Thursday 9 May 2024

Kenapa 9 Mei digelar hari “Bodoh” SeMalaysia? Ini kah sebabnya?



Oleh Adam Malik

Di Malaysia, ada ulang tahun hari “Bodoh” dimana ramai orang dan pelbagai pihak telah dibodohkan dan juga memilih untuk jadi “bodoh” 

Pada tarikh 9 haribulan Mei 2018 rakyat Malaysia telah membuat satu keputusan "bodoh" dengan konon mahu mencuba untuk menukar kerajaan dan dalam proses itu telah mengundi untuk tumbangkan sebuah kerajaan Barisan Nasional yang baik untuk digantikan dengan kerajaan yang tidak tunai janji pilihanraya.

Antara kebodohan nyata yang rakyat terima adalah setelah mereka tidak dapat apa yang dijanjikan pada manifesto, mereka dihina pula  sebagai suka meminta minta dari kerajaan.

Baca sini - https://my-tv.online/2024/05/10/kenapa-9-mei-digelar-hari-bodoh-semalaysia-ini-kah-sebabnya/

1 comment:

  1. Pelancaran #Blackout 2024 seluruh doonia sudah dimulakan maka Melayu Kayangan pun helok di blok juga...

    Celebrity celebrities #Blackout 2024 itu termasuk artis artis, politicion, raja raja, sultan sultan, orang kenamaan, taikun taikun serta orang perseorangan yang dikenali ramai

    Menyekat Trend Selebriti, juga dikenali sebagai Blockout 2024, Senarai Sekatan Selebriti 2024, Parti Blok Selebriti atau BlockTok, merujuk kepada trend yang bermula selepas Met Gala 2024 di mana TikTokers dan pengguna internet lain membuat senarai selebriti untuk disekat di sosial. media untuk membantah kekayaan mereka dengan cuba menghentikan pendapatan iklan mereka.

    https://knowyourmeme.com/memes/events/blocking-celebrities-trend-blockout-2024

    Pengaruh peringkat tinggi juga termasuk dalam senarai sekatan. Kempen itu tertumpu pada menyekat selebriti untuk menyokong Palestin di tengah-tengah konflik Israel-Hamas 2024, menyasarkan selebriti yang tidak bersuara untuk mengutuk IDF.

    Belum ada sepatah kata dari mulut Melayu Kayangan sokongan dan bantuan pasal penderitaan Palestine yang ade sokong Mata sepet barua DAP@LeeKwanYew buat tempat judi... Pantekkk la kau....Puiiiii..!!

    Hashtag "#BlockOut2024" menjadi sinonim dengan trend yang serupa dengan TikToker yang memulakan trend bernama @blockout2024

    #semakdenganmelayukayanganini

    ReplyDelete