Tuesday 23 May 2023

Kemasukan dua Broker UMNO – PAS bakal huru hara dalam masa tiga tahun.

 


Amat pelik untuk dua bekas pemimpin UMNO yang sangat diketahui sebagai Kluster Broker dan sebagai  “Cai” Mahathir menyertai PAS.

Apa mesej yang mereka tidak sengaja memberitahu?

Adakah PPBM akan dipupuskan  nanti dan dijadikan anak ayam Proklamasi Mahathir?

Ini kerana Proklamasi Mahathir sangat tidak laku memandangkan imej dan perbuatan Mahathir sangat anti-melayu , walaupun lidah nya menyebut mahu membantu Melayu.

Selanjut disini :-Kemasukan dua Broker UMNO – PAS bakal huru hara dalam masa tiga tahun. - My TV ONLINE (my-tv.online)

3 comments:


  1. TUN DAIM DAN ANAK TUN MAHATHIR DI TAHAN SPRM..?

    Barua versus barua is begin now....!!

    Yang pelik nya sekor babi pun tak terlibat. Asal babi lepas... Asal babi jer lepas ..!!

    INI LAH Bahana bila 22 tahun 22 Bulan kau bela babi babi sebagai kroni.. babi terlepas si barua anak beranak kena tuduh rasuah. Padan lah muko kau anak beranak ..!!!

    Ini baru padan muko kau bila babi kau jadi kan kroni untuk anak cucu... Padan muko dan Fucckkkk you all..!!

    Navin Tan kroni kau taikun mata sepet Vincent Tan lepas tanam berkilo pokok ganja anak kau soalsiasat SPRM...Anak Cino bunuh basikal lajak lepas, tukar anak Cino berjubo dalam kereta pun lepas .Asal babi lepas..!Asal babi je suma lepas.!!

    Padan muko kau sial bela lagi la kroni Kartel mata sepet bertuankan Lee Kwan Yew yg melingkupkan balik anak cucu kau..!!

    Haah Jommm tepokkk Battle of Barua is Begin Now...!!

    Barua DAP@LeeKwanYew iaitu Tun Daim Zainuddin adalah bekas Menteri Kewangan yang telah dipangggil Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) berhubung siasatan Pandora Papers yang mendedahkan mengenai penyimpanan harta di luar negara berjumlah ratusan bilion ringgit.

    Desas-desus itu turut dikongsikan Ketua Penerangan Umno Isham Jalil dalam hantaran Facebook miliknya yang berkata, Daim dan keluarganya dipercayai dikaitkan dalam siasatan berkenaan.

    “Khabarnya bahawa SPRM telah memanggil Tun Daim Zainuddin berhubung siasatan berkenaan duit berbillion ringgit berkaitannya dan keluarganya di luar negeri seperti yang dinyatakan di dalam Pandora Papers.

    “Mengikut laporan media, siasatan tertumpu kepada aset-aset dan kekayaan luar biasa yang disalur ke akaun di luar negeri yang mana kekayaan dan aset-aset ini dipercayai atau mungkin diperoleh daripada kontrak-kontrak kerajaan,” katanya.

    Isham turut berkongsi khabaran anak kepada seorang bekas Perdana Menteri turut akan dipanggil SPRM dalam masa terdekat ini.

    “Saya juga mendengar khabar bahawa anak bekas Perdana Menteri (kemungkinan besar anak Tun Mahathir) juga akan dipanggil oleh SPRM untuk memberi keterangan.

    Bagus lah barua vs barua sebalum PRN Kali ini .. Melayu' lain sila tepok tangan lihat semua barua barua DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri.. Kaum Melayu' jaga jaga batu api musuh dari kartel mata sepet ini..

    Kalau PN menang nanti ( insyallah menang PRN) Dan kerajaan bertukar maka

    1. Ujudkan pemodal pemodal Melayu' menguasai ekonomi negara.
    2. Ujudkan kapitalis Melayu' sebanyak mungkin.
    3. Ujudkan beratus ratus billionaire Melayu' agar negara tidak bergantung pada kapitalis mafia Mata Sepet bertuankan Lee Kwan Yew walaupun mafia Mata Sepet itu warga nagara Malaysia
    4. ujudkan rangkaian Kartel Kartel Melayu'
    5. Jika perlu dinujudkan rangkaian mafia mafia Kartel Melayu' Maka ia jugak perlu dilakukan
    6. Mengembangkan ekonomi orang Melayu' bila kesemua diatas sudah terbentuk
    7. Kapitalis kapitalis Melayu' yang ujud nanti harus lah bersifat natural dan tidak memihak mana mana pemimpin. Elakkan Dari adu domba Kapitalis Mata Sepet... Spt ujudkan Team A Dan B, Team Wawasn dsb nya. Itu semua adu domba halus supaya Melayu' screw Melayu Dari ucapan Super Man DAP.
    8. Elakkan jadi mangsa batu api musuh.. dah tingkat kan hubungan dengan Indonesia jiran serumpun.
    9. Lupakan Singapura pergi mampos dengan Singapura jiran tak guna Malaysia dan Indonesia.
    10. Semua bahan2 makanan dan bahan mentah yang dihantar ke Singapura perlu dikaji harga caj bayaran duti import dan sebagainya.

    Saya ulangggg..!!! Padan muko kau hanatt

    Lingkupkan saki Baki barua barua DAP@LeeKwan Yew PRN June 2023 nanti.

    Celaka lah kau barua barua sekelian..!! Serve your own fucking right ...!! Fucckkkk You...!!

    Asal babi lepas...asal babi aje lepas...!!

    ReplyDelete
  2. ringgit merundum lagi, kali nih dah dekat dengan 4.6rm per 1usd, lebih teruk dari masa krisis ekonomi 1997, masa tu nilai dollar adalah tinggi berbanding nilai kebanyakan duit utama dunia dan sangat dominan, sekarang nih nilai dollar adalah lembab dan tidak lagi dominan, dah dibawah sangat dari yen, reminbi, ruble, british pound dan euro,
    ini bermakna nilai ringgit dah berada dibawah kuasa nilai duit rupiah indon, taka bangla, rupee keling, rupee paki, bermakna kalau menteri kewangan tidak meletak jawatan kemunkinan nilai kuasa ringgit akan merundum terus keparas setanding dengan dolar zimbakwe dan juga duit somalia munkin akan berada diatas dari segi nilai berbanding ringgit.
    tadi ada terbaca yang si pm anu ada sebut yg kabinet akan bertukar dan ramai menteri bakal gugur selepas prn6n nanti.
    dia kata mana2 menteri yg lembab bodo akan bakal gugur, nah itu dah namanya pengakuan awal yg kabinet lantikan dia tu dipenuhi oleh si entah apa2 yg tak reti apa2 soal mentadbir kementerian.
    elok lah tu.. semuga semua menteri yg lembab tu digugur semua termasuk bos & timbalan pkr, bos dan timbalan bos umdap, bos dan timbalan bos pandapigs, bos dan timbalan bos dapigs, ... tu yg terutama dan semestinya didahulukan dalam pengguguran dari jawatan, pastu ada dua puluh lagi menteri dan timbalan menteri yg mesti digugurkan bagi proses merawat pandemik kebodohan dalam kabinet.

    selamat reshuffle untuk kabinet mesia.

    ReplyDelete
  3. Umno dijangka bakal bubar selewat2nya pada akhir 2025, itu ramalan yang dibuat oleh pakar tabiat parti2 politik yg berkuasa melebihi 50 tahun dimana nenurut mereka jika timbalan kepada ketua parti sentiasa menikam ketua dari belakang maka salah satu punca keruntuhan parti itu akan menjadi sangat giat dan merapuhkan parti bila tidak ditangani.
    ini benar berlaku pada masa dr mahadir lagi tapi ianya dapat dipadamkan kerana pembuat masalah tersebut mempunyai kes yg berlambak serta tidak setanding dengan dr mahadir dalam segala hal.
    keadaan telah menjadi reda seketika tetapi hal tersebut telah datang kembali apabila si najib telah menyertai kumpulan berkomlot menjatuhkan dolah badawi, dan kemudianya zahid pula telah berkomplot menjatuhkan si najib yg mana tidak berjaya tetapi dikhabarkan yg si zahid telah bekerjasama dengan ph bagi mengalahkan bn dan bn kalah serta si najib tersungkur maka berakhirlah sebuah kartel kuasa umno.
    malang bagi umno semua komponen parti2 tunggul yg nenjadi tongkat umno telah keluar dari bn dan tidak cukup dengan itu si zahid telah menyinkirkan tokoh2 tiang seri umno bagi melumpuhkan lagi umno dan itu termasuklah tokoh yg berwibawa yg disegani serta disayangi oleh banyak orang melayu iaitu si mail sabri dihina dan dikhianati oleh sizahid maka umno terus jatuh tersungkur dengan cuma tinggal beberapa kerusi sahaja,dan ketua2 umno yg dulu sentiasa berebut2 untuk menjadi menteri kini cuma sekadar mampu berebut untuk menjadi pengarah2 etc fldidalam glc.
    Untuk menambah dose beracun bagi ditelan umno maka parti tidak dilayan untuk nendapat kerusi yg mereka tuntut tapi malah hanya diberikan kerusi untuk bertanding dikawasan yg 70% kalah oleh ph yg disujud sembah oleh umno.

    ramalan berasaskan penelitian ini juga meramalkan umno bakal kalah disemua kerusi yg umno tandingi di prn enam negeri yang bakal membawa kerobohan yg sedang senget sekarang.

    marilah sama2 kita tunggu untuk melihat adegan peristiharan pembubaranbumno.

    ReplyDelete