sorang je ikut!

      Delete
  6. betulla tu copy paste. cuma maksud nya di sini terjemahan kpd peristiwa la ni di waktu ini depa out dated la.tu kot maksud nya, wallahualam,

    ReplyDelete
  7. sori sambung, dajal guna proksi depa pi kawan proksi dajal dn benci umat Islam sebab tak tau la tu.

    ReplyDelete
  8. Janganlah terlalu taksub sgt bab dajjal majjal semua ni smpai nak condemn alim ulama..

    The way you interpreted this story seolah2 mcm you ni pro-dajjal..

    Let me tell you something..

    Tak pyh nak fikir sampai nak pecah kepala ..smpai nak gila about that dajjal laknatullah.

    Bila Allah nak dia keluar..itu urusan Allah and only God knows when.

    Tak pyh la nak kaitkan dgn Rothschild, Rockefeller bagai.. u pernah jumpa ke dajjal tu mcm mana?

    U tahu ke rupa dia mcm mana?

    Kalau u kaji hadis dan kitab sahih bersumberkan Al-Quran dan hadis Rasulullah. .. then u should know that dajjal laknatullah tu jenis apa kejadiannya..

    U should know yg dajjal tu mmg ahead of time segala tindakannya.. so..tak pyh la nak condemn org lain lembab ..lambat segala.. sbb dajjal tu kacukan setan dan manusia..hidup tak dimakan usia.. senang cerita atas dari jin je kejadiannya tu..

    Apa preparation kita sbg nak menghadapi dajjal.. dah diajar oleh Rasulullah. . Baca selalu doa elakkan fitnah dajjal... to broad to elaborate mcm mana yg dikatakan fitnah dajjal tu but this story that u wrote might be part of it..

    Kuatkan je la iman dlm diri.. tunaikan tggngjawab sbg org islam sejati... dan jaga keluarga supaya terhindar dan menghindari segala mcm bentuk perkara yg boleh mendatangkan musibah dan fitnah.. wallahua'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju dgn pendapat syah syahar. Infact, me myself pun suka baca artikel bout illuminati freemasons qnd all those related stuff. Tapi, yang pastinya ia tetap akan muncul. Buat la mcm mana pun, so we got to stick together sesame saudara islam, kuatkan iman, n live out life by d way of islam.

      Delete
    2. pada saya, sekurang2nya ini satu ilmu yg perlu diambil tahu oleh umat. jujur, sy xpernah tahu kewujudan seed vault ni sehinggalah saya baca artikel ni sendiri. andai umur kita semua panjang, dihidupkan sehingga waktu munculnya Dajjal, tahu la kita semua bahawa seed vault ni adalah rancangan dajjal. apa yg sy dpt dari pengajian hanyalah bayangan bahawa dajjal akn hasut manusia dgn cara yg kuno iaitu dgn ilimu sihir. tak sangka pula perancangan dajjal moden dan canggih mcm ni.

      Delete
    3. patut imam mahdi & nabi isa lagi canggih sbb bunuh dajjal nanti. jangan terlalu mengagungkan teknologi dajjal hingga buta mata hati lupa yang wahyu Allah swt lebih hebat drpd segala2nya.. dan inilah teknologi imam mahdi & nabi isa yg gunakan utk menentang dajjal nt..
      hakikatnya ilmu2 islam mmg perlu di 'copy paste' dari sumber yg sahih.
      jauhnya umat drpd sumber yg sahih inilah punca kelemahan sebenarnya

      Delete
  9. sudah sudah jgn bertengkar lagi.. kenape lah kita ni x nak paham dajjal ni buat fitnah utk laga2kan kita.. xyah nak backing sape2.. diri kita dulu yang kene betulkan.. klu ye pun cite ni amik la advantage.. klu x betul pun citer ni jgn abaikan.. amik advantage dorg wlupun nak mengelupur kan dunia ni dgn perang.. dorg ajar simpan makanan.. klu perang makanan susah nak dapt.. stock up la dari skrg.. susah mende dari asik nak bertegang urat.. kau org islam die org islam aku org islam.. cube tiga org islam ni berbaik2 dan hormat menghormati.. jgn kate fremason israel pun goyang.. silaturahim silaturahim ukhwah ukhwah.. Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan kamu...tak yah nak cari salah siapa....apa yg admin tu tulis ada betul nya...

