Tuesday 16 September 2014

Tolak Sabah/Sarawak Masukkan Singapura - Checkmate AisyalaM!!!



“Apa yang sudah kita beri kepada mereka tidak pernah kita akan dapat kembali” begitu kata seorang bekas mantan Perdana Menteri.


Ok, tapi bukan hal diatas yang kita nak bincangkan, sekadar nak beri tahu perkataan diatas pernah diucapkan oleh seorang mantan PM.

Satu masa dulu heboh satu negara berkenaan konon nya terlihat di langit awan berbentuk Malaysia dan Singapura , cuma yang aneh, ada lah awan Singapura di atas awan bentuk Malaysia. ia ditafsirkan konon nya Malaysia akan dibawah Singapura.


Kemudian masuk Tv dan di jemput beberapa orang alim memberi komen, tetapi berakhir dengan kenyataan itu semua “hoax”. Palsu.


Kini seluruh negara sedang disebukan hal hal yang tidak patut disebuk kan.


Sebuah negeri yang aman damai yang dipenuhi oleh orang yang lari dari negeri pantai timur mahu keselesaan dinegeri ini kini mendapati diri nya juga tidak selesa.


Masalah yang tidak patut ada diadakan atas sebab kegatalan berpolitik seseorang yang membentuk kesusahan rakyat sebuah negeri mesti ikut kehendak mafsu peribadi nya.


MB yang baik mahu di tukar atas nama “Kajang Move”. MB pula tidak mahu akur lalu dikata nya MB jahat dan punca problem.


Tapi yang bercakap dan menuduh MB tu pula kalau di suruh letak jawatan atas sebab apa apa “move” mahu ke dia? Mungkin mahu kalau dapat seguni , kalau tidak , sorry lah.


Kini terdapat banyak alihan dan diversion sedang di buat oleh pihak tertentu untuk merosak kan minda rakyat Borneo Sabah dan Sarawak.


Mereka di hasut untuk bangkit keluar dari Malaysia. Mereka dilupakan bahawa Malaysia dibina bersama banyak negeri lain dan bukan mereka sahaja.


Orang Johor tidak dihasut keluar dari Malaysia, orang Kedah, orang Pahang semua tidak walaupun kesatuan mereka lah yang membina Malaysia.


Yang menghasut juga enggan memberi tahu selama dibawah Malaysia pun pemimpin mereka orang mereka juga dari zaman Temenggung Jugah, Tun Mustapha sampailah ke hari ini. Orang mereka juga yang memimpin.


Kini berlumba lah pak tua apek yang enggan pejam mata selagi tidak dapat menguasai negara tanah melayu.


Kira punya kira sifir sana sifir sini maka perkiaraan sudah dibuat, hanya kalau 2 negeri ini di tendang keluar sahaja maka baru boleh dapat “number” dan jumlah untuk memerintah.


Sabah dan Sarawak memberi undi sebakul kepada BN , maka ia satu benda yang terlalu nyata untuk di diam kan.


Jika 2 negeri ini tidak di hasut mati hidup semula tidak akan dapat tawan negara ini.


Orang di S/S masih orang yang sama, Iban nya yang itu juga, kadazan nya masih yang sama, murut, bajau semua yang sama tetapi kenapa mereka harus di ubahkan minda nya?


Kerana walaupun orang Iban, Kadazan murut bajau semua masih sama tetapi keadaan pula tidak sama lagi, kerana kali ini ada orang amat ketagih mahu jadi Perdana Menteri.


Jadi orang putih kata put 2 and 2 together , si ketagih nak jadi PM jumpa dengan pihak yang sanggup menggunakan nya, baru lag boleh jadi, baru lah impian makin jadi kenytaaan.


Selain itu peribahasa cina ada sebut , tapi telah saya inggeriskan “the shit is already there, only waiting for some one to come and stir it”. Lebih kurang  najis sudah lama ada dalam tong hanya perlu seseorang datang mengauli nya sahaja untuk menaikan bau.


Time bomb yang tunggu masa untuk ledak kan.


