Saturday 14 December 2013

Yahudi Cari Apa Bawah Masjid? (siri 1)




Tak habis habis korek sehingga hari ini malah di kata kan membahaya kan asas masjid kerana boleh runtuh jika bawah nya lopong.


Tapi Yahudi peduli apa, kaum yang di kata kan sebenar nya kaum Kazar yang zalim ini sekarang sudah meresap darah daging menjadi bangsa Yahudi moden tidak peduli dengan sesiapa pun.


Jika masjid aAqsa runtuh lagi elok mereka ada rencana lain jika ia runtuh ia itu mempersiap siaga kan diri menunggu messiah mereka al dajjal dengan mendirikan Temple of Solomon yang mereka pecayai terdiri dulu nya  di tapak masjid alAqsa sekarang ini.


Berita palsu yang di cipta oleh Israel ada lah konon nya mencari dinding kuno yang membuktikan bahawa memang di situ lah terdiri nya Temple of Solomon (Kuil Sulaiman).


Tapi  benar kah ? Atau Yahudi mencari benda lain selain dinding itu?


Atau sambil mencari dinding sebagai bukti mereka mencari benda yang paling berharga dalam sejarah kaum mereka.


Kaum Yahudi yang lebih popular dengan gelaran Bani Israel ini sememang percaya diri mereka unik dan mereka kaum terpelihara dan terpilih.


Namun mereka sebenar nya sudah di selewengkan dan di sesat kan oleh Dajjal al Masih.


2 puak Yahudi yang tidak pulang ke Israel atau pun sama ada tidak di jemput pulang mahu pun enggan pulang ada lah mereka yang berada di Isfahan dan juga ‘pariah” antara mereka ia itu di Ethiopia.


Ketika Nabi Musa membelah lautan dengan tongkat nya, lautan tebelah bersamaan 12 lorongan.Ini akibat kaum Yahudi ada 12 puak.


Setelah berjaya melintas lautan pun mereka menggali 12 perigi kerana 1 perigi mewakili 1 puak.


Menurut sebuah kitab tradisi Tongkat yang di guna kan oleh Nabi Musa itu dikata kan di bawa oleh nabi Adam As. ketika di turun kan dari syurga sepanjang 5 meter.


Tapi amat pelik setelah di cari asal usul sehingga kini dan setelah di kaji kesemua yang boleh di kira cuma ada 11 puak sahaja , bermakna 1 puak tidak dapat di kenal pasti kemana pergi nya.


Umat Islam dileka kan oleh isu dunia dan isu isu lain supaya Bani Israel ini dapat melakukan apa yang mereka rencana kan.


Israel sebenar nya sehingga kini belum berperang secara besar besaran kerana mereka menunggu seusatu sebelum mereka melancar kan perang.


Apa kah yang mereka tunggu dan apa kah kaitan nya dengan kerja korek di bawah masjid AlAqsa?


Baik lah, blog ini percaya kerja alihan atau deception di lakukan oleh puak Israel ini ada lah kerana mereka mencari benda yang sememang nya pernah di warisi oleh keturunan mereka.


Kami percaya mereka sebenar nya sedang mencari benda ini -




Selagi mereka belum jumpa mereka belum begitu berani.


Pernah kah kalian semua melihat cerita dibawah ini di panggung wayang? atau di kaca tv?






Ya  kisah nampak  seolah olah donggeng atau pun kisah Israelliat,Tetapi amat banyak ulama Islam berbahasa Inggeris berbicara kan hal ini .


Ulama kita yang Malay medium atau pun Arab oriented selalu nya beku sedikit tentang hal ehwal sebegini kerana kurang pembacaan selain dari ilmu cut and paste berkenaan Quran dan Islam.


Amat jarang dapat menjangkau hal ehwal ini.


Blogg ini juga terpaksa merujuk hampir kesemua hal ini di dalam ucapan atau pun buku buku Ulama luar negara dan yang fasih pelbagai bidang selain hal halal haram dosa pahala seperti ulama kita di sini.


Tidak lah memandang rendah kepada sesiapa atau mengata kepada sesiapa tetapi itu lah kenyataan nya.


Jika sesiapa yang kata kisah Raiders Of The lost Ark ini donggeng atau tahayul maka agak nya mereka terlepas pandang ayat di bawah ini-





Dan Nabi mereka mengatakan kepada mereka, “Sesungguhnya tanda ia akan menjadi raja, ialah kembalinya tabut kepadamu, di dalamnya terdapat ketenangan dari Rabbmu dan sisa dari peninggalan keluarga Musa dan keluarga Harun; tabut itu dibawa oleh malaikat. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda bagimu, jika kamu orang yang beriman’.” (Al-Baqarah : 248)
Tafsir ayat : 248
Jadi kena lah mereka fikir semula sama ada ini kisah donggeng atau tahyul, tidak di nafi kan sememang nya banyak yang di ubah dan di sensasikan dalam filem ini.Tapi kebenaran perkara ini ujud ada lah nyata.

Tabut.The Ark , itu lah yang mereka cari.




Jika mereka dapat memiliki benda ini mereka percaya mereka tidak akan tewas dalam berperang kerana memang ada sejarah  nenek moyang mereka membawa TABUT ini ketika berperang.

Apa yang istimewa dan ciri ciri the Ark atau pun Ark of the Convenant ini sehingga bersungguh bani Israel ini mencari nya?

Betul kah di situ atau berada di tempat lain?  to be cont......







8 comments:

  1. eager to wait for
    part II

    ReplyDelete
  2. bukan ark itu berada di ethiopia ?

    ReplyDelete
  3. part 2 please...cant wait..

    ReplyDelete
  4. sy pernah dgr psl ni.. apa yg dicari oleh yahudi Israel dibawah masjidil Aqsa adalah istana yg diperbuat dari emas.. ada yg mengatakan istana tersebut, Nabi Sulaiman a.s. bina semasa pemerintahan beliau.. betul atau tidak, tidak dpt dipastikan..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum wbt...kpd owner this blog...utk pengetahuan bbrp hr lps sy ade mimpi ttg peti ini, lalu paginya sy search dan bbrp maklumat sy perolehi dan ada lbih kurg 5agama percayai ttg kewujudan peti ini, Greek, Islam, Christ, Jewish (Israel) dan , tetapi bg Jewish dan Greek menyatakan bnda ni mmbawa kemusnahan dalam kitab mereka ayt ke 34 atau 33 (dapatkn translate bhs Hebrew), namun sudah sedia kita maklum itu cara mereka bercakap 'berlawann perbuatan dr perckpan'...jd detik ni naluri sy terpanggil utk mmbaca entri terus mngumpul mklumat berkaitan Tabut ni...sy hrp THE Chulan sedia bkongsi mklumt bsama sy...Wallahualam Dan Wassalam

    ReplyDelete
  6. The lost of Ark... tahniah Chulan...

    ReplyDelete