Sunday 13 July 2014

Kereta Kebal Merkava Israel Bakal Masuk Johor?




Diwaktu ini rakyat Malaysia sedang marah dan memberi sokongan kepada rakyat Palestin diatas kekejaman Israel.


Tapi dalam waktu yang sama sekutu Israel yakni abang kepada DAP iaitu kerajaan PAP Singapura dimana parti seperti parti PAS akur kepada adik nya DAP sedang meluahkan kesedihan diatas apa yang melanda Israel.



Umum tahu apa yang telah diberitahu pemimpin Pakatan kepada seluruh media barat satu waktu dulu




Gambar seperti dibawah ini disaat ini hanya lah setakat bayangan sahaja bagi rakyat Malaysia, kerana Israel dan Palestin amat jauh jarak nya dari negara kita.




Tapi ramai terlupa , termasuk lah ulama dan ustad yang berbondong menyokong sekutu Israel melalui DAP yang masih menyimpan rahsia hubungannya secara terangan kerana khuatir kegusaran umat Islam melayu bakal menyusahkan nya untuk meraih undi.


Apa yang jelas dan nyata bagi yang belum buta mata dan hati adalah “Gelang Patah Move” iaitu satu stunt yang dibuat oleh Lim Kit Siang untuk tindakan masa depan


Seperti beberapa maklumat yang blog ini dapat tatap, sememang nya ada rencana pihak jiran kerana masa depan dan survival negara itu tidak boleh berterusan sebegini.


Moving forward ia mesti mmbesarkan dirinya “by hook or by crook”.Maksud nya membesar dari segi physical juga.


Cuba kita baca maklumat yang blog ini dapat dari risikan kerajaan Pakistan.


“Resource IntelligenceOnline.com reports that Singapore will be the first foreign buyer of major Israeli tanks series Merkava. According to these reports, Singapore signed a contract for the purchase of 50 tanks Merkava Mk 4 new construction. According to the resource, the transaction amount reaches $ 500 million”




Jika kepala anda tidak diikat ketat ketat dengan kain tentu sekali darah dan saraf tidak tersepit untuk berfikir.


Jiran terhampir yang bersambung tanah melalui tambak ada lah negeri Johor. Maka sepatut nya Singapura membeli persenjataan berbentuk defensive dan bukan nya berbentuk Offensive.


Merkava ada lah kereta kebal untuk offensive dimana  ia sedang di gunakan dibumi palestin seperti yang kita lihat hari ini. Malah digunakan dimana mana sahaja Israel mahu masuk ke wilayah tawanan atau wilayah dikuasai musuh nya.


Senerio seperti dibawah ini, tidak lama lagi akan menjadi kenyataan jika dilihat huru hara yang cuba dibuat oleh DAP menjadi kenyataan.




DAP sedang menjemput huru hara melalui cabaran 13 Mei, kerana sebagai budak kecil yang kalah dalam permainan DAP begitu berani kerana tiap kali tewas dia akan mengadu kepada abang besar nya USA dan Israel.




Cara mudah boleh dilihat apa bila pelbagai isu dibawa kekaki United Nation. Kini COMANGO berbaju baru atas nama Negara-Ku.


Pakai lah baju apa pun jika watak kotor dalam nya orang yang sama maka rendam 10 kali dalam neraka itu juga lah pendirian nya.


Hanya ustad dan lebai yang Allah tak izin kan hidayah sahaja yang tetap akan terpikat kepada watak seperti jijik dan kotor yang memakai baju BERSIH.


Maka Singapura sudah alihkan banyak wang nya melalui individu serta syarikat kepada pelaburan di Johor.


Apa yang perlu ada lah kerja dalaman dan saraf sahaja untuk menjadikan negara kita terutama nya Johor huru hara, maka UN tentu sekali akan masuk jika didapati orang cina dibuli oleh orang melayu.Itu lah andaian yang bakal dibuat kepada UN oleh wakil DAP.

UN pula tidak ada tentera nya sendiri , maka tentera siapa pula akan menjadi wakil UN? sila fikirkan.

Satu ketika dulu mantan Perdana Menteri Tun Mahathir sudah meletakan foundation pembinaan jambatan bengkok atau pun scenic bridge namun atas kerja kitol dan barua maka jambatan itu dibatalkan.



