Sunday 25 June 2023

Satu Kesalahan besar bila PAS lari dari tanggungjawab bahas wang rakyat di Parlimen

 


Oleh Adam Malik

PAS parti Islam tidak sepatut lari dari menjawab ketirisan berbilion wang rakyat pada laporan audit.

Jika pemimpin PAS sering berhujah mereka dari Parti Islam dan Islam itu memimpin  dan bukan dipimpin, maka, sah lah mereka suka berbohong dan menipu.

Kenyataan sekadar kenyataan sahaja tetapi tidak diterjemahkan melalui perbuatan atau dizahirkan.

Baca sini :Satu Kesalahan besar bila PAS lari dari tanggungjawab bahas wang rakyat di Parlimen - My TV ONLINE (my-tv.online)

7 comments:

  1. Ketemberangan songsang biolswel pmx menyebabkan nilai ringgit jatuh, harga barang naik rakyat hilang pekerjaan, ikan dilaut pun bekurang dan jadi mahal.

    kisah peruncit sepet dapigs jual murah pada sepet jual mahal pada melayu dan india bukan cerita baru tapi sekarang makin melampau khabarnya sebab dapigs dah jadi taiko kerajaan phumdap.

    harga petrol bakal naik jika pmx masih pm sebtember ini adalah kabar angin yg mempunyai asas yg kukuh kerana segala benda prodok siap sudah naik mencanak sekarang.

    Tnb tibai tanah Terengganu, perak, serawak buat dam jana letrik tapi tiada insentif bagi penduduk negeri2 berkenaan dalam bab tarif letrik, rakyat negeri berkenaan jangan jadi bodo.. bangkit ungkit hal tersebut sebab negeri engkoran produser tenaga letrik, dan mintak insentif.

    Negara telah bertaraf mundur kebelakang10tahun dari segi rating dunia disebabkan pmx fdan kabinetnya yg bodoh, sombong & rakus.

    ReplyDelete
  2. Umno sekarang adalah parti tisu tandas dapigs ...
    kecian umno dulu gah tentukan kawasan dan calon pilihanraya.. sekarang merempat mintak sedekah kerusi yg nak ditandingi,, kuli² umno mca dan mic dah dianggap oleh umno yg kebulur kerusi..dan dapigs catu kerusi untuk umno sebab adalah pari rasuah kata dapigs dan oleh itu dapigs saja bagi umno hidup sekejap lagi dan nanti pru16 dapigs bakal tendang umno kata mereka ..
    sebelum tendang seluruh ketua2 umno akan didakwa untuk tujuan tersebut.

    Umno yg bodo akan menangus tak berlagu bila tiba masatu terjadi... tak lama dah.. cuma dalam dua tahun setengah saja lagi jilka dapigs dan pmx boneka mereka masih berkuasa.

    ReplyDelete
  3. Proklaimasi Pantek kau lah...!!

    Mana mana pemimpin yang cuba rapat dengan si Toxic Tun Mahathir pasti melingkup PRN June 2023 Kali ini...

    Stay away from Toxic Tun Mahathir Mohamad...!!!

    Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan akan mengadakan pertemuan dengan Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Muhyiddin Yassin selepas hari raya Aidiladha ini.

    Menurutnya ia bagi membincangkan kerjasama antara mereka melalui Proklamasi Orang Melayu yang disebut-sebut sebelumnya.

    Tak payah nak menyibok pasal Melayu' itu Melayu' ini lagi... Itu tektik bodoh , teektik bangang ketinggalan zaman.. Orang bodoh jer yang suka kena geli gelikan dengan Melayu'... Kalau kau nak tengok Boboi kekal relevan politik matang, politik real, fakta serang Lim Kit Siang Lim Guan Eng Anwar Dan Ramasamy sekarang..!!

    Dalam masa yang sama kau lah Bapak Pelingkup Orang Melayu'... Senang senang sambil gentle telo labuh kau bagi Pulau Batu Putih Kat anak Lee Kwan Yew.. Pantek la kauu

    “Sebelum (Hari) Raya Haji agak sukar kerana esok adalah hari raya…saya nak jumpa dengan Muhyiddin untuk jelaskan pergerakan Proklamasi Orang Melayu.

