Sunday 18 December 2016

Lepas Ganggu LTAT, TH, FELDA Rafizi "Saya Hanya Bergurau" Ganggu SPAD Pulak.


Memang betul pengakuan Rafizi sendiri, KPI dia untuk ganggu kerajaan BN.





Rafizi mampu buat prasangka hanya dengan maklumat separuh masak dan tergantung.

Jika Tabung Haji tempuh hari Rafizi Ramli berjaya buat beberapa ratus orang yang kurang arif tentang pelaburan menutup akuan , maka sebelum itu Rafizi sudah pun menyerang LTAT.

Tujuan Rafizi supaya kebencian rakyat kepada kerajaan berterusan sehingga PRU14.

Jika Rafizi gagal capai KPI nya mencipta fitnah dan keraguan , maka rakyat akan tertumpu kepada tindak tanduk Pakatan Rakyat dan rasuah serta penyelewengan mereka pula, maka itu sebab RR harus sentiasa mencipta isu dan fitnah supaya rakyat teralih dari kerja baik Kerajaan.

Selain itu RR memiliki rekod buruk berkenaan isu saman yang dihadapi, kesemua nya kalah belaka , dari NFC sehinga lah isu cincin Rosmah.

Lihat ini :-



Tetapi atas kebijaksanaan RR, biar menuduh dahulu secara berskala besar dan luas, kemudian apabila kalah dan kena denda, ia di laporkan secara kecilan, jadi matlamat memburuk kan kerajaan sudah berjaya kerana apabila RR mohon maaf sedikit sahaja yang tahu.

Ia sama seperti isu “blackout” , begitu ramai rakyat Malaysia terpedaya, dan percaya. Namun bila di tanya di mana kejadian “Blackout” itu berlaku , berapa haribulan ia berlaku seorang pun dari beribu orang yang datang untuk demo di stadium gagal menjawap, kerana kejadian “Blackout” sama dengan “40,000” Bangla juga, tidak pernah ujud dan terjadi.

Sebagai ahli parlimen Pandan RR mahu mengelak dari terlihat tiidak berfungsi sebagai wakil rakyat di kawasan nya, maka alihan perhatian perlu dilakukan dengan menbangkit kan isu nasional, jadi rakyat dikawasan nya akan percaya Rafizi sotong sudah membuat kerja.

Baru baru ini RR cuba memfitnah lagi, mangsa RR kali ini ada lah Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) pula, mengetahui rakyat ramai yang cepat melatah apabila dengan wang negara dibelanja kan  menyatakan kos untuk pembinaan MRT Sg Buloh - Kajang telah menelan belanja sehingga RM 100 billion dan cuba memberitahu konon nya ada unsur seleweng dan ketirisan.

Lihat ini :-



Sedang sebenar nya tidak seperti yang RR sampaikan , malah Perdana Menteri DS Najib menjelaskan kos keseluruhan nya telah berjaya di kurang kan 2 billion..



Maka jelas sekali tiada lain melainkan mahu membuat pesepsi konon konon ada penyelewengan tanpa membuat tuduhan “direct” kerana takut di saman.

Pemberitahuan awal oleh SPAD konon nya adalah bohong belaka, reputasi agensi kerajaan seperti SPAD seolah boleh dipertikaikan.

Begitu lah cara RR, yang sedia mengaku kerja dia hanya menghasut.

Jika tersepit nanti dia akan tukar kepada “saya hanya bergurau”.

Ketika menyebarkan fitnah RR pasti kan seluruh dunia mengetahui nya, apabila memohon maaf atau mengaku salah, biar sedikit sahaja rakyat Malaysia mengertahui nya, itu cara Rafizi.

Kini SPAD pula mangsa nya , selepas agensi kerajaan lain seperti LTAT, TH, dan FELDA pernah menjadi mangsa nya, RR mungkin akan terus begitu sikap nya, tetapi yang menyedihkan ada lah mereka yang tidak serik menjadi bahan auta nya.

Sampai bila mahu menjadi mangsa.



 

No comments:

Post a Comment