Wednesday 29 March 2023

Mahathir lupa , beliau Perdana Menteri yang pernah diaibkan oleh pemimpin negara lain.

 


Oleh Adam Malik

Apabila kisah lawatan Perdana Menteri ke10 Anwar Ibrahim ke Saudi Arabia menjadi bualan kerana di anggap sebagai “diplomatic failure” atas sebab gagal bertemu Raja Arab Saudi ataupun gagal bertemu Mohamad Bin Salman , maka Tun Mahathir pun membuat kenyataan bahawa beliau tidak penah diperlaku sedemikian selama memerintah 22 tahun.

Benar juga jika itu yang Tun Mahathir nyatakan.

Baca sini :-Mahathir lupa , beliau Perdana Menteri yang pernah diaibkan oleh pemimpin negara lain. - My TV ONLINE (my-tv.online)

3 comments:

  1. Tetiba lepas KJ hantam Brother Anwar Bin Ibrahim gagal Dan memalukan lawatan brother ke Arab Saudi... Hari ini KJ jadi DJ di Hot FM tak ke udara lagi....

    Kebebasan bersuara .... dah mcm kerajaan Taliban

    Dah Macam pantekkkk Mesia skg ni

    Selagi Barua DAP@ LeeKwanYew menguasai kerajaan kebebasan besuara sudah hilang... Mesia Dan jadi Singapura semua bisu Dan Saman

    Reply

    ReplyDelete
  2. Pengerusi Panel 5 hakim semakan semula ini adalah merupakan satu-satunya Hakim yang memihak kepada DSN dalam keputusan 4-1.
    Penghakiman beliau sangat kukuh. Dimulakan dengan membalun hakim-hakim lain kerana bersifat hipokrit. “Keadilan bukan semata-mata menentukan seseorang itu bersalah atau tidak bersalah.
    Orang yang dituduh itu mesti mendapat perbicaraan yang adil. Dia juga mesti merasakan dia diberi perbicaraan yang adil. Jika sistem tidak dapat menyediakan ini, lebih baik dia tidak dibicarakan sama sekali.” – YAA Dato Abdul Rahman Sebli

    ReplyDelete
  3. Suara Melayu' sudah mati dalam Parti UMNo..
    Undang persepsi buruk, imej parti terganggu..

    Orang muda pun dah lama menjauhkan diri Dari UMNo. Kalau mengundang persepsi buruk, perkara itu akan menjadi kesan jangka panjang kepada parti terutamanya melibatkan golongan muda

    Umno sejak sebelum Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) sehinggalah episod pemecatan dan penggantungan beberapa ahli parti yang popular menjadi bualan dalam kalangan pemerhati politik.

    Malah, ada yang menyatakan bahawa, kedudukan parti keramat Melayu itu sudah semakin goyah dan mungkin akan semakin kurang mendapat sokongan pengundi. Umno sekarang penuh kekeliruan dengan keputusan yang tidak popular.

    "Umno perlu melihat dan jangan terpisah dengan rakyat. Apa sahaja keputusan tak boleh dilihat secara dalaman sahaja. Mesti lihat pandangan orang luar.

    Sebaliknya, sokongan ahli parti sahaja tidak cukup untuk menang pilihan raya. Ahli parti mungkin 30 peratus sahaja daripada jumlah pengundi di kawasan bertanding.

    Lansung tidak kedengaran pasal Melayu' di bawah Zahid Dan Mat Hassan..!!

    ReplyDelete