Thursday 19 January 2023

Anwar Ibrahim harus henti bicara tentang rasuah jika Kes Zeti dan Nazlan pun tidak mampu buka.

 


Semakin lama Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri , semakin nipis kesabaran rakyat apabila masih belum ada apa apa tindakan dari kerajaan Anwar Ibrahim terhadap kes rasuah terbesar negara ia itu kes bekas Gabenor Bank Negara Tan Seri Zeti Aziz (RM700 juta)

Kes yang sudah selesai disiasat tetapi masih belum ada apa apa berita lagi berkenaan status nya dan dipercayai masih diperap di Pejabat Peguam Negara yang dilantik era Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Apa yang harus Anwar tumpu ada lah membaiki kesilapan ekonomi yang dilakukan oleh Perdana Menteri sebelum nya seperti Ismail Sabri , Mahathir dan Muhyiddin Yassin.

Baca  sini Anwar Ibrahim harus henti bicara tentang rasuah jika Kes Zeti dan Nazlan pun tidak mampu buka. - My TV ONLINE (my-tv.online)

4 comments:

  1. Apa jasa Taufik Ayman pada negara..!? Kenapa susah sangat negara nak tangkap Taufik Ayman.? Mana Jho Low sampai skg lesap..

    Bila nak tangkap rampas harta Zety.

    Hakim Nazlan telah dipanggil oleh SPRM baru-baru ini untuk kenyataannya direkodkan," kata Bossku dalam afidavitnya, sebelum meneruskan untuk apa yang dikatakan hakim itu kepada pegawai rakaman SPRM.

    Bossku berkata beliau juga "difahamkan" apa jawapan Nazlan apabila ditanya oleh pegawai SPRM mengenai perkara yang berkaitan dengan pinjaman Maybank.

    Tak perlu untuk menghuraikan bagaimana dia mempunyai pengetahuan yang kononnya tentang cara hakim bertindak balas.

    Sebelum ini, Bossku berkata beliau sekitar 9 Mei semasa tempoh Hari Raya "menemui sampul surat tanpa nama /annoymus " yang mengandungi dokumen Maybank lepas dalam tempoh 2010 hingga 2012 yang dihantar ke rumahnya di Jalan Langgak Duta, Taman Duta, Kuala Lumpur.

    “Bossku yakin dan tahu averment ini adalah benar dan bossku mencabar sama ada SPRM atau pendakwa raya untuk menafikan perkara ini dalam rekod dan melalui sebarang afidavit sebagai jawapan,” kata Najib.

    Sambil kes ini direka untuk membenarkan fitnah Pakatan Harapan dan Tun Mahathir terhadap Bossku. Sekiranya kes Zeti Akhtar Aziz juga masih belum dibuka , dimana ia pasti dapat merungkai siapa dibelakang Zeti dan mungkin boleh meruntuhkan seluruh Pakatan Harapan jika didapati mereka tahu berkenaan wang RM700 juta di Singapura tetapi ‘bersubahat’ menutupinya.

    Tidak dapat dibayangkan akhirnya Tun Mahathir Bobboi hilang deposit PRU 15 angkara karma fitnah jijik mereka.

    Phadan Mukhaa kau anak beranak...!!

    Apa jasa Taufik Ayman pada negara mungkin Tun Mahathir Mohamad boleh jawab bagi pihak Taufik Ayman dan keluarganya..

    #RakyatAymantakkisahyer

    ReplyDelete
  2. Pulau Pulau akan dapat kan khidmat Nasihat Singapura pembangunan kerajaan perumahan tempatan.

    Rakyat sedanb perhatikan dan mengawasi apa yang Brother Anwar Bin Ibrahim akan lakukan terhadap negeri kelahiran nya sendiri di Pulau Pinang..

    Berani kah Brother, Otai otai, Rafizi dan PKR membantah rancangan DAP. Inilah bahana bila barua Lee Kwan Yew@DAP dijadikan kawan. Pelik pemimpin Melayu Timbalan Presiden UMNo seperti Tok Mat Hasan lebih rela sanggup berkawan dengan DAP dari Pakatan Nasional...!!

    18 Januari lalu, Kor Ming mengumumkan kerajaan PH-BN akan menerima bantuan pakar HDB dari Singapura iuntuk berkongsi pengalaman mereka dalam pembangunan perumahan di negara republik itu dengan KPKT.

    Kerajaan Singapura bersetuju untuk meminjamkan pakar mereka bagi berkongsi pengalaman dengan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), kata Nga Kor Ming... pergi mampos dengan barua barua Lee Kwan Yew ni..

    Link bawah ni haahh..

    http://kachipemas.blogspot.com/2023/01/nga-kor-ming-umum-berita-baik-pakar.html?m=1

    Menteri DAP KPKT secara terang dan terancang menjemput HDB Singapura masuk. Apa akan jadi dengan Tanah Rizab Melayu di Tanah Melayu?”

    Polisi perumahan di Singapura tidak membenarkan mana-mana kaum mendominasi satu kawasan.

    “Kampung Melayu diambil tanahnya oleh kerajaan di bawah HDB dan diberikan tender kepada pemaju-pemaju swasta. Kemudian apabila terbinanya flat atau kondominium, tidak dibenarkan satu kaum apatah lagi orang Melayu untuk mendominasi satu kawasan.

    Agenda DAP adalah membina terowong atau jambatan ke tiga dengan menghala dari George Town terus ke Seberang Perai Utara di mana terletaknya kawasan Parlimen Kepala Batas dan Tasek Gelugur.

    Beliau menjelaskan bahawa perkampungan Melayu di dua kawasan Parlimen itu bakal diranapkan, namun agak susah kerana kedua-duanya kini dikuasai Perikatan Nasional (PN).

    Sekiranya keadaan sekarang berterusan untuk 10 hingga 20 tahun lagi, Kampung Warisan Melayu di pinggir Pulau Pinang akan menjadi seperti di Geylang Serai (di Singapura).

    “Di Penang sebelah pulau, SPS (Seberang Perai Selatan) dan SPT (Seberang Perai Tengah) sudah ranap. Majoriti orang Melayu sudah lari dan kini jadi minoriti

    Ini lah masa kempen secara besar besaran dan menasihatkan anak muda Melayu Pulau Pinang supaya mengambil iktibar daripada apa yang berlaku di Singapura dan Pulau Pinang, sekiranya DAP terus memerintah.

    Jangan harap pada Brother Anwar Bin Ibrahim PKR PAN PejWang UMNo untuk membantu menyedarkan tindakan anjing Lee Kan Yew@DAP.

    Mereka semua adalah barua barua terbaru Lee Kwan Yew@DAP setelah barua lama mereka iaitu barua paling renta sudah tidak berharga ladi dan sudah dibakul sampahkan apabila Pulau Batu Putih diserahkan pada anak Lee Kwan Yew..!!

    “Penyelamatnya adalah ‘gelombang tsunami hijau’ dalam pilihan raya negeri (PRN) kali ini.

    “Gelombang hijau harus menjadi realiti dan menumbangkan kerajaan DAP Pulau Pinang.

    Rakyat sedang memerhati apa tindakan reaksi dari Brother Anwar Bin Ibrahim terhadap rancangan DAP ini...!!

    ReplyDelete
  3. Dolu Goreng Mamak Kerala sekarang Goreng China Doll..!! Serang UMNo makna kata serang barua Lee Kwan Yew. Itu pun kira Madani jugak kaa..

    Brother Anwar menegaskan beliau tidak akan bertolak ansur sekiranya budaya itu wujud dalam kerajaan pimpinannya.

    Projek Littoral Combat Ship (LCS) TLDM nih makin kompleks dramanya.... Lagi dikaji ... lagi diaudit... lagi jumpa macam-macam ... lagi payah...

    Makin terbongkar semua rahsia... Adoilah... Jangan goreng China Doll udah ler..!!

    Mana-mana menteri di dalam Kerajaan Minoriti yang didapati terlibat dengan budaya rasuah atau salah guna kuasa akan dipecat serta-merta, kata Perdana Menteri Brother Anwar Bin Ibrahim.

    “Brother sudah beritahu kepada rakan-rakan jemaah menteri yang brother pilih, yang pertama, untuk soal tata kelola maknanya tiada rasuah.

    Kok gitu di bilang sama Brother Anwar maka nampak gaya ramai juga yang akan lepak makan tido kat dalam penjara lepas nih...

    Huhuhu.... bangkai semuanya... dari LCS DCNS, Naval Group, BHIC dan banyak lagi bila Rafizi Formula nak bongkar sepenuhnya...Bole Brother bagi jaminan.?

    Saya (Brother Anwar) membuktikan bahawa ada orang Melayu, anak Melayu yang gunakan kuasa untuk menjaga dan membela nasib rakyat terbanyak.

    “Saya (Brother Anwar) nak buktikan bahawa orang yang percaya kepada Islam itu dihormati, diyakini kerana prinsip rahmah dan keadilan yang ditegakkan

    Kalau ada semasa pentadbiran Anwar sebagai perdana menteri kes seperti ini (rasuah), Anwar minta pecat mandat (sebagai menteri) serta merta..

    Apa UMNo boleh buat sekarang ini..!?

    https://www.malaysia-today.net/2022/09/07/sebab-apa-tindakan-tidak-diambil-terhadap-lebih-dari-350-penerima-duit-1mdb-yang-bukan-dari-umno/

    Bangsa Perasuah seronok tepok tangan ketawa terbahak bahak bila semua pemimpin Melayu mangsa rasuah mereka terus bercakaran sesama sendiri.

    Fitnah jijik dan si batu api ini sebenar pemilik kemenangan bagi barua barua Lee Kwan Yew dan proksi.

    Kemenangan fitnah jijik itu juga adalah milik Zety dan Taufik Ayman anak anak penyamunnya kerana berjaya mencuri RM700 juta duit AMLA

    Hebat yang 700 juta buat buat buta tidak didakwa yang 34 juta ditandatangai secara palsu dibongkar habis habisan..!!

    Dengan fitnah jijik juga mantan Perdana Menteri Najib boleh ditogelkan semua termasuk akaun bank tetapi Zety dan Taufiq Ayman Jho Low Nik Faisal pula sebaliknya.

    Kes rasuah Zahid nak campak ke mana..!? Jangan goreng China Doll udah ler..!!

    Boleh percaya ke Brother Goreng ChinaDoll ini..!!?

    ReplyDelete
  4. Menteri Formula Rafizi Bin Ramli celah mana harga barang turun..!?

    Sekarang ni menteri formula Rafizi berkata harga bahan mentah turun ( sepatutnya Rafizi kena turun padang jumpa peniaga sambil beri formula pada peniaga) tapi pembekal yang kita ambil tidak menunjukkan sebarang penurunan harga, masih sama.

    Peniaga air di Ampang, Hyrul Ameer Mydin mempersoalkan kenyataan bahawa harga barang mentah sudah turun. Rafizi tidak turun padang setakat bercakap dipejabat beri formula harga masih sama saja..

    Yarni M Nasir yang menjual nasi campur selama belasan tahun di Ampang, katanya celah mana bahan mentah yang turun harga, sebaliknya harga ikan semakin mahal.

    “Celah mana Harga barang turun..?, Saya beli harga sama saja dari dulu sampai sekarang. Yang saya tahu ada peningkatan harga ikan, ikan jadi mahal. Jadi bila nak guna formula formula harga barang turun..!?

    Kumpulan peniaga gerai makanan dan restoran yang ditemui turut tidak bersetuju dengan teguran mentri formula Rafizi yang mendakwa sesetengah mereka sengaja enggan menurunkan harga makanan dan minuman.

    Menurut pemilik restoran Kak Som Tomyam Kg Bharu, Linda Sabri, dia tidak melihat ada sebarang penurunan harga bahan mentah lagi setakat ini.

    Sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dulu susu satu karton dijual pada harga RM105. Sekarang jadi RM145. Harga Milo untuk dua kilogram dulu RM33 sekarang dah RM39.50 manakala Nescafe dulu RM34 sekarang RM44.

    “Macam mana Rafizi kata macam itu, harga barang apa yang turun.. celah mana harga barang turun formula turun harga macam mana sekarang ni..!?,

    ReplyDelete