Sunday 29 December 2013

Syiah - Enemy At The Gate - Indonesia Sudah Bertindak Malaysia Bila?


Sebagai sebuah negara yang memiliki penganut agama Islam terbesar di dunia Indonesia beranggapan mereka harus menjaga keIslaman mereka dari sebarang bentuk anasir yang boleh menghancur kan.


Walaupun seluruh umat Islam didunia dianggarkan berjumlah 1.6 billion menjadi kan Islam agama kedua terbesar di dunia atau pun menjadi lebih kurang 24% dari keseluruh penduduk bumi namum ramai tidak berguna jika berpecah.


Selain dari ancaman puak Krsitian yang menguna kan tipu helah secara halus melalui bantuan ekonomi dan politik serta tuntutan pelbagai “hak” dan “rights” berselindung sebalik pelbagai badan puak syiah juga menjadi ancaman kepada agama Islam di Indonesia.


Tindakan menangani isu syiah pula perlu di lakukan oleh kuasa politik dan tindakan menteri.


Ulama dan para ilmuan Islam sememang nya bijak dari segi agama namun ancaman pula tidak datang dalam bentuk yang mereka fasih dan hebat.


Ancaman datang dari sumber yang mereka kurang tahu dan bukan ahli di dalam bidang nya.Ia datang melalui politik dan landasan moden seperti badan badan amal dan NGO.


Misal nya dalam bentuk Human Rights , datang dari hak bebas beragama dan juga lain lain.Ini semua tidak termasuk didalam expertise ulama agama,


Sememang nya dimana mana termasuk Malaysia mereka yang hebat beragama ada lah juga selalu nya pihak yang lemah bertindak dan bekerja kerana lebih hebat mengulas hal agama dan  berceramah serta berteori sahaja.

Berbalik kepada Indonesia pada beberapa bulan yang  lalu satu gerakan mengembalikan orang Syiah kedalam agama Islam sebenar (aswj) telah di laksana kan,


Namun tindakan itu seperti dijangka pasti akan ada pihak yang sentiasa tidak setuju dan membuat bantahan.




Religious Affairs Minister Suryadharma Ali has again come under fire for allegedly supporting the forced conversion of Shia followers to Sunni Islam in a reconciliation program the government claimed was meant to end the conflict between the two Islamic denominations in Madura, East Java.


Oleh sebab menjangka kan konflik masa depan antara Sunni dan Syiah akan berlaku seperti mana mana negara Islam di dunia yang ada penganut kedua fahaman maka tindakan awal membenteras pertambahan penganut Syiah di lakukan


Dari pihak mana pula datang nya bantahan? tidak lain dan tidak bukan badan NGO dan pihak Human rights.Memang itu lah pihak yang sentiasa menjadi penghalang kesatuan umat Islam di mana mana,


Jika di baca dan dianalisa kan hampir semua badan sebegini akan mendapat dana gerakan dan perlindungan badan luar walaupun datang  dari negara mana pun asal usul nya tentu sekali dari dana Yahudi.


Pelbagai alasan di cari antara nya -



Human rights activists accused the minister of failing to put aside his personal beliefs in the reconciliation process and demanded that President Susilo Bambang Yudhoyono disengage him from the efforts to return the Shia refugees.


Saksikan lah alasan mereka.Pandai sahaja mencipta alasan supaya umat Islam tidak bersatu.


Di Malaysia ada ulama yang sudah termakan umpan kuasa asing walau pun ilmu agama nya tinggi,Tetapi ilmu siasah nya Zero knowledge.

Mereka bersiasah dan bersembunyi sebalek perkataan Islam dan politik tidak boleh di pisah kan,tetapi Islam mereka 5% politik mereka 95%.


Tindakan mereka terdorong lebih kepada poltik dari agama.


Hanya sebab pakaian penampilan dan kejayaan menuduh lawan mereka tidak Islamik sahaja yang membuat ramai orang Islam terdorong menyokong mereka.


Bagi yang berakal dan mahu melihat luar kotak , Islam tidak lagi selamat di tangan mereka mereka ini,Mereka lah sebalik nya menjadi jambatan dan laluan musuh untuk merosak kan agama Islam.


Ketika kalimah Allah yang Ahad mahu di sekutukan mereka pula menjadi dalang mahu membantu nya hanya kerana habuan dunia yakni mahu mendapat banyak undi.


Ramai umat Islam tidak tahu realiti kedudukan tuntutan itu untuk apa dan bertujuan apa.Mereka terkusus kepada makna dan pengertian kalimah sahaja tanpa selidik apa sebab nya setelah ribuan tahun baru hari ini mahu menguna kan kalimah itu.