      Delete
  10. Taksub sgt dgn alim ulamak.... Maksum sgtkah alim ulamak dinegara kita ni sampaikan tak boleh ditegur dan diperingatkan lagi..... Rasanya admin hanya nak mengingat dan menyedarkan kita tentang kedatangan dajjal....
    Allah SWT telah mengurniakan manusia dengan sebaik-baik anugerah iaitu akal. Dengan akal manusia berfikir. Akal jugalah yang membezakan antara manusia dan haiwan. Di dalam Al-Quran terdapat banyak ayat-ayat yang menyuruh manusia menggunakan akal untuk berfikir.

    Adakah kita menggunakan akal untuk berfikir? Jika belum marilah kita gunakan akal anugerah Allah itu untuk berfikir.

    "Sesungguhnya, seburuk-buruk mahkluk yang melata di sisi Allah ialah mereka (manusia yang tuli dan bisu), yang tidak menggunakan akalnya (la ya’qilun). "(Surah Al-Anfal [8:22)

    " Dan tidak ada seorangpun akan beriman kecuali dengan izin ALLAH; dan ALLAH menimpakan kemurkaan kepada orang-orang yang tidak menggunakan akalnya."

    ( Surah Yunus : Ayat 100 )

    ReplyDelete
  11. ulamak konon di malaysia hanyalah posman, mengambil hadis2 dan menyampaikan sahaja tanpa membuat kajian terperinci
    mengenai sains dan teknology melalui Al-Quran. tgk sahaja kes mH370 mana ada negara Islam yg boleh membantu kerana kurangnya ilmu berkenaan sains & teknology, iannya berbeza dgn ulamak terdahulu spt ibnu khaldun, ibnu sina dan lain2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perbetulkan balik.. rasanya akidah anda dh terpesong.. nanti dajal dah kuar, ko ikut ilmu sains.. jgn cari negara islam dan ilmu islam yer.. taksub sgt kan? aku ikut Al Quran.. Al- Quran lagi canggih dari ilmu sains ko tu.. kalo ko ckp AL QURAN itu lagi kuno dari sains, rasanya rukun iman ko kene cek balik..

      Delete
    2. i sort of agree..kita ken tahu ilmu sains..sb ilmu itu asalnya dari ilmuwan islam..mereka mencuri ilmu kita dan claimed as mereka punya..to be safe, u should have at least basic knowledge from al-Quran dan hadis..utk elak terlalu percaya pada sains yg direka pihak mereka utk mengacau akidah kita..contoh plg jelas adalah teori big bang..membawa kpd kepercayaan tiada tuhan, atheism.. majukan org islam dgn ilmu dunia berlandaskan al-Quran dan hadis.. :)

      Delete
  12. Alhamdulillah..well said..ada kebarangkaliannya juga.,apa2 pun hadis nabi sangat mendalam untuk diungkaikan..allahuakbar.,macam2 boleh terjadi..

    ReplyDelete
  13. mohon admin sediakan rujukan. baru tak "copy and paste".

    ReplyDelete
  14. Kedudukan Spitsbergen ni sesuai sebab tempat tu xda risiko gempa bumi. Tiada tempat lain kat dunia ni boleh bagi ruang untuk 1 kilometer bawah tanah yang bebas dari risiko gempa bumi. Sebab letaknya di ruang bawah tanah supaya keadaan sekeliling kekal kering.

    hubungkaitnya dengan dajal?tuhan maha mengetahui..

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. Thanks admin, finnally i get the answer ape yg diPK sebelum ini

    ReplyDelete
  17. Biar apapun perancangan atau tawaran kumpulan dajjal ini yg penting kita harus membuat persediaan diri serta benteng yg kuat utk menolaknya....Biar mereka lebih takut akan persediaan kita...Biar berani menentang ataupun berperang demi mendapat keredhaan ALLAH.

