Friday 1 March 2024

PAS perlu lantang desak Muhyiddin berundur segera

 


Oleh Adam Malik

 

PAS perlu lantang desak Muhyiddin berundur segera

Ketika UMNO dilanda masalah kes yang dihadapi oleh Presiden nya Datuk Ahmad Zahid Hamidi, PAS antara pihak yang perguna isu untuk mendesak DAZH supaya berundur.

Pelbagai alasan dan kenyataan PAS guna untuk beri tekanan supaya ahli UMNO menyingkir PRESIDEN yang enggan akur dengan kehendak Mahathir.

baca sini -PAS perlu lantang desak Muhyiddin berundur segera - My TV ONLINE (my-tv.online)

7 comments:

  1. Norway ade Raja jugak

    Skg di spita Langkawi

    Raja Norway akan diterbangkan ke Norway dengan pesawat tempoh beberapa Hari lagi

    Raja Malaysia ade jet peribadi

    Raja Norway tak Kan tak Ada jet peribadi

    Tanya aje... Jangan marah hahah

    Kah kah kah


    KHALAS

    ReplyDelete
  2. Parodi pun walaun bole koyak inikan UMNo ada hati nak buat konvensyen.. puiii..!!

    Bila Nik Elin buat hal Raja dan sultan diam bangang bodoh bisu, ulamak tegur riuh macam gampang... Masa jaga diri sendiri harap Raja pun macam gampang semua nya... Beamboss..!!

    Bila orang Islam buat video perodi maaakk aaiii walaun kemain bising. Walaun punya punai kombang togak kepalo butuh masing masing semua siap buat report Pulis kasi hantam sampai lunyai..

    Ngeh Kho Meng adun Perak mintak kaji hukum syariah dan adun bukan Islam dilantik punaisehat agama Islam, Howard Lee buat video tafsir ayat Al Quran walaun PAN , PKR senyap bangang bisu telo walaun tetiba masuk lam perut..

    Kanina punai anak papangang lah suma tuhhh puiii..!!!

    Bila Nik Elin kata tak Ada hukuman dalam Al Quran semua bangang, sunyi sepi, senyap mulut kemut kemut lansung sunyi senyap bangang tak bising heeng sana heengg sini...!!

    Ahli UMNO tunduk bawah japp Lu periksa dolu masih ada tulur ker..!? UMNo bisu bangang kepalo punai orang UMNo lisut tak kembang lansung..!!

    Sia sia UMNo buat konvvensyen Melayu kalau dberkawan dengan DAP. Buang masa, buang Karan semua tu. Parodi pun walaun boleh koyak..!? Montot sudah panas..

    Ini Malaysia bukan Indonesia yang agama Islam nya sudah koyak rabak. Di Indonesia boleh kahwin campur itu yang geng Nik Elin mahukan sebenarnya. Bukan sekarang bunga bunga ke arah liberal Islam di Malaysia sudah bermula...!!

    Nampak tak game puak walaun musuh Islam dalam selimut.. bila perodi marah bila syariah hina oleh puak ini ko orang diam

    Kanina punai anak papangang...!!

    #bodohbingaiotakanakpapahapeepuntakboleh

    ReplyDelete
  3. .Memburu sambil Pha Chu Cheng...!?

    Rakyat sedang tunggu reaction dan action. Rakyat sedang menilai memerhati dan menunggu. Rakyat tak bangang dan rakyat tak bodoh hokeeeyy..!!

    Nevin Tan anak taikun Vincent Tan sah selamat dari sebarang hukuman tanam berkilo kilo ladang ganja. Jho Low mme sah lesap lepas kaya raya

    Sebab big boss Melayu Kayangan Malaysia King Puppet adalah pemegang kedua terbesar saja saham 7 Elevan dan Stabak taikun Vincent Tan yang pandai lagi bijak sana menangguk keadaan..!!!

    7-Eleven Malaysia Holdings Bhd mengumumkan Farhash Wafa Salvador sebagai pengerusi baharu . Dalam kenyataan kepada Bursa Malaysia, syarikat itu menjelaskan Farhash menggantikan Datuk Seri Robin Tan Yeong Ching yang meletakkan jawatan sebagai pengerusi.

    Nampak tak game mata sepet...!?

    Kroni dapat jawatan dalam Berjaya Group. Bukan saham majority pun.. Bodo bodo..!! Kalau Melayu Kayangan berperangai mcm ni mme nak kena jual lah bangsa sendri..!!