Ini lah bab yang orang bergelar ulama gagal berfikir,Selain itu yang berhak mengulas berkenaan pengunaan kalimah ada lah mereka yang fasih brbahasa Inggeris dan bijak hal ehwal agama Kristian dan bukan nya yang bijak hal ehwal agama Islam sahaja.


Tujuan mahu menguna tidak lansung di siasat, selain membebel berkenaan boleh dan tidak.

Indonesia lebih kedepan dalam hal ini kerana mereka sudah ada pengalaman menghadapi hal ini di mana ramai umat Islam nya menukar agama kerana merasai sama sahaja nama tuhan nya walau pun berlainan sifat.



Kini di Malaysia pihak Syiah mendapat payung dan sokongan secara tanpa sedar dari pihak yang konon nya mengagung kan Islam lebih dari orang lain.


Weeks after the Shiites were evicted from their home villages in Sampang in June this year, President Susilo Bambang Yudhoyono assigned the Religious Affairs Ministry to lead the reconciliation process in cooperation with the Sunan Ampel State Islamic Institute (IAIN) in Surabaya.


Di Indonesia puak Syiah di jinakkan sebelum itu di usir dari sebuah kampung pada bulan Jun lalu.


Malaysia juga ketika mampu harus melakukan secara ini kerana bom jangka yang bakal di guna kan oleh anasir luar seperti Yahudi apabila jumlah Syiah sudah cukup ramai untuk menjadi pesaing puak Sunni di Malaysia.


Yahudi tidak datang kerantau ini seperti yahudi, mereka datang melalui Proksi.Apa yang kita baca dan benci mereka juga turut membaca dan mereka ketahui apa yang kita benci dan akan bentras.




Kadang kadang amat meragukan knowledge ulama kita apabila mereka seolah olah tidak tahu siapa musuh Islam.Atau ada kah terlalu ghairah berpolitik sehingga lupa beragama?


Pada sebuah kitab lama Yahudi terdapat maklumat dan jangka umur bumi.


Mereka menghitung jumlah tahun dan menganggar kan waktu kedatangan messiah nya Dajjal al masih.


Mereka juga turut mengunakan apa yang Nabi Muhamad riwayat kan kepada sahabat dan umat Islam



Nabi Muhamad menunjuk kan jari dan merapat kan telunjuk dan jari sebelah nya dengan berkata kiamat amat dekat. (pointing at his index and middle finger -Hanad al sari abu Hisham a Rifai, abu bakkar b Ayyash abu Hasin, abu Hurairah)


Di riwayat lain baginda berkata  bumi seperi perempuan tua.


Juga di lain waktu Rasullulah berkata umur dunia umpama waktu ini (ketika itu lepas asar) dan menghampiri malam.


Yahudi merujuk kepada kitab lama nya bahawa dari waktu Nabi Adam ke waktu Nabi Muhamad mereka menjangka kan sekian waktu tertentu akan kedatangan messiah nya.







“The Jews assume that they can consider the total (age of the world) from gods creation  to Adam to the time of the Hijrah as firmly established at 4,642 years as what as been clearly stated in their Torah”.


They have made a detailed count by indicating the birth and death of each prophet from time of Adam to the Hijrah of our prophet Muhamad”


Dari Abd Samad b Abd al Warith - Zabban - Asim -Abu Salih- Abu Hurayrah - Al Huqb is 80 Years, the day of them is ⅙ of this world.


Jadi berbalik kepada  topik diatas dimana ulama Indonesia lebih peka akan rencana Yahudi melalui perpecahan umat Islam walau pun Syiah hanya fahaman dan bukan nya agama tetapi implikasi ia bakal di guna kan oleh pihak musuh Islam terutama nya Yahudi ada lah amat besar.



Perang amat mudah kepada Yahudi sambil menunggu Dajjal yang mereka secara sulit sudah dapat menduga tarikh dan waktu kedatangan nya apabila umat Islam sudah berperang sama sendiri.


Segera lah hapuskan dengan apa cara pun puak Syiah ini kerana mereka bakal di gunakan , dan tambahan puak Syiah secara sulit menanam sifat benci kepada orang Sunni.


Kadang kadang kita tertanya apa lah yang ulama kita ni tahu selain membenci mereka yang tak sekapal dengan nya, kita yang di anggap sekular pun tahu apa rencana Yahudi , mereka semacam zero knowledge dan blur berkenaan tindak tanduk musuh.



Lihat lah cara Indonesia melakukan nya,belajar sebelum terlambat.



No comments:

Post a Comment