Jika kita mengakaji perangai dan tabiat mantan PM itu, kerja nya selalu jauh kedepan tanpa memberitahu kerahsian nya.

Misal nya penciptaan nya terhadap Putrajaya ada lah alihan satu hari nanti, mungkin tahun 2020 ia akan jadi ibu negara kerana tidak enak negara melayu memilki bandar dibuka oleh orang cina seperti  Yap Ah Loy di kuala lumpur. Lalu seperti ambil rambut dari tepung dia cuba mengalihkan nya.

Begitu juga ketika cadangan membina jambatan bengkok antara nya agak lambat jika negara jiran mahu tawan Jb dalam masa 30 minit kerana kereta kebal terpaksa mendaki jambatan bengkok.



Kereta kebal Markeva ini jika versi yang lama Mark 1 ada lah seberat 60 Ton. Tidak pula kita tahu versi baru nya seberat berapa pula tetapi sesiapa pun boleh mengoogle untuk mengetahui nya.




Apapun kita kembali kepada kisah pembelian senjata oleh Singapura.

Ramai tidak tahu antara kelebihan Singapura ada lah rakyat nya hampir semua tahu guna senjata kerana kerahan paka tentera yang cina cina disana tak berani bantah kerana ISA.

Tetapi suku sakat mereka bukan main hipokrit menggangu PKLN kita kerana ia bakat untuk siap siaga.

Selain itu stesen MRT/LRt nya ada lah juga “bunker” pada saat kecemasan. Dan laluan laun jalan raya tertentu berhampiran lapangan terbang ada lah luas dan lebar untuk dijadikan laluan mendarat kecemasan.

Mossad juga berada di Singapura sedang memberi pelbagai cara dan helah untuk membaraikan Malaysia.

Anatara banyak “time bomb” yang menjadi opsyen sedang dipertimbangkan ada lah pergaduhan antara -
1) PAS lawan UMNO
2) Syiah lawan Sunni
3) Cina lawan Melayu

Hasil kajian Mossad mereka mendapati Syiah juga boleh dipergunakan kerana ramai terdapat bersembunyi didalam sebuah parti diMalaysia.

Mereka sedang “lay low” kerana itu sahaja cara yang terselamat buat masa ini. Tambahan menyamar dan menipu orang Sunni ada lah satu pahala. Jika di ajak bersumpah pun mereka akan sanggup kerana tiada rasa dosa menipu orang Sunni.

Lihat lah ketika tentera Amerika memasuki Iraq, ia disambut oleh Laknatullah Syiah.

Jadi dikala kita bersimpati dengan rakyat Palestin, doakan lah juga kita tidak akan jadi seperti mereka, kerana segala usha dan rencana sedang dibuat untuk negara kita ini.



Almarhum Sultan ini pernah berpesan -



“Jangan didengar cakap balau dan buka lah tambak itu” tapi berapa ramai yang dengar?

64 comments:

  1. Eh2 belum apa2 lagi dah ada orang panas punggung la...wakakakaka kesian aku tengok orang yang pemikiran dia terkebelakang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan panas punggung tu bro.tu bahlol otak batu nama dia org lagu tu.aheheh

      Delete
    2. Bahasa inggerisnya, butthurt.. kahkahkah... typical macai..

      Delete
    3. Otak dia banyak sampah Bro..sbb tu dia tulis sampah..org camni la yg akan membakul sampahkan Negara..Manusia yg hidup senang lenang mudah tertipu dgn tipu daya dunia..musuh islam xprnh tido selagi agama islam wujud di muka bumi ini..

      Delete
  2. Dia bukan apa yang panas punggung sebab artikel ni usik abg dap....waakakaka fakta dia DAP adalah adik kepada PAP berhati2 la orang islam. Singapura adalah proksi israel jadi tak payah la nak jilat sangat singaipura tu jangan nanti menyesal sudah ler...waakakaka panas punggung puih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakta Tentera Israel sudah lama bertapak di singapura..berhati-hati la

      Delete
  3. kan rba ramai dlm syber ni, benci artikel mcm ni mg keje dia la tu

    ReplyDelete
  4. hanya melayu syiah, dan cina dap atau cina menyamar melayu saje yg benci atikel mcm gini