    Ini kah contoh dan standard dan mentaliti pemimpin Melayu Kayangan berniaga..? Dari dulu dah kata lepas ni Melayu kena wujudkan beratus ratus billionaire Melayu bukan billionaire Mata Sepat... Melayu Kayangan setakat tumpang untung sket dari perniagaan kaum mata sepet..

    Aalahai bangangnya melayu kayangan ni..!!

    Dalam masa yg sama PMx diberi kereta Proton eeh Merz Benz ... Ini dah kira rasuah tahap kayangan pada penjawat awam...!!

    Dahulu penjajah British selalu menyogok raja2 dengan memberikan hadiah2 mewah dan sebagainya? Betul ke? Hapraknya perangai Melayu Kayangan ini..!! Kalau betul harap ianya tidak berulang...

    Dolu British rasuah Temenggung Bendahara dan Raja Melayu sekarang Mata Sepet rasuah saham minority pada golongan kayangan Melayu ini kah..kah..kah.

    Rakyat tak ada masa nak memburu, malah nak memburit pun tak cukup masa sebab rakyat buat dua atau tiga jenis kerja sehari.. kikikiki..!!

    Memburu sambil Pha Chu Cheng... Bodo ooohh bodo ... Kah kah kah

    Masa Kasi lingkup kan terus kesemua barua DAP@ LeeKwanYew sudah tiba...Next PRU Kasi lingkup semua barua barua ini...

    #MelayuDahKenaJual

    ReplyDelete
  4. Peristiwa hitam 3 Mac 1924 untuk direnungi.!!!

    Umat Islam memperingati genap 100 tahun kekalahan kerajaan Khalifah Usmani Turkey. Apa yang akan kaum Melayu Islam mengenang 100 tahun kekalahan empayer Khalifah Usmani Islam ini di negara Malaysia ini..!?

    Sultan Abdul Hamid II merupakan khalifah yang kuat menahan empayar Turki yang hendak dirakus oleh dunia Eropah ketika itu telahpun digulingkan. Dalang yang mengkucar-kacirkan Empayar Turki adalah negara Barat, Yahudi dan Freemason

    Mustafa Kamal Atartuk telah merancang rapi mengaburi mata rakayat Turki pada masa itu. Semasa pemerintahan Atartuk, dia telah mengusulkan kepada anggota Zionis Antarabangsa untuk melaksanakan projek pembubaran khalifah.

    Cadangan tersebut telah dipersetujui oleh anggota organisasinya sendiri. Detik hitam ini dirakamkan pada 3 Mac 1924. Sistem khalifah secara rasmi dibubarkan beliau telah mengumumkan beberapa perkara.

    1. Mewartakan pengasingan agama daripada pemerintahan negara
    2. Menutup mahkamah-mahkamah Syariah
    3. Menghapuskan jawatan Menteri Syariah dan Menteri Auqaf
    4. Membubarkan sekolah agama dengan mencampurkan pelajar lelaki dan perempuan

    Hadis riwayat Abu Hurairah RA, Nabi Muhammad SAW bersabda sebagai berikut :

    “Sesungguhnya Allah SWT mengutus kepada umat islam, setiap seratus tahun, ada seseorang yang memperbarui untuk mereka ajaran agama mereka”. (HR Abu Daud).

    Apa yang harus kita lakukan untuk menyambut 100 tahun kebangkitan Islam ini di negara Malaysia ini..!?

    Kaum muslimin harus siapkan diri spt berikut :

    1. Janganlah kalian mengikuti hal yang tidak kalian ketahui kebenarannya

    Allah SWT berfirman:

    وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهٖ عِلْمٌ ۗاِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ اُولٰۤىِٕكَ كَانَ عَنْهُ مَسْـُٔوْلًا
    “Dan janganlah kamu mengikuti sesuatu yang tidak kamu ketahui. Karena pendengaran, penglihatan dan hati nurani, semua itu akan diminta pertanggungjawabannya.” (QS Al-Isra’: 36).

    Pengundi Islam Melayu wajib jalankan tugas ini di PRU nanti.

    Melingkupkan sesiapa saja dianggap barua barua yang favour dan mesra pada DAP@ LeeKwanYew samada parti kerajaan atau parti pembangkang harus dimulakan sekarang..

    Pada seklian Pengundi

    " No more barua DAP@LeeaKwanYew "

    Hanya ada sekor lagi barua DAP@LeeKwanYew yang perlu dilingkupkan menjelang PRU akan datang ....

    Saya ulangg...!!

    Tinggal sekor saja lagi Melayu wajib lingkupkan barua DAP@LeeKwanYew Dari politik Malaysia..