    Lingkupkan saki baki barua DAP@LeeKwanYew secara total PRN 2023 Kali ini

    #NoBoboiNoPejWang

    ReplyDelete
  4. Isu kafir mengkafir dah lama tamat. Ikuti teladan dan cara sahabat nabi bila sahabat sudah memeluk Islam.

    Nabi tidak pernah ungkit ungkit kisah silam para sahabat sahabat Nya....!!!!!

    Piagam yang akan termenterai ini bukan diangkat oleh mana-mana parti, ianya adalah lonjakan permintaan dari orang Melayu yang menyedari bahawasanya Islam sedang tergugat di tangan Pakatan Harapan.

    Ramai pemimpin di kalangan PAS dan UMNO cuba untuk bersatu sebelum ini, namun sering kali digagalkan oleh manusia sampah seperti Tun Mahathir, Anwar Ibrahim, Mujahid, Mahpos dan Khalid Samad semua barua barua DAP@LeeKwanYew.

    Anugerah yang paling cantik untuk PAS adalah apabila AMANAH diwujudkan, "pemimpin kaki lima yang menjual agama" sudah keluar dari PAS, serupa juga yang terjadi dalam Bersatu, "pemimpin sampah" semua sudah lari ke UMNo.

    Bila pemimpin sampah lusui mengadai bangsa dan akidah dengan pluralisma murtad, anak cucu pegang plakad COMANGO toksik lebih gereja dari masjid maka elok sampah usang ini dibakulsampahkan sahaja.


    Pada "pemimpin sampah dan penjual agama" seperti sang si fitnah jijik, batu api, adu domba dan puak - puak bodoh dalam PH ni....

    Dolu dolu semasa sahabat nabi belum terima hidayah Islam spt Sydina Omar, Hamzah, Abu Bakar dll masa belum isle ada yg pemabuk, sembah berhala, tanam bayi perempuan hidup hidup ... bila masuk Islam dia orang berubah dan mereka menyesal perbuatan mereka yg lalu sambil menangis menepuk dada, guling guling ( bukan guling di jalan raya yer..) tapi nabi tak pernah ungkit perkara lama tsb...

    Benda dah berlalu taubat lah banyak banyak dan nabi siap pesan pada sahabat broo look forward.!! come on broo look forward...life must go on and always repent broo..!!

    Pada puak bodoh si fitnah PH akal suntuk asyik bernostalgia haram jadah Amanat Hadi, kafir mengkafir dll.Ingati lah kisah sahabat nabi sebelum terima hidayah seperti diatas tadi.

    Kualiti otak pemimpin sampah ini asyik menipu menfitnah, adu domba dan membatu api lagi. Ikutilah kisah sahabat Nabi dan pesan nabi "look forward" adalah nafas baru perjuangan masa depan..

    Bukan mcm rendah kualiti jaket kalis peluru yang akhirnya askar terbaik diragut nyawa mcm rendah kualiti sijil palsu pemimpin PH jugak..suma nak menipu .. nyawa lansung tak ada harga lagi..

    Dengan keluarnya kuman-kuman dari PAS dan UMNO, dengan kehendak Allah Swt, perpecahan yang selama ini dikeji oleh Allah swt telah bertemu dengan jalan terbaik suatu penyelesaian.

    Satukan hati-hati kita yang sekian lama dibelenggu dengan perangai perpecahan, masa untuk kita menikmati keindahan kesatuan, keindahan rakan-rakan se-Islam kita yang sudah hilang penyakit prasangka busuk hati dengan hasad dan fitnah jijik.

    PRN June 2023 ini adalah masa yg sesuai utk lingkupkan saki baki barua DAP@ LeeKwanYew secara total dari persada kuasa..

