Friday 3 May 2013

Jika Malam Itu Aku Bukan Perdana Menteri...


Pepatah Inggeris  kata 10 dari 9 kali musang mengejar arnab akan menemui kegagalan.Kerana bagi musang arnab itu cuma makanan tengahari nya, tetapi bagi arnab pula ia nya melibat kan nyawa nya.Maka kesungguhan arnab menyelamat kan nyawa  lebih dasyat dari kesungguhan musang mengejar makanan nya.

Begitu juga dengan seluruh rakyat Malaysia.PRU13 ada lah hari menentu kan kerajaan dan hari untuk  mempasti kan siapa yang harus menjadi pemimin.Kalah menang boleh undi pada PRU lain.
Tetapi bagi insan bernama Anwar Ibrahim, PRU13 bukan hari penentu dia menjadi Perdana Menteri atau tidak , tetapi ada lah hari dia "mesti" menjadi Perdana Menteri.Ia nya tiada atau dan tiada mungkin.Mesti jadi PM at all cost.

Bersama Anwar ada baggage yang berat.Janji nya dengan proksi luar, dengan agen asing dan juga kes kes nya hanya boleh di selesai kan dengan diri nya menjadi Perdana Menteri.
Jika Anwar tidak menjadi Perdana Menteri malam itu pada 5 Mei, hidup nya akan  menjadi tidak keharuan.Kes dan masalah Anwar ada lah "real".Bagi najib pula kes nya banyak di cipta dan di buat oleh jentera media Anwar, atau lain kata bukan kes benar atau kes nyata.

Jika Anwar ada bukti terhadap kes ciptaan yang di buat nya kepada Najib sudah lama dia akan pamir kan, sedang yang tidak ujud pun di ujud kan nya.
Oleh sebab demikian maka kekecohan mesti di cipta, kekacauan mesti di ujud kan.Anything as long as Anwar can be the Prime Minister of Malaysia.

Pada sejarah Najib tidak pernah ada pergaduhan dengan Anwar, tetapi Anwar mencipta gaduh dengan siapa sahaja asal penghalang diri nya menjadi Perdana Menteri.Kes kes berkait Najib dari kapal selam, altantuya semua nya ada lah ciptaan untuk membida."tit for tat" "kau hapus kan kes maksiat liwat aku, aku hapus kan kes bom dan Altantuya kau".Tetapi Najib kata kes aku tak ujud kau yang cipta , sedang kes kau "real" dan ujud malah mangsa nya semua dari kalangan kau sendiri, tarikh , waktu dan tempat semua nya benar.Dan aku tidak mahu masuk campur kau selesai kan lah sendiri.Begitu lah kelihatan agak nya.
Jadi pada malam 5 Mei nanti expect lah something dari puak ini.Mengujud kan suasana menang akan menang, boleh menang ada lah "hype" untuk meng saiko kan pengikut bahawa akan menang supaya elemen terkejut bila kalah boleh membuat kan huru hara.

Kemenangan sebenar nya makin sukar kerana tempoh menang beberapa negeri tidak di ambil untuk memikat hati rakyat seluruh nya , sibuk berpolitik siang malam, apabila tiba waktu pilihanraya , maka tersedar bahawa puak tanpa jasa akan sukar mahu menghalah kan puak yang bekerja, maka dengan itu segala tipu daya, segala muslihat , khabar angin, penipuan semua muncul kerana mahu memburuk kan puak yang sudah berjaya memikat hati rakyat.


No comments:

Post a Comment