Okeh, antara yang cuba di main kan puak penghasut ada lah berkenaan jalan raya, pembangunan dan sebagai nya.


Pada mereka yang sain perkiraan nya bankrup, ada kah jalan yang dilalui oleh 10 orang sehari perlu lebuh raya ,macam kat semenanjung?


Tapi itu lah gambar yang selallu keluar dialam maya konon nya kebajikan mereka tidak dijaga oleh pusat walaupun yang memerintah negeri mereka orang mereka sendiri.


Selain itu gambar kanak kanak sekolah dari negara jiran melintasi jambatan tali juga cuba di gunakan sebagai bahan hasutan konon  mereka di sisih. Apakah yang duduk di Putrajaya mesti tahu di sungai mana ada orang cuba melintas? bukan kah itu kerja wakil rakyat tempatan?


Apa pun ramai rakyat tidak sedar, tangan ghaib yang didalangi oleh kuasa luar sedang memainkan peranan nya melalui badut badut dari dalam negara.


Mereka menumpang badut yang ketagih kuasa sambil memberi dana.


Baru lah beberapa hari lalu tersebar perkataan Malaysia itu jika di jawi kan dari belakang berbunyi Islam.


Ketika peristiwa Lahad Datu berlaku ia di anggap cubaan pertama atau first wave untuk keluarkan Sabah. Dan apa yang berlaku sekarang ada lah untuk Pru14 yang harus dibuat mulai hari ini sebelum momentum kebencian memuncak pada hari mengundi nanti. Ini 2nd wave.


Tengok lah apek tua dengan barua muda nya. Konon buat banyak kegiatan dan macam macam aktiviti untk mendekati yang ada di sana.

(pic sekadar hiasan )


Siapa lah tau apa mereka buat didalam diam.


Ketika Tuanku mengistiharkan Singapura ditendang keluar ramai monyet dan beruk menghina kata Tuanku dan UMNO jual Singapura.


Sedikit pun mereka tidak tahu apa hikmah dan menafaat nya.


Hari ini baru boleh dilihat hikmah nya,


Singapura memilki berapa jumlah kerusi Parlimen, berapa jumlah penduduk dan pembahagian penduduk nya mengikut bangsa dan agama.


Tidak kurang dari 87 kerusi parlimen, dan majoriti etnik cina.




Bayangkan jika ia masih dalam Malaysia. Berapa kerusi pukal mereka akan bawa untuk bersuara selepas tolak S/S?


Rasa rasa nya jika selepas S/S jika berjaya di tendang keluar oleh penghasut  lalu BN tanpa lebih kurang 56 kerusi Parlimen maka pasti BN/UMNO bukan lagi berkuasa.


Dan ketika itu tentu lah puak condong sana mula buat usul, usul mahu abang besar dari seberang untuk masuk join Malaysia.


Dan kita faham dengan jiwa yang sudah dibeli, dan bakal dibeli tentu nanti ada andaian “apa salah nya mereka juga dulu asal dari kita” atau pun jiwa yang emak dan bapak tak ajar tentang jati diri bangsa akan sebut  “ kita semua liberal dan sama rata , apa salah Singapura masuk”.


Jangan ketawa, current scene pun boleh nampak lahanat ini sedang beraksi.


Dan jika usul ini berjaya maka sudah tentu nyawa yang tergantung dari seberang yang tidak akan pejam mata selagi cita cita nya mahu jadi PM tanah melayu sehari pun tidak apa akan pejam selama lama nya. Dream come true.

(gmbr sekadar hiasan)


Dan ketika itu ISA akan dikembalikan semula kerana “ia perlu” kata kerajaan baru kerana uprising sana sini dicipta sama dengan mereka cipta “blackout” dimana t-shirt di cetak lebih awal dari sebelum hari “blackout” terjadi.


Maka senyap tidak berani bangkit melawan selama lama nya

Ketahui lah bangsa ku, mereka merencana tanpa henti seminit pun,


Dulu mereka mahu kongsi kuasa dan tumpang berkuasa, tetapi kini mereka sudah nampak , buat apa tumpang dan kongsi jika boleh terus berkuasa.


