Tuesday 8 August 2023

Muhyiddin lari dari Parlimen, menantu lari dari SPRM.

 

Semalam pada kempen PRN di DUN Batu Tiga, wartawan telah sempat bertanya kepada Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin berkenaan isu menantunya gagal  dikesan oleh SPRM.

Pada soalan itu Muhyiddin telah menjawap “No comment” secara bersahaja dan selamba.

Muhyiddin yang datang membantu kempen calon PN, Rina Harun menjawab seolah-olah beliau langsung tidak bertanggungjawab.

Baca sini -https://my-tv.online/2023/08/09/muhyiddin-lari-dari-parlimen-menantu-lari-dari-sprm/ 

9 comments:

  1. PRN 2023 di Radio Klasik Mengamit Kenangan : -

    Alangkah Indah Hidup ini kalau aku jadi Jho Low, Zety Taufik Ayman dan keluarga penyamun nya...

    Harap harap boleh ke udara dalam rancangan Radio klasik FM 83.1 rancangan Mengamit Kenangan.. kikikiki..!!

    Dari dolu lagi masa kecik aku impikan hidup senang dan morden di Kuala Lumpur. Kota metro yg impian menjanjikan kekayaan dan kemewahan penuh dengan gemerlapan.

    Teringat lagi hakak dan abang aku mentelaah buku sekolah dan home work ditemani satu pelita minyak tanah kongsi ramai ramai buat homework, masa tu api letrik pun tak ada lagi di kampung haku..!!

    Cuma berkongsi dan bertemankan radio transistor milik ayah dengar rancangan Mengamit Kenangan Radio RTM dengan lagu lagu yang sesuai dengan topik rancangan itu.

    Teringat lagi haku kongsi satu pelita tanah bersama abang dan hakak sambil buat kerja sekolah.Masa kecik haku nak ke KL pun 3 tahun baru sekali jejak kaki ke Kuala Lumpur itu pun nak ke Subang Airport hantar atok aku Tanah Suci Mekah.

    Sekarang dah beso.. ada rumah kereta keluarga dan bolelah dikira berjaya. Begitu jugak dng kakak dan abang saya suma berjaya mak dan ayah tumpang gembira hasil usaha nya berjaya melihat anakcucu berjaya ke menara gading..

    Dolu kampung aku cuma ada tiga saja parti di kampung haku iaitu Parti UMNO, United Malay National Organisation Party dan UMNo. Dah tentu sekali semestinya Perdana Mintri jugak dari UMNo juga..

    Dolu dolu kalau PRU bertanding UMNo letak lah tunggul kayu lawan calon PAS, Bebas seperti Boboi dan DAP percaya lah tunggul kayu itu yang menang..!! Kikikiki ..!!

    ... Sambung bawah ni hah..

    ReplyDelete
  2. Kat bawah ni hah..

    Sejak akhir ini UMNo dah lingkup dan melingkup. Rasa nya lebih helok kalau aku jadi seperti Jho Low, Zety Taufik Ayman dan keluarga penyamun nya..!!

    Deme suma lepas bebas kaya raya dengan wang curi masing masing.. Suma penguasa negara tak berani nak kacau deme. Suma goyang telo nak tangkap deme suma..!!

    Jho Low lepas bebas kaya raya berbillion duit 1MDB di sakau sambil bersorak tepuk tangan bersama kaum mata sepet nya tengok barua pemimpin Melayu' mereka berantakan berbunuhan angkara sekor babi bernama Jho Low.. Jho Low ada super yaht, pesta dng superstar Hollywood Paris Hilton manakala orang Melayu berbunuhan sesama sndri...!!

    Begitu juga dengan keluarga penyamun Zety Taufik Ayman dan anak anak penyamun mereka. Curi duit AMLA Kes 1MDB sebanyak RM700 juta sampai sekarang lepas bebas boleh ambil cuti sakit beratus hari tapi tidak pada ' Bossku' satu hari cuti sakit pasti kena kecam berjemaah 44 hari..!!

    Mana ada PDRM, SPRM AG berani heret Zety Taufik ke mahkamah walaun semua ada depan lobang hidung penguasa. Lain lah Jho Low lesap dengan alasan Cina Merah lah, Cina Biru lah Cina tongsan lah dan memacam lagi..!!

