Friday 3 May 2013

"Saya Tidak Selamat Jika Berada Di Malaysia"


Mungkin ini kata kata yang bakal terluah dari mulut orang paling licik d negara kita.Jika satu masa dahulu dia pernah berkata "nyawa saya tidak selamat" atas konon nya ada orang mahu membunuh nya , sebaik sahaja lari ke kedutaan Turki.Kerana ketika itu di sangka akan di tangkap serta merta apabila terbongkar laporan dia telah meliwat Saiful.

Namun ia nya tidak berlaku, dia tidak di tangkap serta merta kerajaan tidak sezalim seperti diri nya.Tetapi tidak beberapa hari selepas mengata kan nyawa nya teracam konon akan di tembak, dia boleh berucap di hadapan ratusan malah ribuan orang tanpa sedikit pun takut akan nyawa nya di "sniper" atau di tembak.Mungkin orang Malaysia daya ingatan nya hanya mampu bertahan 3 hari sahaja.

Ini lah pelakon terhebat negara, selain menjawap setiap soalan dengan menyebut nama UMNO, dia juga hebat mengelak menjawap soalan.Jika di tanya mana jam omega nya? dia tidak menjawap jam itu ada di mana tetapi menyoal kembali "you datang dari paper mana UMNO hantar you untuk soal ka?" dan kemudian menghentam orang yang bertanya.yang sah jam omega di mana dia tidak perlu menjawap.Atau, jika di tanya lebih dia akan menjawap "You ulang I saman U" bayangkan belum berkuasa sudah begitu, jika jadi PM kita nak tahu hal negara pula bagaimana? dengan kuasa ada pada nya siapa berani tanya apa apa? hal ekonomi, hal sosio, hal apa pun siapa pun tidak berani.

Kini dia sudah mengetahui melalui pelbagai "feedback" kedudukan PKR dan PR dalam PRU13 ini, apa tidak nya dengan segala rahsia sulit negara Rafizi boleh tahu dan segala talibarut Pakatan yang ada dalam kerajaan dan jabatan memberi maklumat maka entu dia sudah tahu laporan sulit bahawa PR tidak akan dapat memerintah.

Namun lakonan bahawa dia akan menjadi PM akan d terus kan, malah sudah beratus ratus poster dan baner mempormosi kan majlis doa kesyukuran akan di buat sebaik sahaja menang PRU.Ini cuma ploy konon nya sudah sah PR menawan negara walhal dia tahu sebalik nya.Elemen terkejut , tereranjat PR kalah boleh membuat kan orang marah.Bila marah seperti minyak d lontar api maka senang lah terbakar.
Kenapa mesti berlonggok dan menyiap kan kumpulan berkumpul dan berhimpun dengan tanda tanda warna tertentu di beberapa tempat tertentu? jawapan nya mudah, untuk buat kecoh sebab tahu akan kalah.Itu sebenar nya.Dulu penyokong yang ramai tidak tahu pun apa taklimat di beri kepada yang sikit , seperti himpunan BERSIH, walau yang datang puluhan ribu,tetapi hanya menguna kan tidak sampai 100 orang yang di upah di selit kan di celahan ribuan orang untuk membuat kecoh maka yang lain terikut sama.Modus oeprandi yang sama bakal di lakukan.

Apa terjadi jika sudah kecoh? jika sudah huru hara? maka abang kita itu akan lari keluar negara dan berkata "saya tidak selamat berada di Malaysia, nyawa saya terancam" .Itu lah agak nya nanti.
Sambil itu semua kes nya selesai tidak dapat di bicara kan dari kes Nallakarupan yang amat kuat bukti nya sehinga lah kepada kes rayuan Saiful.

 

No comments:

Post a Comment