    ReplyDelete
  5. Siri 1 : Kg Baru Melayu KL vs Kg Baru Cina Kepong KL

    Orang Melayu juga tak suka pemimpin Melayu Mcm ini. Keluarga penghasut, adu domba fitnah sama seperti keluarga Tun Dan Barua teebaru DAP@LeeKwanYew kata Melayu Jangan Angkuh..Brother Anwar Bin Ibrahim

    Hanya beberap kerat penduduk Kerinci Residensi yg berputih mata bila dihasut anak perempuan barua ini Nurul Izzah semasa jadi MP Lembah Pantai dulu. Menyesal tak sudah pada yang termakan hasutan...

    https://pakdin-my.cdn.ampproject.org/v/s/pakdin.my/residensi-kerinchi-nurul-izah-muka-tembok-dan-tidak-bertanggungjawab/?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw%3D%3D#aoh=16416084484379&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=From%20%251%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fpakdin.my%2Fresidensi-kerinchi-nurul-izah-muka-tembok-dan-tidak-bertanggungjawab%2F

    Padan muko kelian yang termakan hasutan Nurul Izah semasa jadI MP Pantai Dalam dolu.

    Nurul terkinja kinja di Istana Bukit Segambut goyang tetek yg terhasut ditinggal terkontang kanting gelabah tetek..!!

    22 tahun dolu ada sekor mamak jadi belukang tanah di Kg Baru... broker belukang menyebabkan prnduduk Kg Baru lokos kena kencing oleh mamak ini. Akhirnya perniagaan 'Buisness Fokus' melingkup satu satu dan gelaran Datuk pun ditarik balik...

    https://mykmu.net/2023/01/03/johari-cuba-yang-terbaik-selesaikan-masalah-kampung-sungai-baru/

    Terkini beribu ribu tanah rizab Melayu tergadai di Perak kali ini..

    Datuk broker@belukang ini akhirnya lesap ke luar negara dengo2 melingkup ke Afrika Selatan... macam Jho Low jugak lah lesap melingkup tah ke mana ada yg kata jadi beruang ini berlaku semasa PM ke 4 dan PM ke 7 dan 10 berkuasa... mcm sial akhirnya..!!

    ReplyDelete
  6. Apa istemewa pelancong China banding dengan pelancong India dan negara lain..

    Kalau pelancong India atau Indonesia adalah menteri keturunan Cina ini akan bertindak sama...!?

    Tetiba Sedap bontot kata tuduh pegawai Imigresen Rasuah....!?

    Kerajaan Madani sangat bahaya di negara Malaysia sekarang ini..!?

    Apa istimewa pelancong China di mata kerajaan Madani, Hancur Malaysia mcm ni..!?

    ReplyDelete
  7. PEMAIN MANJA BERKESAN SEBENAR SEGERA UNTUK MEMBANTU MENGEMBALIKAN BEKAS KEKASIH DAN MENYELAMATKAN PERKAHWINAN
    Hello semua nama saya Rosalba sangat terharu dengan kegembiraan semua terima kasih kepada Dr.GURU. Suami saya meninggalkan saya untuk wanita lain beberapa tahun yang lalu dan saya sangat kecewa kerana saya tidak pernah melakukan apa-apa kesalahan kepadanya, saya ditinggalkan dengan dua anak saya dan pekerjaan yang gajinya kecil. Saya hampir berputus asa sehingga saya melihat testimoni dalam talian tentang Dr.GURU bagaimana dia telah membantu ramai orang, jadi saya menghubunginya secara mengejutkan 24 jam selepas saya melakukan apa yang doktor minta saya lakukan, suami saya kembali semula sehari selepas mengemis. saya untuk memaafkan dia dan berjanji tidak akan pergi. Suami saya telah kembali selama 6 bulan sekarang dan kami tidak pernah mengalami sebarang masalah, gembira saya tidak meragui Dr.GURU. Sekarang saya yakin dia juga boleh menyelesaikan sebarang masalah dengan bantuan yang cepat. Anda juga boleh menghubunginya untuk mendapatkan bantuan sekarang.
    E-mel: saguruu087@gmail.com atau whatsapp +12098373537

    ReplyDelete