    Yang paling kelakar lagi bekas IGP lantikan Tun Mahathir kata Jho Low dah jadi beruang.. itu pun orang Melayu' UMNo terkinja kinja percaya..!!

    Babi mustahil boleh bertukar wajah jadi beruang.. ohh .. sungguh mustahil tapi itu lah reality nya suma penguasa jadi setan bisu..!! Yer betul suma penguasa jadi buta pekak badak dan jadi setan bisu..!!

    Aku tersentak dari lamunan yang aku sekarang sudah ada anak bini dan keluarga tak kan aku nak timpakan nasib anak cucu dan bangsaku seperti apa yang aku rasa masa aku di kampung dolu dolu..!!

    Aarghh..!! PRN Kali ini pasti aku kempen pada anak anak aku yang balik dari menara gading supaya berubah jangan jadi seperti diri aku yang puluhan tahun mampos kering ditipu hidup hidup oleh pemimpin acah acah power Melayu' islamik, dalam diam pejuang G25, LGBT, Plurlaisma Agama, Gay, COMANGO, lidah bercabang, Mesra gereja, dosa peribadi Syiah dan memacam lagi lah sambil dng selamber gentel gentel telo labuh nya bagi Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew lagi ...

    Sekarang nak buat Proklaimasi Melayu pulakkk... Hurmmm... Pantek la kau...Puiii...!!

    Bagi aku cukup lah kali ini aku ditipu dan mungkin orang Melayu' merasai ditipu hidup hidup oleh pemimpin seperti ini sanggup jadi barua DAP@ LeeKwanYew asalkan dapat dana wang ringgit dari Kartel Judi, Kartel bapak ayam jackpot.

    Kita Melayu harus bangkit dari sekarang ujudkan kapitalis kapitalis Melayu, billionaire Melayu', Kartel Kartel Melayu' Dan rangkaian Kartel mafia mafia Melayu' bagi menyaingi Kartel mata sepet yang menguasai nagara ini lebih 60 tahun lama nya. Lupakan UMNo yang layu dah expired date..!!

    Enough is enough Melayu' dibodoh bangang kan oleh Jho Low dan kaumnya sedang bertepok tangan lihat barua barua Melayu' mereka sedang berbunuhan dan bercakaran sekarang ini.

    Sambil itu terdetik dalam hati aku "Seronok juga kalau aku jadi Jho Low dan keluarga penyamun Zety Dan Taufik Ayman walau pun tak ada jasa pada negara.. penguasa negara tak berani tangkap mereka semua, penguasa dah jadi setan bisu ...jerit dlm hati aku lagi "yer semua penguasa jadi setan bisu..!!

    "Alangkah helok juga rasanya aku jadi seperti Jho Low Dan Zety bersama keluarga pemyamun suma", kata hati ku lagi..Kikiki..!!

    Ini lah yang aku akan kempen pada anak anak aku menjelang PRN June 2023 ini dan aku pasti orang Melayu' yang lain akan turut berkempen pada anak cucu mereka jangan kena tipu lagi oleh pemimpin barua bertuankan DAP@ LeeKwanYew ini.

    Aku berjanji kali ini lingkupkan semua saki Baki barua DAP@@LeeKwanYew dari persada kuasa negara, sambil diputarkan lagu lagu yang mengamit nostalgia kenangan lalu di saluran Radio Klasik 87.9 Mengamit Kenangan lagu dari Flybaits berjudul "Kenangan Lalu".

    https://youtu.be/W5oXqTxvGQc

    #alangkahindahjadiJhoLowZetyTaufikPencuri

    ReplyDelete
  3. PRN Ogos 2023 adalah pemula masa untuk wujudkan beratus kapitalis Melayu' Modern, Taikun billionare Melayu' dan rangkaian kartel Kartel mafia Melayu Moden. Itu formula baru yang sebenarnya.

    Ogos 2023 masa terbaik Dan permulaan era baru Politik Malaysia. Elok kita tukar nama nama taikun kartel mata sepet ini spt Fak Yew Lah, Ko Lon Tit, Vincent Tan, Leow Tiong Lay, Bu Toh Mak Lu, Pu Kee Mak, Ananda, Lim Got Tongong, Robert Pan Tat ,Lim Chi Pan, Lim Ping Pong, Lim Pan Tat , Lee Ci Bai, Robert Tok Kok, Kok Bu Toh, Lim Chi Pet, Tue Na Seng , Ki Mak Lu, Pha Chu Cheng dll pada nama Taikun Melayu pulak...

    60 tahun Melayu dikudakan oleh kaum Cina ini melalui jaringan keluarga Lee Kwan Yew @DAP/MCA maka sekarang masanya Melayu ambil semula dan ujudkn billionare billionaire Melayu...

    Suma tahu DAP ada abang besar PAP di Singapora milik keluarga super kiasu nepotisme Lee Kwan Yew yg menguasai setiap sudut di Singapura

    Himpunkan Persatuan Peniaga Melayu, Rangkaian Peniaga Muslim , Felda, Felcra Persatuan Pemborong Melayu , gangster dan mafia Melayu untuk melawan kartel DAP@LeeKwanYew ini.

    Kita harus mengadakan taikun dan billionaire seperti Abd Rahman Auf dll seperti di zaman rasulallah...

    Billionaire Islam spt ini yang patut diwujdkan untuk dijadikan contoh bukan taikun judi, taikun mafia dan kartel monopoli sambil sorok dan lambakkan barang keperluan sesuka hati mengaut keuntungan dengn cara menipu.!!

    Satu billionaire mata sepet kroni Tun Mahathir melingkup bangkrap..!! Haah tepokkk

    https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2023/04/12/prominent-businessman-lee-kim-yew-declared-bankrupt/

    Ujudkan kartel kartel Melayu, ujudkan mafia mafia Melayu ujudkan dan kuasai semua rangkaian mafia kertel Melayu di semua sudut lapangan rantaian pengedaran dan perkhidmatan barang2 keperluan pada semua rakyat Malaysia.. Hapuskan taikun dan kartel barua barua LeeKwanYew@DAP.

    Ini lah formula Ketuanan Melayu yang akan menurunkan harga barangan pengguna di negara ini.

    Masih ada pemimpin pemimpin yang teekinjaa kinja jadi barua Lee KwanYee @DAP

    Bila barua mereka PM Melayu bertukar ganti taikun taikun mafia dan taikun gang kartel LeeKwanYew@ DAP ini masih nama yang sama juga harga barang masih melambung dan dikawal oleh tuan nya Singapura

    Bila banyak kapitalis Melayu', taikun Dan billionare Melayu menguasai pasaran maka harga barang keperluan dan perkhidmatan boleh dikawal oleh harga Melayu pulak...

    Ujudkan rangkaian mafia dan kartrl Melayu secara menyeluruh di Malaysia. Masa itu tak perlu kempen Buy Muslim Product pun tak apa. Buy Muslim Product automatik berjaya sepenuhnya

    Bila PM Melayu bertukar ganti taikun taikun mafia dan taikun gang kartel mata sepet ini masih nama yang sama juga harga barang masih melambung dan dikawal oleh tuan nya Singapura

    Bayangkan tak ada satu bijik tolo ayomm di Singapura tak ada satu reban ayomm pun di Singapura tapi keperluan tolo tolo ayam di Singapura mencukupi...

    Tak ada satu pokok pun kelapa sawit di Singapura tapi keperluan minyak masak di Singaura mencukupi tapi bekalan minyak masak di Malaysia yang tak ada..

    Kita dah tak perlukan taikun kaum mata sepet ini.. Monopoli dan menentukan harga barangan asasi memgikut tuan mereka 'little Israel' di Singapura di sana.

    Selagi negara bergantung pada kartel mafia kaum Lee Kwan Yew ini harga barang tak akan turun. Ujudkan kartel Kaum Melayu vs Kaum Kartel Cina pasti lingkup kartel Lee Kwan Yew@DAP.

    PRN bulan Ogos 2023 ini lah masa terbaik untuk orang Melayu hapuskan kesemua saki baki barua pemimpin Melayu yang bertuankan DAP@LeeKwanYew dari tampuk kuasa.

    #hapusbarualeekwanyeelingkupSingaura

    ReplyDelete
  4. 9 dragon mata sepet ini lebih berkuasa dari 9 Raja Raja Melayu.. link video bwh tu hah..!!

