Monday 9 March 2015

Penyokong Sodom & Gomorah Gagal Tumbang Kerajaan


Negara kita terpelihara sekali lagi.

Para temberang dan auta yang suka ungkit hak dan undang undang tetapi di waktu yang sama mahu lawan undang undang dan proses nya.

Tidak masuk akal semalam, , juga hari ini bah kan esok, sebuah kerajaan berdaulat di pilih melalui jumlah kerusi di mana puak kuat melalak seperti anjing salak bukit juga dapat hak menjadi ahli parlimen mahu tumbangkan kerajaan yang wakil mereka juga mendapat gaji dalam sistem yang sama.



Apa kah tidak terfikir oleh mereka jika kerajaan yang sedang bertahta boleh di tumbang kan ikut jalan raya , maka riwayat hidup kerajaan yang baru di naik kan cara sedemikian juga bakal boleh di tumbang kan dengan cara sama?



Siapa rugi jika ia terjadi? orang miskin kah orang susah kah yang rugi?

Bah  kan puak yang kaya atas presepsi lah paling banyak memilki kekayaan secara spekulasi melalui kenaikan saham juga yang akan susah.

Malahan harga rumah dan bangunan serta hartanah yang palsu juga di cipta oleh mereka, pasir dan tanah yang sama di mana di kutip pun boleh berlainan harga atas sebab pihak kuat spekulate yang mencipta harga dan sentimen apabila terbina bangunan dan rumah,

Dengan menghasut dari belakang mereka dalangi himpunan untuk tumbang kan kerajaan.

Terlupa agak nya yang sedang memerintah juga memilki kekuatan dana dan resources untuk bertindak sedemikian jika mahu lakukan nya.

Kitalawan yang sebenar nya kitaliwat menjadi hanya pertunjukan sarkis berskala.



Mahu menguji kekuatan dan membuat assesment melalui jumlah orang ramai turun, tetapi amat kecil sahaja yang mahu tumpang dosa orang meliwat yang kalah tanding kebenaran di mahkamah.

Minoriti dari mereka sahaja yang membaca proceeding kerana kebenaran amat pahit untuk di telan.

Pepatah Orang putih kata "if the mountain dont come to Muhamad , Muhamad will go to the mountain" menjadi realiti apabila orang ramai tidak pergi kepada pendemo upahan, maka pendemo upahan yang terpakas datang ke tempat orang ramai.

Maka percampuran dan penjumlahan  boleh lah di lihat sebagai ramai.

Apa pun , kerajaan tidak tumbang juga, penganjur pun tahu, ia sahaja mahu buat kacau dan onar.

Lagi pun mahu tengok parti milik keluarga yang suka guna nama rakyat mahu ukur kekuatan saki baki selepas ikon liwat di penjara.

Kenapa di panggil puak Sodom dan Gomorah? Kerana terselit di dalam nya hak LBGT jika berjaya di jadi kan kerajaan,

Gagal kali ini , Insyallah gagal juga esok, kerana bumi ini ramai orang berdoa, berzikir dan melaksana kan perintah Allah secara sendirian dan sulit, bukan tayang depan orang ramai.



1 comment: