Friday 8 March 2024

Muhyiddin sudah hilang kawalan, sepatut letak jawatan.

 


Oleh Adam Malik

Sebaik sahaja Parti Pribumi Bersatu Malaysia menyerah permohonan mahu meminda Perlembagaan parti kepada Registrar of Society (ROS), bermakna ada sesuatu yang tidak kena sedang melanda PPBM.

Ini kerana PPBM adalah sebuah parti yang boleh dikira sangat baru.

Apa yang menarik dalam episod penyerahan memohon pinda perlembagaan adalah umur parti terlalu muda pun sudah berlaku banyak pengkhianatan dan sifat tidak setia kepada parti.

Baca sini Muhyiddin sudah hilang kawalan, sepatut letak jawatan. - My TV ONLINE (my-tv.online)

2 comments:

  1. Sangat bacul Melayu..Mana pemimpin Melayu.!?

    Tidak ada sekor pun pemimpin pembangkang atau kerajaan dan Ahli PAS Maupin UMNo ahli Parlimen Melayu mempertahankan Datuk Dr Teo Kok Seong daripada ‘serangan’ Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok di Dewan Rakyat.

    https://bebasnews.my/2024/03/09/perkasa-pertahan-pandangan-prof-kok-seong-fakta-dan-berasas/

    Selepas beberapa hari masih tidak ada seorang pun pemimpin termasuk daripada Perikatan Nasional (PN) membela Kok Seong selepas didakwa oleh Teresa sebagai rasis dan mahu Felo Majlis Profesor Negara itu disiasat berkaitan satu video di TikTok.

    Tidak ada seorang pun ahli Parlimen PN , UMNO terutamanya tampil mempertahankan atau membela Teo sedangkan kita semua tahu itulah kebenarannya.

    Adakah kamu Melayu ahli Parlimen PN UMNO blok pembangkang dan merajaan sudah bacul, semua takut kepada kehilangan undi?

    https://vt.tiktok.com/ZSFfry3jw/

    “Sampai hati kamu semua membiarkan seorang profesor Cina bercakap soal pendidikan Cina, terkontang-kanting seorang diri sedangkan sejarahwan Cina seperti mendiang Prof Tan Sri Dr Khoo Kay Kim dan saya sendiri telah bercakap lama tentang persoalan dan isu besar negara ini,” tegasnya dalam kenyataan.

    Bila Melayu Jadi bacul ditanahair sendiri. Jangan harap PKR dan Melayu Kayangan mereka bersekongkol sambil melingkup tanah air ini..!!

    ReplyDelete
  2. Beras Madani VS Beras Kartel

    9 PM dah perintah Malaysia... tak ade satu masalah pun beras hilang, masuk si lahanat PMx Jadi PM tetiba beras tempatan hilang. Sedikit masa lagi bendang sawah pun hilang. Bawah PMx suma hal tak mustahil jadi kenyataan..

    kah kah kah..!!

    MP Built Gantang proksi tokey Cina beras madani. Kita intro dulu..

    https://vt.tiktok.com/ZSFUXFg59/

    Sampai sekarang harga beras Madani tak umum lagi...!! Menteri Mat Sabun asyik main Sabun sampai sekarang harga beras Madani tak umum jugak..!!

    https://vt.tiktok.com/ZSFUauVrD/

    Hasrat Kedah untuk mengeluarkan beras yang lebih murah berbanding harga pasaran, terdapat usaha dibuat supaya tiada pihak yang menjual beras kepada Kedah.

    Katanya "Sebelum ini negara mengalami kecelaruan dalam industri beras tempatan. Disebabkan itu, Kedah selaku negeri pengeluar beras (mahu hasilkan beras sendiri) tetapi tak dibenarkan kawal pengeluaran dan pemasaran hasil padi.

    "Apabila kita uar-uarkan mahu keluarkan Beras Kedah, ada maklum balas diterima) supaya tidak ada pihak jual beras kepada Kedah,"

    Menteri Mat Sabun main Sabun...argghhh.. arghh.. asikkkk..!!

    Kah kah kah kah...!!

    ReplyDelete