    Dolatttt Tungku Yang Maha Molia Dragonnn, patik mintak hampun.!!

    https://youtu.be/gGd8P-Rne8c

    Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail hari ini mengesahkan kegiatan perjudian dalam talian haram dinaungi pemimpin politik, apa tindakan PDRM dan Suruhanjaya Menteri komunikasi lakukan..!?

    Kesemua 9 dragon mempu­nyai gelaran Tan Sri dan Datuk Seri yang dibeli untuk mengaburi ke­giatan sebenar mereka.

    https://youtu.be/SP9mEc9Ru48

    Dengan adanya naungan politik itu, pengendali judi haram dilindungi, sekali gus mempengaruhi tindakan pihak berkuasa memerangi jenayah berkenaan.

    kumpulan ‘9 Dragon’ ini mula-mula didedahkan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) yang mendakwa kegiatan perjudian haram dan semua aktiviti tidak bermoral di negara ini didalangi sembilan orang ketua atau digelar ‘dragon’ sejak bertahun-tahun lamanya.

    Kumpulan ‘9 Dragon’ itu mampu mengutip sebanyak RM5 bilion sebulan hasil daripada pusat perjudian seluruh negara melalui sistem hierarki yang dilaksanakan sejak sekian lama.

    Pusingannya pemain perjudian yang dinaungi ini membalas ‘political master’ ini, ‘polical master’ membalas dengan melindungi tindakan ini dan tidak di ambil tindakan dan maklumat dibocorkan…

    PPIM Tidak Gentar Ugutan Sindiket 9 Dragons
    Tidak sampai 24 jam selepas kenyataan PPIM itu dikeluarkan, NGO tersebut telah menerima ugutan daripada sindiket itu yang mahu ‘mengajar’ mereka kerana mendedahkan aktiviti haram mereka

    https://youtu.be/RBuF1DSehjM

    Secara tidak langsung Menteri KDN pun tak mampu menguasai Dan berada dibawah telunjuk 9 dragon ini. Kartel Kartel mafia Mata Sepet ini lah yang mencorakkan politik Malaysia melalui barua barua kaum mata sepet..!!

    Ingat Ogos 2023 PRN bubar Maka kesemua saki baki barua barua yang ada dipersada kuasa mesti dilingkupkan secara total.

    Semua kenal dengan Kartel Kartel judi jackpot , bapak ayam dll pengunjung adalah 90% Melayu' ada di Jalan Mayang Aussie Ambessy, Kia Peng, Jln Chulan, Jalan Tun Razak di sebelah US Ambessy, Jln Yap Kwan Seng, Jln Ipoh, Manjalara Klang Lama, Jln Imbi , Shah Alam lagi banyak semua buat buat pekak badan buta bijik klontit ehh silap bijik mato...!!

    Kalau ada buat serbuan "Gua salute kaw kaw sama lu wahai PBT SPRM dan PDRM weeiii..!!

    Lepas Menang PRN Ogos 2023 ini biar Melayu' baru ini yang akan membina kapitalis kapitalis Melayu', billionaire Melayu', Kartel Kartel Dan rangkaian mafia Melayu' pula yang menguasai ekonomi Malaysia Baru pula lepas ini.. Agar Parti Melayu' tidak bergantung pada Kartel mata sepet Judi jackpot bapak ayam ini lagi.. sudah sudah lah..!!

    Bila dah melingkup aje barua barua di PRN June 2023... Usaha lingkupkan Kartel Judi jackpot dll sambil mencari negeri "Kedah Lama" perlu diteruskan secara agressive dan keras bukan berlembut lagi dah..!!

    #lingkupkanbaruaDAP@LeeKwanYewPRNini

    ReplyDelete
  5. dapigs kata umpigs sembah sujud pada dapigs..

    hahahaha ...
    kecian ahli umno yg ingat umno tu masih ujud ada,
    tak tau yg umno dah jadi umpigs ...
    hahaha..

    pengasas umpigs iaitu wakpigs komidi dan timbalannya matpigs poyo dah pun menjual umno pada dapigs bagi mendapat pengampunan didapigs dari dapigs yg menjadi tokong phpigs,.

    hahaha kecian.

    .

    ReplyDelete
  6. Wahai Melayu sekelian.. Menjelang PRN Ogos 2023 Kali ini..!!

    Masih kah kau ingat Wahai orang Melayu' sklian..!
    Jangan jadi Melayu' Mudah Lupa seperti barua barua tuan DAP@LeeKwanYew...