    ReplyDelete
  18. tepuk dada tanyalah iman. story ni sekadar utk perkongsian. admin tak suruh taksub percaya dgn apa yg dia sampaikan just dia nak umat islam alert n do something utk masa akan datang. Jgn leka dgn hiburan yg puak dajjal hasilkan. Ambil yg jernih, buang yg keruh. Nauzubillahhh, mintak2 semua di antara kita dijauhkan dr fitnah dajjal :)

    ReplyDelete
  19. Lokasi seed vault tsbt mereka kata terlepas dr malapetaka dsb. Ok lah itu brdasar kajian mereka. Tp kita pon kaji quran dan sunnah ttg 'kun fayakun'. Bumi dan alam ini Allah punya..setakat nk kasi meletup area seed vault tu ..split second ja. Hence, tepatlah kata Allah dunia ini hanya permainan dan sia2. Tndakan mereka buat seed vault etc tu sia2 nikmat umur saja sbnrnya..patut d guna umur utk kebaikan tapi d gunakan pula utk cipta perang dan kemudian cipta makanan utk pasa perang..tak ke bodo sia2 namanya. Dah..baik kaji quran sbg persediaan ke akhirat..bab persediaan jumpa dajal ni..sambil2 makan keropok lekor dah la...

    ReplyDelete
  20. Nabi pesan berkenaan dajal, cm mana ramai bole buat konklusi sendiri dn nafi kan dajal? mmg dajal merencana mcm mcm dan dia akan menang sekejap.sebelum dia akan di tewaskan

    ReplyDelete
  21. hahaah , admin kabarkan plan dajal. bukan nya suruh ko rang caya atau dak. tu hak korang la. tp yg sah nabi muhamad dh beri tau , malah siap di suruh baca ayat khafi

    ReplyDelete
  22. apa yg nk kondem ulama plak? kalo backing ulama pun kenapa? kalo x backing ulama, sapa nk backing? amerika? pelik la korg ni.. yg dia bgtau kat atas ni berdasarkan sains.. nk ckp ulama xleh hidu segala agenda dajal, are you sure about this? kalo btol ulama xleh hidu, kisah dajal xwujud beribu tahun dulu.. sape yg slow, sains or ulama? sains baru skang nmpak cmner dajal operasi.. ulama, dulu lagi dh cerita.. xyah nk taksub sgt.. pelik org kita,, xleh berpk sgt kenapa eh.. meh aku bg korg pk, sains or ulama, which one is better, mcm ni.. so skang korg dh tau pasal sains.. andai sume org tau pasal agenda dajal, korg bleh ke lawan dajal? boleh? kalo korg tau selok belok agama, dengar ckp ulama, korg bleh lawan dajal? pk pk kan.. NABI dah pesan, hanya iman yg mantap dpt lawan dajal.. IMAN..

    ReplyDelete
  23. Quran mmg canggih tp otak kita dan ulama yg ada x canggih nk translate kut perkembangan masa...

    ReplyDelete
  24. Stuju dgn admin. ulama kita trtingal kapal. Harap trima kebenaran yg mereka gagal kesan tindak tanduk dajal dn yahudi

    ReplyDelete
  25. Kita diajar oleh Rasullullah bukan cara untuk menentang Al-Masih tetapi bagaimana untuk mengelak dari fitnahnya. Ada sebab kenapa Rasullullah mengajar kita sedemikian rupa. Ada beberapa perkara yang walau apapun yang kita lakukan tidak akan berubah dan salah satunya adalah penguasaan Al-Masih di akhir zaman. Semua ini adalah ujian untuk umat Nabi Muhammad S.A.W. Telah ditakdirkan Al-Masih hanya dapat ditentang oleh Imam Mahdi dan akan dibunuh oleh Nabi Isa A.S. Jadi kita sebagai umat manusia biasa hanya perlu berdoa dan mengamalkan ajaran yang telah diajar oleh Nabi kita bagi menghadapi ujian Al-Masih di akhir zaman. Allahualam.

    ReplyDelete
  26. Well... semua hujah tu ade reason masing2... satu perkara jer yg kita perlu tahu, apakah janji kita(roh) kepada ALLAH sebelum ditiup ke jasad kita dlm rahim ibu. Renungkan...

