Sunday, 3 November 2013

Nanti Orang Melayu Merajuk Baru Padan Muka UMNO.


Orang kata melayu undi UMNO bukan sebab sayang kepada UMNO tetapi antara semua parti yang teruk dan buruk , UMNO lah paling bagus.

Kira UMNO ni "Best among The Worst".Terbaik antara yang terburuk.

Ada juga yang berpendapat bukan kerana apa yang UMNO bawa tetapi kerana takut dan khuatir apa yang pesaing UMNO bawa.

Apa tidak nya  pesaing UMNO bawa LBGT melalui komponen dan NGO nya, malah anak pemimpin lawan nya beragama Islam siap bertudung litup pula menyokong murtad siap dengan ayat dari quran "tiada paksaan dalam agama".



Di depan sekelian wakil media dan wartawan bukan Islam.

Hanya sebab mahu tunjuk diri liberal dan open supaya terpikat lah hati sekelian orang kafir.
Selain itu semua NGO kafir anti-Islam duduk sembunyi di dalam parti yang  bersaing dengan UMNO.

Jadi orang Melayu tersepit antara parti UMNO dan pembangkang lalu memilih keselamatan dengan mengundi UMNO.

Sesudah itu pemimpin UMNO pula satu hal.Masih tak reti reti dan tak belajar lagi.
Sudah mendapat mandat dari orang Melayu dan di sisih oleh bukan melayu pemimpin UMNO  masih tidak sedar diri.

Sehingga kini belum ada ucapan rasmi dari pucuk kepimpinan secara terbuka dan terang nyata mengatakan 'TERIMA KASIH" kepada orang Melayu.

Apa yang ada baru baru ini hanya anjakan ekonomi orang melayu melalui beberapa peristiharaan oleh DS Najib dengan peruntukan berbillin ringgit.

Tetapi itu pun di kata kan hasil kerja "pressure" oleh banyak pertubuhan orang Melayu dan NGO dan bukan atas nasihat orang UMNO, setelah di tekan baru bergerak.



Kerana orang yang dekat dengan kepimpinan semua ada lah pemberi kabaran baik sahaja. Tiada yang berani memberitahu kabaran sebenar.

Tun Mahathir dan Tun Daim pernah berkata dan menegur penasihat penasihat yang mengelilingi DS Najib malah menyuruh DS najib menyingkkir mereka."Penasihat yang tiada fahaman politik" kata Tun mahathir.

Mereka mahu DS Najib dan kepimpinan UMNO menjadi seperti Raja yang berjalan sambil berbogel dan semua kaki ampu mengatakan cantik baju yang di pakai oleh sang Raja kerana khuatir dikata kan anak luar nikah jika tidak nampak baju Raja.Sehingga lah seorang budak kecil bertanya "kenapa Si Raja berbogel?".

Sebaik sahaja pemilihan kepimpinan UMNO tamat, tidak kering cop jari lagi dengan lantang  seorang pemimpin UMNO dengan tanpa segan menyebut bahawa "kerja memikat dan menarik semula orang cina harus di lakukan". Cakap pulak tu kuat kuat dan lantang sampai semua orang cina dengar, itu pula yang terpacul dari mulut nya, itu  pun selepas dia menang.
Kenapa dia tak kata begitu sebelum bertanding? Orang cina sentiasa ada dalam ingatan dia.



Kaum yang menyisih melayu dan UMNO tetap mahu di jilat nya.

Kemudian di PRK Sg Limau orang melayu tersentak lagi bila pemimpin nya berkata akan tetap membantu orang sekolah cina "selagi ada bukan dan bintang" wah bukan main.



Sekolah cina yang ada beberapa kerat anak kaum tak cebuk ini di beri jutaan ringgit, lebih banyak dari madrasah yang ada ratusan anak orang Islam.

Mahal betul undi orang cina.Lagi benci UMNO lagi dapat macam macam.

Signal yang di beri kepada orang Cina  ada lah undi lah DAP ke PKR ke UMNO tetap akan jilat.Itu lah mesej nyata nya.

Umpama punggong orang cina lebih wangi dari punggong orang Melayu menyebab kan pemimpin melayu suka mencium nya.

Ahli UMNO yang dekat dengan pemimpin UMNO pula tidak berfungsi sebagai penasihat, mereka tidak minat pun mahu menegur kerana mereka berpendapat kalau tegur nanti tidak "masyuuk". Maka kepimpinan UMNo hanya dapat kabaran "syok sendiri" dan yang "bagus bagus" saje.

Ketika pemimpin UMNO datang melawat kempen Sg Limau dan mengumum kan pelbagai "buah tangan" untuk orang cina dan sekolah nya, rata rata netizen di media sosial kecoh memperkata kan nya.

Jika dulu akhbar Utusan memuatkan tajuk "apa lagi orang cina mahu" kini soalan tersebut boleh di pusing kan kembali kepada kepimpinan UMNO "apa lagi orang melayu mahu dari orang cina?".

Sudah di tolak masih terhegeh hegeh. Plot mengajar dan mengertak serta "backlash" tiada lansung di tunjuk.

Nampak macam menggali lubang kubur sendiri , orang cina akan lebih selesa menolak UMNO kerana "tolak BN pun dapat juga".

Kini UMNO dalam perhatian, suara suara "grass roots" dan orang melayu atas pagar seolah olah sedang  memerhati kan, jika Pemuda UMNO sudah sama dengan PKR dan DAP dalam Leberalsasi nya apa beza undi PKR dan DAP?

PAS pula di anggap parti teori dan parti cerita tentang "siapa bertudung siapa tidak" sahaja dan tidak lansung ada kerja konkrit mengenai Islam melain kan air liur dan sekali sekala ayat quran dan hadis sebagai umpan.

PAS juga di anggap parti tukang cerita berkenaan UMNO shaja dan tidak lebih dari itu peranan nya.Berperanan sebagai ruang gosip politik.Hasil kerja tiada lansung.


Malah Kalimah Allah dan dan isu COMANGO pun PAS tak berani bersuara kerana pihak itu datang dari kandang Pakatan Rakyat.Cuma PAS amat bernasib baik kerana berjaya mengalih kan perhatian orang melayu Islam kepada kepincangan UMNO.

Bak kata orang balu Memali terlantar sakit pun PAS peduli apa walau pun balu itu sepanjang hayat menyerah Undi kepada PAS kerana tiket Syurga yang PAS janjikan.

Kembali kita kepada tajuk hal ehwal pemimpin UMNO yang masih giat mencium punggung orang cina ini, kita bukan lah rasis, tetapi pemimpin UMNO harus sedar siapa pemegang saham nya."Stake holder" nya ada lah melayu Islam, itu prioriti nya, utama kan lah kaum ini.

Peduli lah dengan orang cina, berpada pada bila menolong, jangan sampai nampak ketagih undi mereka nanti mereka naik tocang , malah sudah naik pun, mereka bukan mahu kongsi kuasa, mereka mahu berkuasa dengan menguna kan orang melayu Pakatan untuk melawan orang Melayu UMNO.

(Jangan di Dengar Cakap Balau" - Almarhum Sultan Johor)

Pemimpin UMNO Hentikan lah kerja menjilat.

Bak kata almarhum Sultan Johor "jangan di dengar cakap balau". Pedulikan mereka , beri kan perhatian minimun dan ala kadar saje.

Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawa tu utamakan dulu.






1 comment:

  1. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

    ReplyDelete