Wednesday 17 May 2023

Guna alasan sebagai penyokong Bossku untuk jatuhkan Parti , taktik jijik.

 


Oleh Adam Malik

Portal kami menerima maklumat sudah ada gerakan menjatuhkan Barisan Nasional dan Pakatan Harapan perguna helah “sebagai penyokong Najib”.

Dari siasatan portal dan maklumat dikirim pihak tertentu, tiada arahan dari Najib  Razak perguna cara itu dalam hal pengampunan Datuk Seri Najib Razak sendiri.

Malah , portal kami sempat hubungi pihak yang sangat rapat dengan DSNR dan juga keluarga DSNR , juga tiada pesanan menjatuhkan parti atau Presiden  dengan berpesan kepada penyokong supaya mengundi pihak gabungan lawan.

7 comments:

  1. Aku ada dengar yg macai2 wakpono77 cakap iaitu seminggu sianwaq alju angkat sumpah maka najib bebas, pastu tukar sebelum raya puasa, ni tukar selepas prn6n.
    Dan ya dulu kan sebelum pru15 kamain melalak team wakpono77 marahkan simailsabri bahkan sampai ada yg panggil dia dgn nama mailkerbau sebab tak bebaskan najib dan malah siazalina tu pun kamain masa kat pau menyalak..
    last2 hampas, dan rupa2nya dah lama siwakpono77 dah berunding dengan dapigs, pandapigs dan pkrpigs untuk menumbangkan simailsabri dan menggantikan dirinya sebagai pm yg mana dia duk berangan sejak sebelum pru14 lagi.

    nah begitu kata macai kat bawah,
    nak tutup yg umno ni dah jadi sticker tampal pada dinding opis parti ph, jadi tak yah berkokok la dan dengar cerita ansuran pinjaman bank pwtc pun sekarang taiko dapigs yg tolong cover...
    last2 nanti pwtc jadi milik dapigs baru la lawak tahap gila punya.
    tapi tak pe punya nanti dapigs boleh kata yg pwtc setelah itu masih ada logo umno cuma cuma milikan saja hak dapigs.
    Sadis tu.

    ReplyDelete
  2. Kenapa PMx sangat tergesa gesa Dan terhegeh hegeh dalam isu kalimah Allah..!?

    Kan lebih helok Mahkamah Persekutuan jalankan tanggungjawabnya. Kes kalimah Allah: "Kerajaan tak patut tarik balik, biar mahkamah putuskan mengikut undang-undang", kata Hassan Karim MP dari PKR

    Bab OPR naik banyak Kali pandai pulak cakap itu bidang kuasa Bank Negara..

    Bab kalimah Allah dah hal pemilihan status tanah bodoh diam dan bangang itu dibawah bidang kuasa Mahkamah Tinggi..!?

    Kenapa 2 isu yang sama tapi tindakan berbeza. Ini PMx suka pada tindakan populist bukan local standi...!!

    Jelas, ini membuktikan perdana menteri seorang yang cuai tidak credik mengurus dan tidak meneliti keputusan mahkamah...

    Apa motif kerajaan PMx terhegeh tergesa gesa dalam isu kalimah Allah..!?

    Apakah kena sondol dengan sekutu DAP..!?

    Atau Kena sondol dengan kaum Pluralist kah.?

    Atau kena sondol dengan puak LGBT kah..?

    Atau kena sondol dengan puak Gay kah..?

    Atau kena sondol dengan CIA, NAD, KAF Dan USA kah..?

    Atau kena sondol dengan puak Avanglista DAP dalam PH kah...?

    Atau No sondol No undi..!?

    Kikikiki..

    UMNo sedia pertahan isu kalimah Allah.

    Peerghh..!! Dasatttt..


















    Puiiiii....!!!

    ReplyDelete
  3. Akar umbi UMNO akan menilai Anwar dan hubungan BN/PH melalui keputusan pengampunan Najib.

    Keputusan pengampunan Bossku harus dipandang dari sudut yang luas merangkumi isu Jho Low yang Masih bebas lepas kaya raya sambil terbahak bahak tepok tangan tiada sekor pun yang berani menangkan Jho Low.

    Angkara perbuatan Jho Low dan kaum mata sepet sedang tepok tangan tengok berapa bodoh bangang nya semua pemimpin Melayu' bercakaran da berbunuhan sesama sendiri.

    Apakah lagi dua ekor monyet laki bini ini iaitu Taufik Ayman dan Zety betul betul depan lubang hidung penguasa sampai sekarang la sung tak ambil tindakan Mahkamah...

    AWAS ini punca kenapa UMNo dan walaun yang bersama barua DAP yang bertuankan Lee Kwan Yew perlu dilingkupkan PRN June 2023 ini nanti

    Tungguuuu

    ReplyDelete
  4. Ada yang kata dengan kes mahkamah yang masih berbakul2 tu bossku cing munkin akan memperoleh puluhan tahun lagi hukuman penjara termasuk sebatan,
    kalau tak 50 tahun munkin juga 60 tahun macam tu, jadi bolehlah nanti dia bersara dari politik dan insaf dari untuk terus berpolitik dengan aman dan damai.

    ReplyDelete
  5. Khas untuk 3.5 jota ahlul walaun UMNo Mesia sklian...

    Ini Amanat mauttt utk ahlul marhean UMNo.. Amanat ini bukan untuk ahlul kayangan UMNo

    Siapa yang dapat memastikan sama ada ahli-ahli UMNO bersedia untuk mengundi calon-calon DAP yang bakal bertanding atas nama Kerajaan Perpaduan pada enam pilihan raya negeri (PRN) nanti.

    Gambaran sebenar tentang sikap ahli-ahli UMNO yang dikatakan berjumlah 3.5 juta orang hanya akan diketahui setelah kajian dibuat selepas selesai PRN di Selangor, Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Terengganu.

    Semalam, Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan meminta semua ahli UMNO mentaati arahan parti termasuk dari segi mengundi calon-calon Pakatan Harapan (PH) yang menjadi sekutu dalam Kerajaan Perpaduan.

    Ada mata tengok
    Ada hidung bau
    Ada Otak fikir
    Ada telo goyang ke tak goyang

    Kalau tak goyang sila undi PN


    Kikikiki

    ReplyDelete
  6. 8 daripada 10 ahli UMNO diramal tak sokong DAP

    Penganalisis Politik Universiti Sains Malaysia (USM), Profesor Dr Sivamurugan Pandian berkata, ramalan itu berdasarkan permusuhan antara UMNO-DAP yang sudah berlarutan sekian lama sebelum kedua-dua parti menjadi sekutu di bawah Kerajaan Perpaduan.

    Namun di peringkat bawahan (akar umbi) mungkin akan wujud protes sebab permusuhan kedua-dua parti ini sudah berlaku terlalu lama selain kita belum nampak kecenderungan pengundi UMNO untuk bergerak bersama DAP

    Menurutnya, hanya sekitar satu atau dua pengundi daripada 10 pengundi UMNO di satu-satu kawasan dijangka memangkah calon DAP pada PRN nanti.

    ReplyDelete
  7. Kalau diri rasa boleh bangang kenapa nak jadi cerdik

    Dalam menghadapi PRN 6 negeri, naratif sonsang yang menyeru kepada menyokong dan mendokong Aljub, PKR dan DAPig terus di dendangkan. Tengok la siapa yang mendendangkannya.

    Kepimpinan UMNO langsung tidak mendengar keluh kesah ahli dan rakyat yang mahukan penjelasan apakah ameno sudah boleh menerima politik liberal, isu Kalimah suci, isu murtad Lina Joy, hak kesamaan kaum dan agama, hak kesamaan gender, perjuangan LGBT dan lain lain yang terang bertentangan dengan roh dan semangat perjuangan parti selama ini.

    No UMno No DAP

    Kah kah kah

    ReplyDelete