    ReplyDelete
  27. Cayalah admin...mmg dlm al quran ada sebut ulamak pemimpin akhir zaman mnyimpan isi kitab..kalau komen sembrono jd cmtu la kak oi..bca al quran tp x fhm maksud tu la jdnya..berfikir la...asah la akal bg tajam..kenapa al fatihah ada 113 huruf?25 perkataan?umat sblm umat nabi muhammad s.a.w x dpt fatihah?knapa?sbb kta umat khairol umattin...celik mata nabi dh wafat..kalau dh Allah kata dlm al quran ulamak pemimimpin simpan isi kitab akhir zaman...kita ada akal nk wt pe..?tgu apa lg..rukun iman ke 4 tu..cri la rahsia akhir zaman...:-)

    ReplyDelete
  28. bukan semua ulama

    antaranya sheikh imran hossein

    ReplyDelete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  30. sebenarnya perkara-perkara ini adalah salah satu cabang ilmu pengetahuan. untuk meyakini kebenarannya, kita perlukan membuat analisa sendiri. pada gua, tidak salah untuk kita membaca info-info seperti ini.

    tak perlu kita melemparkan kata-kata yang berunsurkan cemuhan/negatif kepada penulis blog ini.

    antara kita menyarankan penulis ini dan pembaca yang lain merujuk kepada al-quran dan hadis. namun timbul pertanyaan, bahagian dalam al-quran/hadis yang mana untuk kaji untuk menanggapi polemik/isu seperti yang penulis nyatakan ini ?

    percayakah tuan/puan semua, tak ramai daripada kita dapat unlock maksud surah al-maidah ayat 51 dan surah al-anbiya ayat 95-96 ? malah para agamawan, pak mufti pun kita masih belum mendengar mereka mengupas ayat-ayat tersebut untuk tatapan masyarakat ?

    di sini gua sertakan terjemahan ayat yang gua nyatakan di atas;

    surah al-maidah ayat 51 :

    [english]
    51. O you who have believed, do not take the Jews and the Christians as allies. They are [in fact] allies of one another. And whoever is an ally to them among you - then indeed, he is [one] of them. Indeed, Allah guides not the wrongdoing people.

    [indonesia]
    51. Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.

    surah al-anbiya ayat 95-96 :

    [english]
    95. And there is prohibition upon [the people of] a city which We have destroyed that they will [ever] return

    96. Until when [the dam of] Gog and Magog has been opened and they, from every elevation, descend

    [indonesia]
    95. Sungguh tidak mungkin atas (penduduk) suatu negeri yang telah Kami binasakan, bahwa mereka tidak akan kembali (kepada Kami).

    96. Hingga apabila dibukakan (tembok) Ya'juj dan Ma'juj, dan mereka turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi.

    belum lagi hadis.

    jadi sekarang macam mana ?

    ReplyDelete
  31. Mungkin hadis ibarat kata2 emas yg perlu ditafsirkan oleh org yg bijak..sbb ak ada dgq ustz ceramah,antara tanda2 akhir zaman.manusia berckap menggunakan cemeti...jd kalu dipikirkan,memang xlogik.tp jika didalami..ujung cemeti kan halus2.ibarat wire tembaga.jd kesimpulan nya,manusia becakap menggunakan wire..memang btol la...adui.tkut jgk bercerita tentang akhir zaman nie.takut dgn fitnah dajjal..dah la dgn khdupan kita yg kurang agama ni.allah huakbar.moga Allah swt melindungi kita semua.amin.

    ReplyDelete
  32. Mungkin hadis ibarat kata2 emas yg perlu ditafsirkan oleh org yg bijak..sbb ak ada dgq ustz ceramah,antara tanda2 akhir zaman.manusia berckap menggunakan cemeti...jd kalu dipikirkan,memang xlogik.tp jika didalami..ujung cemeti kan halus2.ibarat wire tembaga.jd kesimpulan nya,manusia becakap menggunakan wire..memang btol la...adui.tkut jgk bercerita tentang akhir zaman nie.takut dgn fitnah dajjal..dah la dgn khdupan kita yg kurang agama ni.allah huakbar.moga Allah swt melindungi kita semua.amin.