Tambah lagi mereka sudah jumpa sampah dan najis dari bangsa melayu yang sanggup jadi barua mereka, malang lah bagi ibu dan bapa yang membiarkan anak mereka menjadi Kitol dan barua.




Ketika Iraq di cerobohi , lihat siapa menyambut tentera dajjal, tidak lain dan tidak bukan ada lah puak Syiah, puak ini lebih rela kafir memegang tampuk dari Sunni, cuba perhati kan sebuah parti berlogo Islam, lihat siapa sedang menunggu mahu jadi no1.

Fikirkan lah.

Sambung…….





9 comments:

  1. Bagussss......bongkarkan segala tindakan dan juga perbuatan mereka yg ingin memusnahkan kedaulatan Malaysia...

    ReplyDelete
  2. Aku setuju 110%! Nanti ada melayu najis kata ni artikel sampah? Kita tunggu kih kih kih

    ReplyDelete
  3. buang sabah/sarawak maka berkuranglah majoriti bumiputera..import masuk cina China ramai2..maka wallaa..welcome to Chinasia ...

    ReplyDelete
  4. kalau ini berlaku saudara semua,nyawa dan darah jd taruhanku..allahuakbar!!

    ReplyDelete
  5. Teori yang mungkin ada benarnya. Kena bersedia untuk menghalang ia dari menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
  6. British bagi kita merdeka tadbir negara kita sendiri bersyarat yang berat sebelah merugikan kita. British menipu dan membodohkan kita. Otomatik warganegara dan otomatik dapat berpolitik setaraf kita Orang Melayu. Logik kah itu? Patutkah warga asing yang secara rasminya British subjects dibagi warganegara otomatik dan politik otomatik jika kita nak merdeka? Ini semua permainan tipu muslihat! Kita ditipu hidup2 oleh British. Sekarang kita disusahkan dalam semua aspek kehidupan kita, dari keselamatan, pelajaran, ekonomi dan perdagangan. Semua aspek hidup kita, kita masih diperintah oleh proxy British! Cina dan orang India tidak akan mahu tunduk kepada pemerintahan Raja2 Melayu kerana mereka masih lagi bertuankan Orang Putih!! Inilah hasil penjajahan , negara kita hendak dihuruharakan yang kesannya akan lebih dahsyat daripada 13 Mei 1969!!

    Apa yang dah Najib buat ni?!

    Mengapa kita biarkan bertahun2 warga asing taraf sama dengan kita didalam politik? Mudahnya menumpang diTanah Malaya ini?! Senangnya meruntuhkan Malaysia ini?!

    Saya tak percaya hanya 57 tahun merdeka (kononnya) kita sudah hendak dimakan dan ditapak-kakikan oleh cina bangsat dan india bangsat ni! Kenapa mesti kita biarkan ini berlaku?! Kenapa!??

    ReplyDelete
  7. Ada satu perkara tidak tepat tentang Singapura. Walaupun masa itu jumulah penduduk Cina lebih dari orang Melayu, kita kena tengok kadar kelahiran Cina dan bangsa Melayu. Jika kita ikut dengan itu tanpa import orang Cina dari luar, orang Melayu Singapura sudah jadi majority sekarang dan bukan Cina. Pada tahun 1965 kadar kelahiran Melayu 2.98 berbanding Cina 2.01. Population Cina Singapore hanya 48% dan Melayu 46% jika tak silap saya. Jadi bangsa Melayu sepatunya sudah jadi Majority kaum jika Tunku tidak keluarkan Singapura. PAP sudah hilang menjadi kerajaan Singapura. Ini kesilapan besar Tunku Abdul Rahman.

    ReplyDelete
  8. saya sokong kalau singapore nak join malaysia balik,memang Tunku bua silap paling akbar sebab singkirkan singapore dari malaysia,huhu...
    -?-

    ReplyDelete
  9. wah takut juga , singapore bawa 80 kerusi parlimen. tak kan mau cina tu di suruh jadi satu kerusi parlimen,

    ReplyDelete