    ReplyDelete

  5. Pengundi Islam Melayu wajib jalankan tugas ini di PRU nanti.

    Projek melingkupkan sesiapa saja dianggap barua barua yang favour dan mesra pada DAP@ LeeKwanYew samada parti kerajaan atau parti pembangkang harus dimulakan sekarang..
    Pengundi " No more barua DAP@LeeaKwanYew "

    Hanya ada sekor lagi barua DAP@LeeKwanYew yang perlu dilingkupkan menjelang PRU akan datang .. PRU dolu majori Tambun setakat 1 ribu aje..!!

    Saya ulangggg "sekor jer lagi, sekor jer lagi Barua. DAP@LeeKwanYew yg perlu dilingkupkan terus next PRU iaitu Anwar Bin Ibrahim..!!

    https://vt.tiktok.com/ZSFhTHkyk/

    Masa PMx nak melingkup jadi PM lepas ni insyallah dia akan tahu nasib dia anak beranak spt Nurul mme jadi gulai pishang lah jawabnya...

    Projek yang dah berjaya DIHINA semau mahunya dan terlaksana semasa PRU dolu ini ada lah beberapa ekor contoh yang dah lingkup terus spt

    1. Mujahid dosa peribadi dan lelong harta TH - kekanda melingkup di Parit Buntar
    2. Khalid Samat - digelar Kalit Gereja
    3. Wan Azizah - Melingkup di BTR
    4. Nurul Izzah - Melingkup di Matang
    5. Pudin Muka Bulan - Jadi Menteri walau melingkup di PRU dolu.
    6. Tun Mahathir - melingkup Wang deposit
    7. Boboi - melingkup sampai bila bila selagi Ada Bulan dan matahari..

    Tengok nasib boboi anak barua DAP@ LeeKwanYew yang sudah dibakul sampahkan. Boboi kalah dan hilang deposit.

    Lihat barua yang dibakul sampahkan iaitu Tun barua DAP@LeeKwanYew hilang deposit. Nurul di Matang sudah merasa kekalahan memalukan. Tunggu si barua DAP@LeeKwanYew melingkup dari kerusi PMx, maka semua Nasib legacy PMx akan seperti Boboi hilang deposit dimana mana pilihanraya diadakan..!!!

    Tunggu yer aksi rakyat lepas AlJub melingkup jadi PM...!! Insyallah Nurul Izzah, Wan Azizah juga hilang deposit. Rafizi pun sama nasib kau tunggu nasib kau hilang deposit nanti...!!

    Watch it now!
    https://vt.tiktok.com/ZSFhTCYYe/

    Lepas AlJub melingkup dari PMx insyallah kalau Nurul dan Wan Azizah berbanding dimana mana DUN atau Parliment maka rakyat akan pastikan kesemua legacy barua barua DAP@LeeKwanYew hilang wang deposit seperti melingkupnya dan hilang wang deposit Boboi dan Tun Mahathir Mohamed...!!!

    Saya ulannnngg...!!

    Mana mana pemimpin yang dikenal pasti ada potensi terkinja kinja Jadi Barua DAP@LeeKwanYew lepas ini orang Melayu Islam akan bangkit dan lingkupkan sepenuhnya...

    Jangan 22 tahun 22 Bulan Baru dikenal pasti barua DAP@LeeKwanYew makna kata itu sudah terlambat...!! Contoh terbaik barua DAP@LeeKwanYew yang melingkup terus dari radar politik Malaysia ialah Boboi....

    Berambosss

    ReplyDelete
  6. .Tokey Stabak cemas panik pujuk jangan boikot Stabak. Adakah ini suara tokey Stabak atau suara milik Puppet King kayangan itu pun bukan saham majority cuma saham ke 2 terbanyak..!?

    Punyalah bangga ke main lagi pemegang saham ke 2 ajer melalui proksi dalam Stabak... Bodo Bodo kah kah kah...!!

    Mentality orang kayangan Melayu berniaga No 2 banyak saham pun Jadi lah labuuu... Kira ok lah tuuhh labuuu...!! Kah kah kah...!!

    No wonder Melayu suma telo bijik orang Melayu suma depa kasi jual. Mentality Melayu kayangan berniaga tak nak jadi saham majority kira dah okey lah tuuu...Bodo bodooo..Kah kah kah kah

    https://vt.tiktok.com/ZSFDAeRP9/

    "Jangkaan peningkatan sales meningkat", Kata Vincent lagi, dia menjangkakan peningkatan dalam jualan dalam suku ketiga kewangan 2024 selepas penurunan pendapatan suku-ke-suku tahun sebanyak 35 peratus kepada RM183 telah dicatatkan.