    ReplyDelete
  5. Statement mcm babi.. sume mnde nk politik kan.. ckp mcm umno tu dewa. PAP tu kerajaan kat sane.. so klu diikutkan, its just a same with bn kat sini.. ko ckp anuar sokong bn?? Mne bukti?? Klu cmtu aq pon bole ckp si najib tu sokong israel.. think wise la der.. n one more... kete kebal tu nak masuk jb,, sape yg pegang jb skang ni.. bn kan.. no more talk la.. pikiran junub giler.. jgn asik crik salah org r, takut blik kat diri sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan pasal sapa pegang JB bodoh...kalau PKR pegang JB sekalipun yg utamanya kenapa kereta kebal tu sampai 50 biji di beli...nak lawan sapa?lawan thailand?indonesia? Mustahil la bahlol oi...diorg akan serang malaysia takkan tanya sapa BN sapa PKR...cuba bagi ada semangat kenegaraan sikit.letak kepentingan party no 2

      Delete
    2. Junub tu apa bro?mandi junub??? Bodoh la brader ni...JUMUD LA BODO!

      Delete
    3. Cacai al jub da panas punggung

      Delete
    4. Bab junub tu tak boleh blah tu.... Memang tahap gaban punyer singkat akal tu.btl tu beli sampai 50 biji kereta kebal utk menyerang buat apa.bkn blh air attack.sah2 utk land attack...so sapa lg main target?

      Delete
    5. Apelah bodoh ko ni...semuanya politik sekarang. Diplomasi dgn israel pun politik. Nak beli kereta kebal pun atas dasar politik. Ape ko sokong cina singapura ke. Jangan jadi bodohlah. Jarang orang sebut cina lahanat tp ko sebut bn bodoh. Eeii..orang melayu singapura dah jadi telunjuk cina. Sekarang pikir camna nak hapuskan cina.

      Delete
    6. Bukak sikit prmikiran kat pala otak kau tu......baca dua tiga kali bagi paham. Dah paham baru komen.jgn main komen dgn x tau ujung pangkal kerana akan menyerlahkan kebodohan dan kebangangan ko tu......

      Delete
    7. Aku tak tau lrr pulak lepas nih ada mandi JUMUD plak..kahkahkah..

      Delete
  6. Apa yg diulas Disini semuanya benar belaka!! Yg buta perut saja yg tidak nampak!! Gendang gendut tali kecapi,makan DIBULAN puasa maka buta perut dn takkan senang hati sampai mati...

    ReplyDelete
  7. ooo patut la Gelang Patah Move. si kit siang tu sanggup kembali ke johor, ooo nak buka pintu gerbang rupa nya

    ReplyDelete
  8. Klu zaman 90an blh la nk sembang mcm nie..kau ngaku prof pon org caya. Klu zmn skg nie aku gelar kau bual anjing trbang2.... Puiihhh....

    ReplyDelete
  9. statement sampah..jangan bercerita seperti PR yang memegang tampuk kepimpinan negara sekarang ini..siapa yang memegang tampuk kepimpinan negara,itu lah yang sepatutnya take action..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu aku sokong... apa fungsi kerajaan... takkan tengok sahaja... isu babi pon x selesai lagi... apa tindakkan kerajaan sebagai kerajaan yang dikatakan genuine islam? Takkan diam diri... ke tunduk juga pada MCA... politik semua sama sahaja...

      Delete
  10. Kebimbangan dan kemungkinan yang berasas. Hanya ramai yang x sedar. Saya pernah berkerja dibawah seorang MP yg menjadi SetPol kepada LKY. DAPigs dan yg sewaktu dengannya jangan cuba nak perbodohkan Melayu. Dan Gomen jangan terus tidur!

    ReplyDelete
  11. Dah terhantuk
    Baru nak terngadah
    Sumpah melayu jangan dilupa.

    ReplyDelete
  12. penulis blog ni sebenarnya cacat otak...mkn benda haram sngt kot...then again dasar umno/bn mmg mcm ni..nk tegur pon tak jadi apa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nape? tak dapat balas komen dari topik ke? nape bela singapura? awak cina ye?

      Delete
    2. ko yg cacat..nape melawat blog ni??pelik betul..

      Delete
  13. Iron dome.. Israel ade... Singapore ade tak?
    Boleh google..

    Negara angkat Israel di asia...

    ReplyDelete
  14. Dome cafe ada bang....