    ReplyDelete
  33. Bacalah Surah Al Kahfi..Hafal 10 Ayat Pertama dan 10 ayat terakhir dari Surah Al Kahfi....... didalamnya ada pengajaran dan cara2 untuk kita mengelakkan daripada fitnah dajjal.... ada kisah Ashabul Kahfi, Kisah Nabi Musa dan Nabi Harun..semuanya related. bagi yang mahu berfikir

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf..pembetulan.....nabi Musa dan Nabi Khidir.....

      Delete
  34. Artikel asal konspirasi seed vault ni pun org kafir yg tulis dah ada lama sejak 2007, satu dunia pun dah tau, org kita je jakun...benda camni yg buat org yahudi gelak kat kita...

    ReplyDelete
  35. Ilmu kita kene cari , salah siapa Allah je tahu , biarlah politik biarlah apa pun , yang penting kita yakin Allah ada bersama kita , ambil artikel sebagai pengajaran bukan untuk diperang sesama kita , pendapat berbeza mungkin , yang pasti setiap saat minit jam detik itu RAHSIA Allah , :)

    ReplyDelete
  36. Ilmu yg yg diambil dari sumber ratusan tahun dulu adalah ilmu wahyu yg tidak bleh disangkal bahkan saintis barat masih bersandarkan kepadanya..jadikan ilmu sains drpd mereka yg pakar sebagai perkembangan ilmu yg dapat membantu umat menyakini kebenaran ilmu wahyu al quran dan hadis yg soheh.keterbukaan fikiran menerima kebenaran dan menelitikan perkembangan semasa dunia adalah suatu yg dituntut namun apa yg berlaku dulu dan akan datang telah diceritakn dengan nyata dan mudah difahami oleh junjungan besar nabi kita Muhammad rasululamin..hanya kita mahu menyakini dan memahami atau hanya percaya kepada sumber yg nyata kabur.

    ReplyDelete
  37. Malaysia telah menubuhkan sebuah bank bijih benih yg dipelopori usaha.ini secara berterusan oleh mardi.bahkan ada pihak yg bertanggungjawab di negara kita meneruskan rancangan yg sangat penting kepada negara dari semasa ke semasa..apa yg penting telah dimulakan bahkan telah dibawa perkara ink keperingkat asian dalam persidangan negara2 islam ..walaupun tidak sehebat bank seed di norway..namun bersyukur atas usaha ini.

    ReplyDelete
  38. Pandang yg positif... asik nk bangkang jer.. bila nk habis bertekak?

    ReplyDelete
  39. hai pahlawan keybord sekelian. kebanyakan dari kalian orang2 yang membaca Al Quran pada pandangan saya. baca yang mcmana tu tak tahu lah. Allah turunkan AQ tu dah elok dah. Kalau sekadar baca tapi tak faham, memang sia2 lah.

    ReplyDelete
  40. Ulama yang ada sekarang semua celup tepung tunggu nak kene goreng jer

    ReplyDelete
  41. ya ..bila bab2 ini kita semua melenting dan tuding jari ke arah ulama. ulama itu bermaksud orang-orang yang berilmu .. dan ilmu itu luas, banyak bidangnya. pakar2 tu adalah ulama daam bidang masing-masing.

    Tapi kalau setakat Svalbad Global Seed Vault tu, banyak negara ada seed banks.

    Cuma artikel ini cuba menunjukkan betapa pandainya si penulis sehingga menuduh ulama tu semua bodoh-bodoh belaka.

    Ulama agama pun terbatas kepada bidang masing-masing dan mereka ada fungsinya tersendiri untuk meneruskan mesej agama. Hormatilah mereka.

    No pasal Svalbad etc etc ada kumpulan "ulama" lain yang kaji.

    Ni nak tanya penulis, what do you know of the Lion and the Sun and Aquarius, biblical prophecies dan Novus Order Seclorum (bukan New World Order)? Do you know astrotheology dan biblical prophesies. Inilah yang sedang berlaku di dunia sekarang... akan munculnya Sophia dan sang Singa the Millennium Kingdom and the new Age. I am very very certain si penulis has no clue. Go see the night sky.

    Thank you.

    ReplyDelete