    Berjaya Food Bhd juga dilaporkan mengalami kerugian selepas cukai dan kepentingan minoriti kira-kira RM42 juta.

    Ya, ia mempunyai sedikit impak kepada kami tetapi kini sekurang-kurangnya ia bertambah baik dan seperti yang saya katakan ia semua milik rakyat Malaysia, ia dikendalikan oleh rakyat Malaysia. Ia hanya francais, ia bukan milik orang Amerika ia milik kayangan ...

    Ini lah mentality orang kayangan Melayu berniaga Jadi pemegang No 2 saham terbanyak pun ok lah labuuu...Taikun Mata sepet jugak yang tepok tangan ketawa terbahak lihat ini lah contoh Melayu Kayangan kena bodoh bangangkan ...

    Kah kah kah

    #mamposmelayumcmnihjgnharapkatdepalagi

    ReplyDelete
  7. Dulu barua DAP Tun Mahathir lelong harta negara pada Singapura... Sekarang barua baru DAP@ LeeKwanYew papangang Anwar Bin Ibrahim mula nak lelong harta negara...

    Mula mula hapuskan pencen penjawat awam. Dah hapus pencen naikkan cukai. Dah naikkan cukai perkenalkan cukai cukai baru. Perkenal cukai baru SST naik 8%. Bila perkenal SST beras tempatan hilang dari radar negara. Beras Madani di perkenal Harga 30 hengget berbanding 26 hengget... Walaun paling terkinja kinja bila harga beras Madani naik lebih tinggi dari harga lama 26 hengget...!! Bodoh bertingkek tingkek... Dah habis suma harga barang dan cukai naik, sekarang Nak jual saham dan harta Khazanah negara pada syarikat asing Blackrock.

    https://vt.tiktok.com/ZSFD5mwRH/

    Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Khazanah Nasional akan membentuk satu konsortium bersama Global Infrastructure Partners (GIP) untuk memiliki pegangan dalam Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB)

    Wan Ahmad Fayhsal Bin Wan Ahmad Kamal (PN-Machang) yang membangkitkan perkara itu bagaimanapun mendakwa, GIP adalah milik penuh pengurus dana terbesar di dunia iaitu BlackRock yang merupakan pemegang saham kepada syarikat pembekal senjata yang membunuh rakyat Palestin di Gaza.

    “Jadi saya minta komitmen Wisma Putra dan juga Ahli Parlimen kerajaan membantah pendekatan ini untuk menjual pegangan MAHB kepada GIP.

    https://vt.tiktok.com/ZSFDa2aqj/

    Teringat dolu dolu kerajaan Barua Tun Mahathir DAP@LeeKwanYew dan kekanda Mujahid jual TH pada Singapura... Jual 12 strategic assets worth RM25.6 including pada Singapura Hong Kong dll - PH
    - Jual assets IHH Berhad (RM8.42 billion) pada Singapura - PH
    - Jual Sapura Upstream (RM3.7 bililon) - PH
    - Jual Acibadem Sigort (RM1.25 billion) -PH
    - Jual Telco M1 (RM1.65 billion) - PH
    - Jual TNB shares (RM1.05 bililon) - PH
    - Jual Boustead Plantation (RM1.2 bililon) pada Singapura - PH
    - Jual Axiata Digital (RM0.579 bililon) - PH
    - Jual BDO Unibank (RM0.415 bililon) - PH
    - Jual CIMB (RM0.364 billion) - PH
    - Jual Royale Chulan Hotel (RM0.197 bililon) pada Singapura - PH
    - Jual Bangunan Hong Kong Consulate building, sold to a buyer from China (RM1.6 billion) - PH
    - Khazanah’s jual 16% of its stake in IHH Healthcare to Japan’s Mitsui & Co for a meagre RM8.42 billion, leaving Khazanah only 26% equity interests in the company, a share cut worth RM13.13 billion today...!! - PH

    Masihkah kau wahai walaun suma ingat era barua DAP@LeeKwanYew iaitu Tun Mahathir berkuasa..!? Pulau Batu Putih pun Tun boleh gadai pada Anak Lee Kwan Yew sambil garu dan gentle telo labuhnya..!! Puiiii...!!!

    Saya ulangggg...

    Ringgit merudum puji, beras naik depa puji, Harga barang Naik depa puji...tak membantu sama sekali kesusahan Rakyat... Banganggg

    Dulu barua DAP Tun Mahathir lelong pada Singapura... Sekarang barua DAP@LeeKwanYew Anwar Bin Ibrahim nak lelong harta negara... banganggg...!!

    #SumaMacamSial

    ReplyDelete