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. i think u are a chinese, only chinese luv dap dont like this kind of posting malay will surely digest

      Delete
  16. Saya masih percaya cara Tun Mahathir ....sekarang banyak sangat kelemahan...
    Orang lama 1957

    ReplyDelete
  17. Aku sokong BN tp nk wat cite bia ada fakta shj jgn campur dongeng..xkan lah pembinaan jambatan tu je bleh melambatkan tawan johor..sengal..jet ada lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nmpk sgt ko xreti bab2 pertahanan.. ada ke negara diTAWAN pakai air strike shja?? tu namanya SERANGAN.. bukan TAWAN.. nk tawan, kena pkai unit Infantri.. kena lalu jalan darat.. so, kena ada kereta kebal & perisai.. baru boleh tawan.. tawan lepas infra dh kena bomb dgn air strike.. len kali, bykkn dulu knowledge.. kata orang sengal.. kan ke kesengalan tu tertimpa kt ko balik

      Delete
  18. parti belah mana pn sama ja..

    ReplyDelete
  19. cerita bab singapore nak serang malaysia ni sejak aku lahir lagi, habuk pon xdak. tp bukan la nak minta, nu kes sulu pon x bleh nak selesai. nak sembang bab keta kebal. depa kalo nak serang mesti ada sebab besar, xkan pasal dia PAP yg baik ngan DAP. sampah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko jek tak tau.. serangan secara elektronik, dh selalu.. ATM dok keja melawan balik.. ko mmg la xtau menda. Sampah btol org mcm ni. ilmu xbyk, tp komen mcm bijak pndai. tau semua..

      Delete
  20. Ini soal keselamatan negara....masih ramai lagi rakyat malaysia celik huruf tp tak reti berfikir dgn baik.

    ReplyDelete
  21. kalau dah bodoh buat lah bodoh jgn action nak pandai n tahu semua, kereta kebal yg singapura beli dan guna adalah dari German yg nama Leopard 2SG.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lembu keja dgn gov Singapore ka? Lembu perlu bc artikel dgn lebih teliti dan faham. Akan beli dan sudah beli merupakan maksud berbeza. Dah mkn rumput ?

      Delete
  22. Dengan kereta kebal korang takut, dgn Allah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan Allah dah tentu, tapi yg aku pelik kenapa bila sentuh geng israel yahudi laknat hampa terasa? Sebagai hamba Allah kita perlu la rasa takut apabila ada kemungkinan pencerobohan. Awat hang boleh jamin ka pemimpin komunis kesayangan hang tu tak akan menindas agama Allah? Bodo

      Delete
  23. xde kaitan kot kereta kebal nak naik jambatan klau nak tawan..xlogik btl..

    ReplyDelete
  24. Ya ! Memang cita-cita besar cina di sana dan di sini. Jika Melayu awam lalai dan tiada jati diri, tidak berpegang perintah Allah SWT, tidak mustahil Bangsa Melayu akan hilang identiti dan pegangan agama nya yang bakal di murtadkan. Kenapa ? Ramai melayu sudah terpesona gaya kehidupan kafirun harbi.

    RBA dalam komentar di sini memang tak tahu sebab tugas mereka hanya mencaci dan membenci ! Kebanyakkan mereka tidak di didik mengenal perpaduan. Nang bo tinang, kui bo tikui...

    ReplyDelete
  25. Cina cina mmyamar melayu mnderu feru masuk utk cpat buat damage control. Hihihi faham faham.snlum melayu lari dari dap yer.

    ReplyDelete
  26. buang sentimen parti...pas ke,bn ke....buang.....ini hal kita islam,melayu......tgok kat arab,mereka xbersatu,hd mereka berpecah....kita pulak.xkan nak alami nasib yang sama.....please...buang parti...

    ReplyDelete
  27. Jet kn ada?.. Bodo pnya lembu. Untuk menawan satu satu lokasi perlu ada serangan dan kawalan darat. Selalunya serangan udara akan digunakan utk fasa pertama serangan. Selepas itu serangan darat untuk tujuan tawanan dan kawalan. Bodo pnya anjing Singapore dap. Kalau serang udara saja sapa nk pi tawan dan kawal lokasi? Jin? Pak mak hang? Bodo x bole diajar. Kapiaq

    ReplyDelete
  28. tank ni boleh masuk malaysia. tapi tak praktikal dari segi logistik. kebanyakan tanah malaysia lembut & bentuk muka bumi tak rata. tank saiz macam ni sah2 senang sangkut & terbenam. bila dah terbenam senanglah nak kene bom huahuahuahuaha yusuuffff taiyuuuuuoooobbbb

    ReplyDelete
  29. Perompak dalam negara kita ni umno...suka buat cerita bila terdesak...nak tutup cerita sebenar...padahal najib sangat menyokong israel dan amerika....musa hasan sahkan malaysia berkeja sama dgn apco israel....