    Dulu fitnah Najib sampai togel dikerjakan sekarang fitnah dari barua yg sudah dibakulsampahkan oleh DAP@LeeKwanYew terhegeh hegeh dengan Proklaminasi Melayu...!!

    Akhirnya Jho Low lesap dan kaum Jho Low tepok tangan ketawa terbahak bahak tengok barua barua mereka DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri dan sampai sekarang barua mereka iaitu kes Zety Taufik Ayman lesap 700 juta sampai sekarang terkinja kinja senang lenang.. macam pantekk la semuanya

    Inilah cara barua DAP@LeeKwanYew linkup dan laga laga kan kaum Melayu...

    Semua kaum Melayu jangan terikut terkinja Kinja pula jomm mari kita tengok Dan tepok tangan barua barua Melayu DAP@LeeKwanYew berbunuhan. Lagi cepat barua ni mampos lagi cepat Melayu bersatu semula.. haha tepokkk..!!

    Bila barua mereka PM Melayu bertukar ganti taikun taikun mafia dan taikun gang kartel LeeKwanYew@ DAP ini masih nama yang sama juga harga barang masih melambung dan dikawal oleh tuan nya Singapura

    Kalau PN menang nanti ( insyallah menang PRN) Dan kerajaan bertukar maka

    1. Ujudkan pemodal pemodal Melayu' menguasai ekonomi negara.
    2. Ujudkan kapitalis Melayu' sebanyak mungkin.
    3. Ujudkan beratus ratus billionaire Melayu' agar negara tidak bergantung pada kapitalis mafia Mata Sepet bertuankan Lee Kwan Yew walaupun mafia Mata Sepet itu warga nagara Malaysia
    4. ujudkan rangkaian Kartel Kartel Melayu'
    5. Jika perlu dinujudkan rangkaian mafia mafia Kartel Melayu' Maka ia jugak perlu dilakukan
    6. Mengembangkan ekonomi orang Melayu' bila kesemua diatas sudah terbentuk
    7. Kapitalis kapitalis Melayu' yang ujud nanti harus lah bersifat natural dan tidak memihak mana mana pemimpin. Elakkan Dari adu domba Kapitalis Mata Sepet... Jangan ujudkan lagi Team A Dan B, Team Wawasn dsb nya. Itu semua adu domba halus Kartel mata sepet supaya Melayu' screw Melayu spt ucapan Super Man DAP.
    8. Elakkan jadi mangsa batu api musuh.. dah tingkat kan hubungan dengan Indonesia jiran serumpun.
    9. Lupakan Singapura pergi mampos dengan Singapura jiran tak guna Malaysia dan Indonesia.
    10. Semua bahan2 makanan dan bahan mentah yang dihantar ke Singapura perlu dikaji harga caj bayaran duti import dan sebagainya.

    Saya ulangggg..!!! Padan muko kau hanatt

    Lingkupkan saki Baki barua barua DAP@LeeKwan Yew PRN June 2023 nanti.

    Masa kasi Pelingkup semua saki baki barua barua DAaP@LeeKwanYew semakim hampir.. June 2023 PRN Kasi lingkup semuanya..

    Saya Ulanggg..

    Wahai Melayu..!! Menjelang PRN Ogos 2023 ini..!!

    Masih kah kau orang Melayu' ingat...

    Jangan jadi Melayu' Mudah Lupa seperti barua barua tuan DAP@LeeKwanYew... OGOS 2023 PRN Kasi lingkup barua ini kesemuanya.!!

    Ini Kali lah..!! Ingat pesanan Melayu' ini

    ReplyDelete
  7. Kikiki...

    Wak Jahit Ada 2 pilihan aje

    Letak jawatan

    Atau




















    UMNooooo melingkup trus






    Khalas

    ReplyDelete
  8. Bebaskan Bossku jalan terakhir UMNO diselamatkan

    ReplyDelete
  9. Jangan Lupo PRK di Pulai ado Parlimen dan DUN kosong...

    Maka di Pulai nnti PH UMNO Pasti Jadi gulai

    Langkah Pulai Jadi taruhan Wak Jahit dan Brother Anwar Bin Ibrahim

    Langkah Pulai Jadi gulai masak tempoyak



    Kah kah kah...

    ReplyDelete