    ReplyDelete
    Replies
    1. RBA n MACAI Detected. Cover story hg xmenarik la macai.. Anuwar sokong Israel, US n geng2 yahudi pro-Israel, freemason, hg xmo cerita?

      Delete
    2. Kehkehkeh isu apco tu da jelas x da kna mengena dgn israel. Nuar jubo jelas berkawan dan menyokong israel. Bkn aku kata tp nuar jubo sendiri yg kata kat wartawan us kehkehkeh

      Delete
  30. sbenarnye mende yg pling pnting skali kita jgn sesekali berpecah belah or bergaduh sesama sndiri, but if we let ths happen, bnyk laa yg mncucuk..bnyk cara yg dyeorang wat supaye kite nie berpecah, takyah nk tengok jaoh sngaat,tngok isu bola kat negare kite nieh ponn kite daa ley tauu..snang sngaat nk buat kite nieyh berpecah..kite bergadoh sakan,but then ade orng mmerhatiikan dn gelakkan tingkah laku kite..

    ReplyDelete
  31. Tgu aje lah sejarah 13 mei berulang lg..nk tgk melayu same melayu @ cina dgn melayu

    ReplyDelete
  32. Kt johor pemimpin sapa yg banyak jual tanah kt china singapore??? Ak xkisah sgt dgn dap ni.. yg ak kisah penipu melayu yg tamak haloba.... krn harta sanggup gadaikn tnh rakyat johor... org jb nk bli umah gigit ari je la.... xperlula nk menuding jr sgt kt bangsa asing... cek bangsa kta sndr.... pemimpin tertinggi pn bangsa melayu jg tp kenape melayu masih layu....

    ReplyDelete
  33. Anonymous14 July 2014 07:28: pantat la ko kata melayu layu....benci sgt bangsa sendiri tukar bangsa la...ko nak tukar agama pun tarak hal.

    Bagi aku umno ka dap sama je sialnya. DAP mmg la tak gadai tanah melayu tapi kalau dia naik sok sama je bangsat dgn Umno.

    OK kalau sedap sangat isap pelir kulup LKY tu bermabus dok SG ye babi

    ReplyDelete
  34. RBA - Red Babi Detected

    Hahaha...sebulan lalu aku terdengar perbualan apek2 DAP yg berfantasi nak mengangbang Teresa Cock masa minum2 kat kedai mamak dgn kengkawan

    ReplyDelete
  35. Kau jgn nak memandai2 buat hipotesis lah macai..
    Kau jgn nk menghuru-harakan keadaan..
    Kau nie cakap stail perisik.. Kau ejen perisik ke??

    ReplyDelete
  36. tanah kat jb kebanyakkan milik org cina, dan yg sedihnya, syarikat cina singapore yg paling byk =(

    ReplyDelete
  37. Kiamat nk dekat, prepare for the worse tu yg penting.. Mmg dr dulu lg US,Israel ngn Singapore tu sekutu

    ReplyDelete
  38. berapa RM penulis dibayar untuk tulis artikel ni untuk pertahankan be end. siapa yg gadai tanah melayu. singapura jatuh je tangan LKY masa parti mana yg perintah. kaji sejarah dulu, banyakkan homework. jangan nak tunjuk pandai sampai tertonjol kejahilan sendiri.

    ReplyDelete
  39. Saya setuju dgn 1 point: ready for the worst n doa for kuatkan iman. Kiamat is coming its riding a mbike. Fast n scary.

    ReplyDelete
  40. Kalo dh takut sngt...BOM jee tambak johor tuu...xleh laa kete kebal dye nk masok kecuali diorng anta kete kebal tu guna kapal mlalui laut atau diorng hantar kete kebal , kereta perisai and other land assets melalui pesawat (payung terjun) & helikopter pengangkut...itu boleh mlambatkn pergerakn aset diorng untk mnyerang...tpi aq tetap rasa dngn bom tambak johor tuu mengarutt O_o Wkakakakaka

    ReplyDelete